مراحل صدور پروانه ساختمانی در شهرداری اسلامشهر
1. دراولین مراحل صدور پروانه ساختمانی، مالک با ارائه مدارک مالکیت نسبت به دریافت وپرداخت عوارض نوسازی اقدام و سپس درخواست خود را کتباً به شهرداری اعلام می نماید.
2. پس از اقدام فوق و بازدید زمین توسط شهرداری وسپس کروکی وضع موجود و گزارش به طرح تفضیلی شهرداری، بررسی لازم انجام، و میزانتراکم و میزان اصلاحی مشخص و به بروکف ارسال و مورد قضاوت و اظهارنظر کارشناسانمربوطه واقع می شود.
3. دستورنقشه صادر و به دفتر نمایندگی نظام مهندسی ساختمان استان تهران مستقر در اسلامشهر ارجاع میگردد .
4. مالکبعد از ارجاع دستور نقشه صادره از شهرداریبه سازمان نظام مهندسی مراجعه و با هماهنگی و انتخاب سازمان نظام مهندسی نسبت بهتعیین مهندسین طراح و ناظر (4 طراح و 4 ناظر در رشته های عمران، معماری، برق ومکانیک ) اقدام می نماید.
5. مالکبا مراجعه به مهندسین طراح در چهار حوزه و اخذ نقشههای معماری، سازه، برق، مکانیکو آزمایش مکانیک خاک، و نیز اخذ برگه هایتعهد مهندس ناظر، محاسب و ... به منطقه مربویطه شهرداری مراجعه می نماید.
6. پساز تأئید نقشهها در منقطه مربوطه و بعد از انجام مراحل فوق مالک و مهندسین مربوطهبا در دست داشتن برگههای مخصوص مهندسیطراح و نقشههای کامل شده به دفتر نظام مهندسی مراجعه و پس از معرفی ناظر هماهنگکننده و سایر مهندسین ناظردر حوزههای دیگر ... کنترل ظرفیت و صلاحیت طراح و مجریوکنترل و بررسی گردیده و ضمن مهمور نمودن برگههای محضری و نقشهها توسط دفترنمایندگی نظام مهندسی به دفتر اسناد رسمی جهت گواهی امضاء مراجعه می نماید.
7. سپس مالک با کلیه مدارک و نقشهها به شهرداریمنطقه مربوطه مراجعه و نقشههای معماری توسط حوزه شهرسازی کنترل و نواقص مربوطهاعلان میگردد .
8. پساز تأیید نقشهها ، تکمیل مدارک ، اخذ استعلامات مربوطه و صدور فیش اداره درآمدضمن پرداخت عوارض و مفاصا حساب اداره درآمد . برای نقشههای کمتر از 600 ششصد مترمربع در مناطق و با متراژ بیشتر از 600 متر مربع جهت کنترل نهائی به شهرداری مرکزارسال و پس از کنترلهای لازم پروانه صادر میگردد.