اطاعت از ولی فقیه است که باعث می شود انسان از امام زمان (عج) فاصله نگیرد
دوشنبه, ۲۷ مهر ۱۳۹۴ ۱۳:۰۵ ۴۱
طبقه بندی:
  • آخرین اخبار
  • کاربران
چچ
اطاعت از ولی فقیه است که باعث می شود انسان از امام زمان (عج) فاصله نگیرد

اطاعت از ولی فقیه است که باعث می شود انسان از امام زمان (عج) فاصله نگیرد

تکلیف ما را در حوادث مختلف، ولی فقیه مشخص می کند چرا که ولی فقیه است که اجازه نمی دهد ما از امام زمان (عجل ا...) فاصله بگیریم. بر اساس آیات  و روایات« اولی الامر منکم» را هر فردی مورد

تکلیف ما را در حوادث مختلف، ولی فقیه مشخص می کند چرا که ولی فقیه است که اجازه نمی دهد ما از امام زمان (عجل ا...) فاصله بگیریم. بر اساس آیات  و روایات« اولی الامر منکم» را هر فردی مورد توجه قرار داد در سخترین فتنه ها ثابت قدم می ماند و گمراه نمی شود.

به گزارش خبرگزاری دارالقرآن شهرداری اسلامشهر، حجت الاسلام والمسلمین ناصر مرالی، از طلاب حوزه علمیه قم صبح امروز، دوشنبه  27 مهرماه در پنجمین روز عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدا... الحسین که در دارالتلاوه این موسسه  برگزار شد، با بیان اینکه شهداء شمع بزم امام حسین (علیه السلام) اند، گفت: کسانی که اهل دل بودند وقتی شهدا را خواب می دیدند آنان را کنار سیدالشهداء (علیه السلام) می یافتند

وی تصریح کرد: تکلیف ما را در حوادث مختلف، ولی فقیه مشخص می کند چرا که ولی فقیه است که اجازه نمی دهد ما از امام زمان (عجل ا...) فاصله بگیریم. بر اساس آیات  و روایات« اولی الامر منکم» را هر فردی مورد توجه قرار داد در سخترین فتنه ها ثابت قدم می ماند و گمراه نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین مرالی با اشاره به اینکه برخی فکر می کنند که تسبیحات حضرت زهرا (سلام ا... علیها) فقط بعد از نماز خوانده می شود افزود: شهید ابراهیم هادی (از رزمندگان دوران دفاع مقدس) زمانی که برای شناسایی مواضع دشمن مراجعه کرده بود،  بعد از شناسایی مسیر برگشت را گم می کند. آن شهید همرزمان خود را به خواندن تسبیحات حضرت زهرا(سلام ا... علیها) دعوت کرد تا توانستند مسیر برگشت را پیدا کنند. استدلالش هم برای این کار این بود که پیامبر اکرم (صلوات ا... علیه) در سختترین شرایط زندگی حضرت فاطمه زهرا (سلام ا... علیها) خواندن این تسبیحات را توصیه کردند.

وی تاکید کرد: سراسر کربلا پر از درس و عبرت است امام حسین در مسیر مکه تا کربلا در منازل مختلفی توقف می کردند افراد مختلفی در این منازل با حضرت مواجه می شدند یکی از این افراد عبدا.. بن مطیع بود که به جای یاری اماماش ، حضرت را نصیحت کرد و ایشان را همراهی نکرد و عاقبت به شر شد.

سخنران این مراسم نتیجه گرفت: همه ما در زندگی سر دو راهی قرار می گیریم،راه امام حسین (علیه السلام) یا راه یزید. گاهی اوقات ممکن است فشارها و تنگناهای دنیا، انسان را به بهانه ای بر سر دو راهی ببرد.

قابل ذکر است به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدا... الحسین مراسم زیارت عاشورا  و  سخنرانی، همه روزه تا هشتم ماه محرم ساعت 7:30 در دارالتلاوه دارالقرآن شهرداری اسلامشهر به نشانی : اسلامشهر، جنب بوستان تقوی برگزار می شود .

آدرس کوتاه شده: