گناهان زیاد باعث عدم شفاعت می شود
شنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۴ ۱۳:۰۵ ۲۱
طبقه بندی:
  • آخرین اخبار
  • کاربران
چچ
گناهان زیاد باعث عدم شفاعت می شود

گناهان زیاد باعث عدم شفاعت می شود

مدیر موسسه صاحب الامر (عجل ا...) گفت: انسان در صورت ارتکاب گناه ،توبه و استغفار را نباید به تاخیر بیاندازد چرا که روح انسان به گونه ای است که در اثر گناهان زیاد، با آن ساخته و اجین شده و دیگر ندای شفا

مدیر موسسه صاحب الامر (عجل ا...) گفت: انسان در صورت ارتکاب گناه ،توبه و استغفار را نباید به تاخیر بیاندازد چرا که روح انسان به گونه ای است که در اثر گناهان زیاد، با آن ساخته و اجین شده و دیگر ندای شفاعت ائمه اطهار (علیهم السلام) را نمی شنود.
به گزارش خبرگزاری دارالقرآن شهرداری اسلامشهر، حجت الاسلام والمسلمین حسن جعفرزاده، مدیر موسسه صاحب الامر (عجل ا...) در اولین شب عزاداری امام حسین (علیه السلام) (شب اول ماه محرم) که در این موسسه قرآنی برگزار شد، گفت: فطرت انسان به گونه ای است که وقتی عزیزی را از دست می دهد بعد از گذشت مدتی از آن، غم و غصه نبودش کمتر می شود و  رفته رفته تنها جز یادی از اون باقی نمی ماند.
وی ادامه داد: در رابطه با عشق و یاد امام حسین  (علیه السلام) با وجود گذشت حدود 1400 سال در حالی که نه حضرت را دیده ایم و نه پیوند ظاهری با حضرت داشتیم، اما  وقتی ماه محرم آغاز می شود پرچم های عزا برپا میشود و دنیایی به هم می ریزد.
حجت الاسلام والمسلمین جعفرزاده تاکید کرد: این شور و شوق امری عادی نیست و  ورای تصور ماست، نه تنها شوق سیدالشهداء (علیه السلام) و یاد او کمتر نشده است بلکه سال به سال به آن افزوده شده است، در روایت می خوانیم که ائمه اطهار (علیهم السلام)  فرمودند که  شیعیان ما از اضافه  گل ما خلق شده اند و در غم ما غمناک و در شادی ما شاد می شوند.
وی تصریح کرد: پیوند میان شیعیان و معصومین (علیهم السلام) یک پیوند دو طرفه است به گونه ای که که شیعه برای  امام حسین (علیه السلام) غصه می خورد و سیدالشهداء (علیه السلام) برای شیعه گریه می کند،شما گاهی اوقات می بینید جوانی که نماز نمی خواند ولی نسبت به امام حسین (علیه السلام) ارقی دارد و نمی تواند نسبت به  ماه محرم بی تفاوت باشد.
این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه بر اساس روایات وقتی یک فرد شیعه گناه کرد باید از گناه اون بیزاری جست و نه خود او، خاطر نشان کرد: در هنگام گناه توصیه شده که  توبه و استغفار به تاخیر نیافتد چرا که روح انسان به گونه ای است که در اثر گناهان زیاد، با آن ساخته و اجین شده و دیگر ندای شفاعت ائمه اطهار (علیهم السلام) را نمی شوند.
گفتنی است مراسم عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدا... الحسین (علیه السلام) از ابتدای ماه محرم تا شب عاشورا هر شب ساعت 19 در دارالقرآن شهرداری اسلامشهر برگزار می شود.
آدرس کوتاه شده: