اول و آخر محرم شیعه، باید با هم فرق کند
یکشنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۴ ۱۳:۰۵ ۲۵
طبقه بندی:
  • آخرین اخبار
  • کاربران
چچ
اول و آخر محرم شیعه، باید با هم فرق کند

اول و آخر محرم شیعه، باید با هم فرق کند

بحث ما این است که نمی خواهیم مصداق این افرادی باشیم که اظهار دینداری می کنند اما هنگام آزمایش مردود می شوند. ما که سال ها در مجلس امام حسین (علیه السلام) نشستیم نباید درجا بزنیم و باید حرکت کنیم. باید

بحث ما این است که نمی خواهیم مصداق این افرادی باشیم که اظهار دینداری می کنند اما هنگام آزمایش مردود می شوند. ما که سال ها در مجلس امام حسین (علیه السلام) نشستیم نباید درجا بزنیم و باید حرکت کنیم. باید اول و آخر محرم ما با هم فرق کند.

به گزارش خبرگزاری دارالقرآن شهرداری اسلامشهر، حجت الاسلام والمسلمین حسن جعفرزاده ، استاد حوزه و دانشگاه در چهارمین شب از شب های عزاداری شهادت امام حسین (علیه السلام) (شنبه 25 مهرماه) که در دارالتلاوه این موسسه  برگزار شد، گفت: انسان در این شب ها باید به این سوال پاسخ دهد که چه مقدار دین در زندگی اش اهمیت دارد و چه مقدار دنیا ؟ این یک بحث جدی است. اینکه انسان برای سیدالشهداء (علیه السلام) سینه بزند بسیار پسندیده است اما این سینه زدن ها باید مقدمه ای برای عمل به سیره و روش امام حسین (علیه السلام) باشد.

وی با اشاره به حادثه منا گفت: آل سعود حکومتی نفهم، با ضریب هوشی پایین و تنبل به تمام معناست ،مرگ دیگران برای این حکومت مهم نیست چرا که خودشان را نسل برتر و بقیه را برده خود می داند. آنان جز دو کلمه  «شرک» و «حرام» چیز دیگری از اسلام نمی دانند. البته در عدم ظهور امام زمان (عجل ا...) بخشی از قصور نیز بر عهده ماست.

حجت الاسلام والمسلمین جعفرزاده با بیان اینکه اگر ما خوب باشیم امام زمان ظهور (عجل ا...)  می کنند، افزود:  به هر حال اگر 80 درصد، دشمنان اسلام مقصر باشند، 20 در صد هم ما شیعیان مقصریم. ما هستیم که شرایط قیام حضرت را آماده نکرده ایم. کربلا برگشت به فطرت و زمینه ساز قیام امام زمان (عجل ا...) است.

وی مجالس عزای امام حسین (علیه السلام) را دانشگاه دانست و خاطر نشان کرد: انسان  در حال رسدن به این نتیجه است که هیچ ایدئولوژی مورد قبول نیست و باید دنبال منجی باشد. بحث ما این است که نمی خواهیم مصداق افرادی باشیم که اظهار دینداری می کنند اما هنگام آزمایش مردود می شوند. ما که سال ها در مجلس امام حسین (علیه السلام) نشستیم نباید درجا بزنیم و باید حرکت کنیم. باید اول و آخر محرم ما با هم فرق کند.اگر مجلس امام حسین می تواند دست افراد گناهکاری که گناهان کبیره و زیادی مرتکب شدند را بگیرد دست ما را هم می تواند بگیرد. ما باید گدایی بلد باشیم ما باید در این مجالس به نیت تحول بیاییم.

گفتنی است مراسم عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدا... الحسین (علیه السلام) از ابتدای ماه محرم تا شب عاشورا با حضور ذاکران و مداحان اهل بیت (علیهم السلام) هر شب ساعت 19 در دارالقرآن شهرداری اسلامشهر برگزار می شود .

آدرس کوتاه شده: