مومن در زمان عصبانیت هر چیزی به زبان نمی آورد
شنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۴ ۱۳:۰۵ ۲۶
طبقه بندی:
  • آخرین اخبار
  • کاربران
چچ
مومن در زمان عصبانیت هر چیزی به زبان نمی آورد

مومن در زمان عصبانیت هر چیزی به زبان نمی آورد

مومن کسی است که نفس او دارای افسار و لجام است یعنی در مواقع تنش و عصبانیت هر چیزی را به زبان نمی آورد

به گزارش خبرگزاری دارالقرآن شهرداری اسلامشهر، حجت السلام والمسلمین حسن جعفرزاده استاد حوزه و

مومن کسی است که نفس او دارای افسار و لجام است یعنی در مواقع تنش و عصبانیت هر چیزی را به زبان نمی آورد

به گزارش خبرگزاری دارالقرآن شهرداری اسلامشهر، حجت السلام والمسلمین حسن جعفرزاده استاد حوزه و دانشگاه در دومین شب از ایام عزاداری شهادت امام حسین (علیه السلام) (پنجشنبه 23 مهرماه) که دردارالتلاوه این موسسه  برگزار شد، گفت: گاهی اوقات انسان اگر اموال زیادی داشته باشد و دچار مصیبت و سختی نشود  و نیز در حال فاصله گرفتن از خداوند باشد، باید بررسی کند و ببیند که دین چقدر در زندگی اش حاکم است چرا که دشمنی شیطان با آدم هیچ گاه کم نمی شود و روز به روز بیشتر می شود.
وی ادامه داد: شیطان پیامبران را نیز رها نمی کند با این تفاوت که پیامبران به خدا پناه می برند و از دست وسوسه های شیطان در امان می مانند  در حالی که متوجه این وسوسه هستند. اما انسان های عادی متوجه وسوسه و فریب شیطان نمی شوند.
حجت الاسلام والمسلمین جعفرزاده عنوان کرد:گاهی اوقات انسان در حالت عادی  بسیار خوشرو و خوش اخلاق است اما زمانی که تنش و عصبانیتی ایجاد می شود کلماتی بر زبان جاری می کند که زیبنده نیست. مومن کسی است که در این شرایط افسار نفسش را بدست بگیرد در غیر اینصورت باید در این شب ها از سالار شهیدان (علیه السلام) خواست تا با عنایت خود، عقل انسان بر نفس اون حاکم شود.

وی افزود:در روایت آمده است که مومن ملجم است یعنی اعضا و جوارح او دارای لجام و افسار است و هر چیزی که نفسش خواست به زبان نمی آورد. سخنران این مراسم با اشاره به رانده شدن حضرت آدم (علیه السلام) از بهشت و جدایی اون از حضرت حوا، خاطر نشان کرد: حضرت جبرائیل (علیه السلام) بر آدم نازل شد و به او این دعا را آموخت: « یا حمید بحقّ محمّد و یا عالی بحقّ علی و یا فاطر بحقّ فاطمه و یا محسنُ بحقِّ الحسن و یا قدیمَ الإحسان بحقِّ الحسین». حضرت آدم وقتی به نام امام حسین (علیه السلام) رسید اشک از چشمانش جاری شد و گریه کرد سپس علت را از جبرائیل سوال کرد.
وی ادامه داد: جبرئیل با معرفی امام حسین (علیه السلام) و  خواندن روضه آن حضرت ، وقایع روز عاشورا را برای حضرت آدم تعریف کرد ، در نهایت خداوند توبه حضرت آدم را پذیرفت  و چند سالی بروی زمین با حضرت حوا زندگی کردند. گفتنی است مراسم عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدا... الحسین (علیه السلام) از ابتدای ماه محرم تا شب عاشورا با حضور ذاکران و مداحان اهل بیت (علیهم السلام) هر شب ساعت 19 در دارالقرآن شهرداری اسلامشهر برگزار می شود .

آدرس کوتاه شده: