مراحل صدور پروانه ساختمانی در شهرداری اسلامشهر
1. در
اولین مراحل صدور پروانه ساختمانی، مالک با ارائه مدارک مالکیت نسبت به دریافت و
پرداخت عوارض نوسازی اقدام و سپس درخواست خود را کتباً به شهرداری اعلام می نماید.
2. پس از اقدام فوق و بازدید زمین توسط شهرداری و
سپس کروکی وضع موجود و گزارش به طرح تفضیلی شهرداری، بررسی لازم انجام، و میزان
تراکم و میزان اصلاحی مشخص و به بروکف ارسال و مورد قضاوت و اظهارنظر کارشناسان
مربوطه واقع می شود.
3. دستور
نقشه صادر و به دفتر نمایندگی نظام مهندسی ساختمان استان تهران مستقر در اسلامشهر ارجاع میگردد .
4. مالک
بعد از ارجاع دستور نقشه صادره از شهرداری
به سازمان نظام مهندسی مراجعه و با هماهنگی و انتخاب سازمان نظام مهندسی نسبت به
تعیین مهندسین طراح و ناظر (4 طراح و 4 ناظر در رشته های عمران، معماری، برق و
مکانیک ) اقدام می نماید.
5. مالک
با مراجعه به مهندسین طراح در چهار حوزه و اخذ نقشههای معماری، سازه، برق، مکانیک
و آزمایش مکانیک خاک، و نیز اخذ برگه های
تعهد مهندس ناظر، محاسب و ... به منطقه مربویطه شهرداری مراجعه می نماید.
6. پس
از تأئید نقشهها در منقطه مربوطه و بعد از انجام مراحل فوق مالک و مهندسین مربوطه
با در دست داشتن برگههای مخصوص مهندسی
طراح و نقشههای کامل شده به دفتر نظام مهندسی مراجعه و پس از معرفی ناظر هماهنگ
کننده و سایر مهندسین ناظردر حوزههای دیگر ... کنترل ظرفیت و صلاحیت طراح و مجری
وکنترل و بررسی گردیده و ضمن مهمور نمودن برگههای محضری و نقشهها توسط دفتر
نمایندگی نظام مهندسی به دفتر اسناد رسمی جهت گواهی امضاء مراجعه می نماید.
7. سپس مالک با کلیه مدارک و نقشهها به شهرداری
منطقه مربوطه مراجعه و نقشههای معماری توسط حوزه شهرسازی کنترل و نواقص مربوطه
اعلان میگردد .
8. پس
از تأیید نقشهها ، تکمیل مدارک ، اخذ استعلامات مربوطه و صدور فیش اداره درآمد
ضمن پرداخت عوارض و مفاصا حساب اداره درآمد . برای نقشههای کمتر از 600 ششصد متر
مربع در مناطق و با متراژ بیشتر از 600 متر مربع جهت کنترل نهائی به شهرداری مرکز
ارسال و پس از کنترلهای لازم پروانه صادر میگردد.