سبک زندگی حسینی در دعای زیارت عاشورا نهفته است
یکشنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۴ ۱۳:۰۵ ۳۶
طبقه بندی:
  • آخرین اخبار
  • کاربران
چچ
سبک زندگی حسینی در دعای زیارت عاشورا نهفته است

سبک زندگی حسینی در دعای زیارت عاشورا نهفته است

از دعای زیارت عاشورا می توان سبک زندگی حسینی را آموخت، باید به سمت و سویی حرکت کنیم که زندگیمان نیز حسینی شود. باید ادب، اخلاقمان نیز حسینی شود.
به گزارش خبرگزاری دارالقرآن شهرداری اسلامشهر، حجت ال

از دعای زیارت عاشورا می توان سبک زندگی حسینی را آموخت، باید به سمت و سویی حرکت کنیم که زندگیمان نیز حسینی شود. باید ادب، اخلاقمان نیز حسینی شود.
به گزارش خبرگزاری دارالقرآن شهرداری اسلامشهر، حجت الاسلام والمسلمین ناصر مرالی، از طلاب حوزه علمیه قم صبح امروز، پنجشنبه  23 مهرماه در اولین روز عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدا... الحسین که در دارالتلاوه این موسسه
 برگزار شد، با بیان اینکه از دعای زیارت عاشورا می توان سبک زندگی حسینی را آموخت افزود: امروز (روز اول ماه محرم) اولین روز سال هجری قمری است آغازش با امام حسین (علیه السلام)  شروع می شود تاریخ ما مسلمانان، هجری قمری و آغازش با اشک بر امام حسین (علیه السلام)  است. سال مسلمین با امام حسین (علیه السلام) آغاز می شود.
 وی اضافه کرد: امروز همچنین دعای حضرت زکریا (علیه السلام) برای فرزنددار شدن بعد از کهولت سن مستجاب شد.امام رضا(علیه السلام)  می فرمایند امروز هر کسی حاجتی داشته باشد خداوند به برکت امام حسین (علیه السلام) حاجت اون را روا می کند. روزه امروز نیز سفارش شده است .
حجت الاسلام والمسلمین مرالی یادآور شد: امام حسین (علیه السلام) می فرمایند من کشته اشکم. از امروز زمین حالت دیگری پیدا می کند و مردم حال و  هوای دیگری پیدا می کنند. به این دلیل که لباس خونین امام حسین (علیه السلام) از عرش به سمت زمین برگرداننده می شود و این تحول عظیم در زمین بوجود می آید.
 وی با بیان اینکه علما و بزرگان ما بر روضه امام حسین (علیه السلام) تاکید دارند، خاطر نشان کرد: بر اساس روایات یک قطره اشک بر امام حسین (علیه السلام) اگر در جهنم ریخته شود آتش جهنم خاموش می شود. این قطره اشک سیلی از گناه ها و بدی های ما را از بین می برد. سخنران این مراسم یادآورد شد: امروز نیز امام حسین (علیه السلام) از ما دعوت می کند. اینکه الان زیارت عاشورا خوانده شد یعنی ما وارد خیمه حضرت شدیم و دعوت او را اجابت کردیم .اکنون باید به سمت و سویی حرکت کنیم که زندگیمان نیز حسینی شود. باید ادب، اخلاقمان نیز حسینی شود.
قابل ذکر است به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدا... الحسین مراسم زیارت عاشورا همراه با سخنرانی، همه روزه تا هشتم ماه محرم ساعت 7:30 در دارالتلاوه دارالقرآن شهرداری اسلامشهر به نشانی : اسلامشهر، جنب بوستان تقوی برگزار می شود .

آدرس کوتاه شده: