مراسم شام غریبان حضرت زهرا (س) برگزار شد
دوشنبه, ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ ۱۳:۰۵ ۴۰
طبقه بندی:
  • آخرین اخبار
  • کاربران
چچ
مراسم شام غریبان حضرت زهرا (س) برگزار شد

مراسم شام غریبان حضرت زهرا (س) برگزار شد

فاطمیه که میشود همه رخت عزا بر تن میکنند و در مجالس عزا ی بانوی آب و آینه مشغول عزاداری میشوند و اوج این مراسمات روز شهادت حضرت فاطمه (س) است و اوج عزاداری در این روز مراسم شام غریبان و تشییع نما

فاطمیه که میشود همه رخت عزا بر تن میکنند و در مجالس عزا ی بانوی آب و آینه مشغول عزاداری میشوند و اوج این مراسمات روز شهادت حضرت فاطمه (س) است و اوج عزاداری در این روز مراسم شام غریبان و تشییع نمادین تابوت آن حضرت به یاد تشییع غریبانه پیکر پاک آن حضرت است .
رئیس شورای اسلامی شهر و شهردار منطقه دو به همراه شهروندان منطقه  در شام شهادت حضرت زهرا(س) در میدان مهدیه گرد هم آمدند تا در برنامه ای که به همت روابط عمومی شهرداری منطقه دو و با مشارکت بسجیان پایگاه شهید مدنی مسجد حضرت ولیعصر (عج) برگزار میشد شرکت کنند .
این برنامه که یکی از با سابقه ترین مراسمات در سطح شهرستان اسلامشهر میباشد با مداحی مداحان اهل بیت و با مراسم روضه ی تصویری آغاز و  در ادامه با تشییع تابوت نمادین به اوج خود رسید .
 مراسم فوق که در آن بیش از 2000 نفر از دلسوختگان اهل بیت حضور داشتند با سینه زنی و مرثیه سرایی در ساعت 23 به پایان رسید و حاضرین بر سر سفره احسان حضرت میهمان گشتند . 

آدرس کوتاه شده: