تامین 90 درصد هزینه احداث مترو اسلامشهر توسط شهرداری اسلامشهر
یکشنبه, ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ ۰۸:۵۴ ۴۰۴
طبقه بندی:
  • آخرین اخبار
  • اخبار ویژه
چچ
تامین 90 درصد هزینه احداث مترو اسلامشهر توسط شهرداری اسلامشهر

تامین 90 درصد هزینه احداث مترو اسلامشهر توسط شهرداری اسلامشهر

شهردار اسلامشهر گفت: 90 درصد منابع مالی و هزینه‌های احداث مترو از بودجه شهرداری اسلامشهر تامین شده است.

به گزارش مرکز ارتباطات شهرداری اسلامشهر، محسن حمیدی شهردار اسلامشهر عصر امروز در آیین آغاز عملیات اجرایی احداث مترو میدان نماز اسلامشهر با اشاره به اینکه آلودگی هوا و ترافیک از معضلات تهران و شهرهای اطراف آن است، اظهار داشت: 4.5میلیون خودرو و بیش از 3میلیون موتورسیکلت به سمت تهران تردد می‌کنند که حدود 25میلیون حلقه لاستیک با آسفالت اصطکاک دارد و ذرات معلق آن را مردم اسلامشهر استشمام می‌کنند.

وی گفت: برون‌رفت از مخاطرات زیست‌محیطی، توسعه حمل‌ونقل عمومی و ریلی را می‌طلبد که مترو به عنوان یکی از بهترین وسایل در حمل‌ونقل عمومی به دلیل ایمنی، راحتی و آرامش و کاهش مصرف انرژی، سرعت در جابجایی و ارزانی برای مسافران است.

➕شهردار اسلامشهر تاکید کرد: اهمیت پروژه مترو بر کسی پوشیده نیست و این مسئله مطالبه مردم اسلامشهر و جنوب غرب استان تهران بوده که در سال 91در ردیف بودجه ملی اعتبارات را جذب کرده است.

➕حمیدی با بیان اینکه پروژه مترو در سال 97 به شهرداری اسلامشهر واگذار شد، افزود: 5 کیلومتر از حفاری مترو اسلامشهر طی دوسال گذشته با وجود محدودیت‌های مالی انجام شده است.

➕وی به قانون حمایت از سامانه‌های ریلی و هزینه کرد 50 درصدی توسط شهرداری‌ها اشاره و تصریح کرد: شهرداری اسلامشهر برای احداث مترو از بودجه داخلی خود 400 میلیارد تومان هزینه کرده است و فقط 34 میلیارد تومان آن از منابع دولتی تأمین‌شده یعنی 90 درصد منابع مالی و هزینه‌ها از بودجه شهرداری اسلامشهر تامین شده است.

➕شهردار اسلامشهر با اشاره به آغاز عملیات ایستگاه میدان نماز در دو طبقه و تأمین 70درصدی اعتبارات آن بیان کرد: ایستگاه میدان نماز در 7800مترمربع ساخته خواهد شد که 100 میلیارد از طریق فروش اوراق مشارکت، 92 میلیارد از طریق اسناد خزانه و مابقی از اعتبارات داخلی شهرداری تأمین‌ خواهد شد.

➕حمیدی در پایان خاطرنشان کرد: از سال 91تا 97 سالانه 25 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه مترو اسلامشهر در ردیف ملی تخصیص یافته بود و ساخت هر ایستگاه 7 میلیارد تومان هزینه در برداشت، ولیکن در حال حاضر ساخت هر ایستگاه 400 میلیارد تومان هزینه در بردارد که نگاه ویژه مسئولین استانی و نمایندگان مجلس را در راستای افزایش اعتبار تخصیص یافته به پروژه مترو اسلامشهر را می طلبد.

آدرس کوتاه شده: