دعوت کنندگان سیدالشهداء (ع)، حضرت را برای دنیای خود می خواستند
یکشنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۴ ۱۳:۰۵ ۳۰
طبقه بندی:
  • آخرین اخبار
  • کاربران
چچ
دعوت کنندگان سیدالشهداء (ع)، حضرت را برای دنیای خود می خواستند

دعوت کنندگان سیدالشهداء (ع)، حضرت را برای دنیای خود می خواستند

مردمی که امام حسین (علیه السلام) را دعوت به قیام کردند حضرت را بسیار دوست داشتند، اما امام حسین (علیه السلام)  را برای امام حسین (علیه السلام) نمی خواستند بلکه آن حضرت را برای دنیای خودشان می خوا

مردمی که امام حسین (علیه السلام) را دعوت به قیام کردند حضرت را بسیار دوست داشتند، اما امام حسین (علیه السلام)  را برای امام حسین (علیه السلام) نمی خواستند بلکه آن حضرت را برای دنیای خودشان می خواستند.
به گزارش خبرگزاری دارالقرآن شهرداری اسلامشهر، حجت الاسلام والمسلمین حسن جعفرزاده ، استاد حوزه و دانشگاه در سومین شب از ایام عزاداری شهادت امام حسین (علیه السلام) (جمعه 24 مهرماه) که در دارالتلاوه این موسسه
  برگزار شد، با اشاره به آیه« وَالَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهدِیَنَّهُم سُبُلَنا »(69 عنکبوت)گفت: باید تشنه دریافت معارف باشیم؛ بدون تلاش، انسان نمی تواند به خواسته های خود برسد در این دنیا همه چیز با تلاش بدست می آید.

 
وی ادامه داد: یک ورزشکار یا یک فرد پشت کنکوری برای رسیدن به هدف خود تلاش می کند و وقت می گذارد و از خیلی  از خوشی ها برای رسیدن به هدف خود می گذرد. دنبال کردن مسابقات ورزشی شاید برای یک فرد عادی مهم نباشد اما یک کارشناس ورزشی از خیلی از امکانات زندگی صرفنظر کرده و سختی ها را تحمل می کند تا در رشته خود موفق شود.
مدیر موسسه صاحب الامر (عجل ا...) افزود: یکی از واقعیت های موجود در عالم، وجود مبارک امام زمان (عجل ا...) است چند نفر وجود دارند که با گذشت از برخی از خوشی های دنیا واقعا برای حضرت تلاش کنند؟ چند نفر هستند که فکر و ذکر و حتی خوابشان امام زمان (عجل ا...) باشد؟  متاسفانه گاهی اوقات بیشتر مشتاق دیدار با همسر و فرزندانمان هستیم تا مشتاق دیدار امام زمان (عجل ا...).
وی یادآورشد: افرادی که امام حسین (علیه السلام) را دعوت به قیام کردند بسیار حضرت را دوست داشتند، این افراد از زمان خلافت معاویه نامه می نوشتند اما امام حسین (علیه السلام)  را برای امام حسین (علیه السلام) نمی خواستند بلکه آن حضرت را برای دنیای خودشان می خواستند. امام حسین در این باره می فرمایند که مردم بنده ی دنیایند و دین، چیزی است که بر زبانشان می چرخد و تا وقتی زندگی هایشان به خوبی می گذرد، دم از دین می زنند. پس هر گاه با بلا آزموده شوند، دینداران اندک می شوند(تحف العقول، ص 245 ).
حجت الاسلام والمسلمین جعفرزاده تصریح کرد:  کار به جایی رسید که عبیدا... بن زیاد توانست با تطمیع و تهدید، جمعیت زیادی از مردم کوفه را از اطراف حضرت مسلم بن عقیل فراری دهد. در این راه افرادی چون« سلیمان بن صُرَد بن خُزاعی»(از بزرگان شیعیان در
کوفه ) رفوزه شدند و از کاروان امام حسین (علیه السلام) جا ماندند.
وی یادآور شد:انسان امروز نیز در معرض امتحان الهی قرار دارد هر روز راه حسین و راه یزید وجود دارد .
گفتنی است مراسم عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدا... الحسین (علیه السلام) از ابتدای ماه محرم تا شب عاشورا با حضور ذاکران و مداحان اهل بیت (علیهم السلام) هر شب ساعت 19 در دارالقرآن شهرداری اسلامشهر برگزار می شود .

آدرس کوتاه شده: