چچ

مراحل صدور پروانه ساختمانی در شهرداری اسلامشهر

 
مراحل صدور پروانه ساختمانی در شهرداری اسلامشهر
 
1. در اولین مراحل صدور پروانه ساختمانی، مالک با ارائه مدارک مالکیت نسبت به دریافت و پرداخت عوارض نوسازی اقدام و سپس درخواست خود را کتباً به شهرداری اعلام می­ نماید.
2. پس از اقدام فوق و بازدید زمین توسط شهرداری و سپس کروکی وضع موجود و گزارش به طرح تفضیلی شهرداری، بررسی لازم انجام، و میزان تراکم و میزان اصلاحی­ مشخص و به بروکف ارسال و مورد قضاوت و اظهارنظر کارشناسان مربوطه واقع می شود.
3. دستور نقشه صادر و به دفتر نمایندگی نظام مهندسی ساختمان استان تهران مستقر در اسلامشهر ارجاع میگردد .
4. مالک بعد از ارجاع دستور نقشه صادره از شهرداری به سازمان نظام مهندسی مراجعه و با هماهنگی و انتخاب سازمان نظام مهندسی نسبت به تعیین مهندسین طراح و ناظر (4 طراح و 4 ناظر در رشته های عمران، معماری، برق و مکانیک ) اقدام می نماید.
5. مالک با مراجعه به مهندسین طراح در چهار حوزه و اخذ نقشه­‌های معماری، سازه، برق، مکانیک و آزمایش مکانیک خاک، و نیز اخذ برگه های تعهد مهندس ناظر، محاسب و ... به منطقه مربویطه شهرداری مراجعه می نماید.
6. پس از تأئید نقشه‌­ها در منقطه مربوطه و بعد از انجام مراحل فوق مالک و مهندسین مربوطه با در دست داشتن برگه­های مخصوص مهندسی طراح و نقشه‌­های کامل شده به دفتر نظام مهندسی مراجعه و پس از معرفی ناظر هماهنگ کننده و سایر مهندسین ناظردر حوزه­‌های دیگر ... کنترل ظرفیت و صلاحیت طراح و مجری وکنترل و بررسی گردیده و ضمن مهمور نمودن برگه­‌های محضری و نقشه‌­ها توسط دفتر نمایندگی نظام مهندسی به دفتر اسناد رسمی جهت گواهی امضاء مراجعه می نماید.
7. سپس مالک با کلیه مدارک و نقشه­‌ها به شهرداری منطقه مربوطه مراجعه و نقشه­‌های معماری توسط حوزه شهرسازی کنترل و نواقص مربوطه اعلان می­گردد .
8. پس از تأیید نقشه‌­ها ، تکمیل مدارک ، اخذ استعلامات مربوطه و صدور فیش اداره درآمد ضمن پرداخت عوارض و مفاصا حساب اداره درآمد . برای نقشه‌­های کمتر از 600 ششصد متر مربع در مناطق و با متراژ بیشتر از 600 متر مربع جهت کنترل نهائی به شهرداری مرکز ارسال و پس از کنترل‌های لازم پروانه صادر می­گردد.