چچ

مراحل صدور پروانه ساختمانی در شهرداری اسلامشهر

 
مراحل صدور پروانه ساختمانی در شهرداری اسلامشهر
 
1. دراولین مراحل صدور پروانه ساختمانی، مالک با ارائه مدارک مالکیت نسبت به دریافت وپرداخت عوارض نوسازی اقدام و سپس درخواست خود را کتباً به شهرداری اعلام می­ نماید.
2. پس از اقدام فوق و بازدید زمین توسط شهرداری وسپس کروکی وضع موجود و گزارش به طرح تفضیلی شهرداری، بررسی لازم انجام، و میزانتراکم و میزان اصلاحی­ مشخص و به بروکف ارسال و مورد قضاوت و اظهارنظر کارشناسانمربوطه واقع می شود.
3. دستورنقشه صادر و به دفتر نمایندگی نظام مهندسی ساختمان استان تهران مستقر در اسلامشهر ارجاع میگردد .
4. مالکبعد از ارجاع دستور نقشه صادره از شهرداریبه سازمان نظام مهندسی مراجعه و با هماهنگی و انتخاب سازمان نظام مهندسی نسبت بهتعیین مهندسین طراح و ناظر (4 طراح و 4 ناظر در رشته های عمران، معماری، برق ومکانیک ) اقدام می نماید.
5. مالکبا مراجعه به مهندسین طراح در چهار حوزه و اخذ نقشه­‌های معماری، سازه، برق، مکانیکو آزمایش مکانیک خاک، و نیز اخذ برگه هایتعهد مهندس ناظر، محاسب و ... به منطقه مربویطه شهرداری مراجعه می نماید.
6. پساز تأئید نقشه‌­ها در منقطه مربوطه و بعد از انجام مراحل فوق مالک و مهندسین مربوطهبا در دست داشتن برگه­های مخصوص مهندسیطراح و نقشه‌­های کامل شده به دفتر نظام مهندسی مراجعه و پس از معرفی ناظر هماهنگکننده و سایر مهندسین ناظردر حوزه­‌های دیگر ... کنترل ظرفیت و صلاحیت طراح و مجریوکنترل و بررسی گردیده و ضمن مهمور نمودن برگه­‌های محضری و نقشه‌­ها توسط دفترنمایندگی نظام مهندسی به دفتر اسناد رسمی جهت گواهی امضاء مراجعه می نماید.
7. سپس مالک با کلیه مدارک و نقشه­‌ها به شهرداریمنطقه مربوطه مراجعه و نقشه­‌های معماری توسط حوزه شهرسازی کنترل و نواقص مربوطهاعلان می­گردد .
8. پساز تأیید نقشه‌­ها ، تکمیل مدارک ، اخذ استعلامات مربوطه و صدور فیش اداره درآمدضمن پرداخت عوارض و مفاصا حساب اداره درآمد . برای نقشه‌­های کمتر از 600 ششصد مترمربع در مناطق و با متراژ بیشتر از 600 متر مربع جهت کنترل نهائی به شهرداری مرکزارسال و پس از کنترل‌های لازم پروانه صادر می­گردد.