مقام معظم رهبری؛ نمونه ای از یک شاگرد خوب مکتب امام حسین (ع) اند
چهارشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۴ ۱۳:۰۵ ۳۳
طبقه بندی:
  • آخرین اخبار
  • کاربران
چچ
مقام معظم رهبری؛ نمونه ای از یک شاگرد خوب مکتب امام حسین (ع) اند

مقام معظم رهبری؛ نمونه ای از یک شاگرد خوب مکتب امام حسین (ع) اند

مقام معظم رهبری (مد ظه العالی) نمونه ای از یک شاگرد خوب مکتب امام حسین (علیه السلام)، اسلام و قرآن هستند. نه در مقایسه با امام معصوم بلکه از این جهت که ایشان در راه امام حسین (علیه السلام) حرکت می کنن

مقام معظم رهبری (مد ظه العالی) نمونه ای از یک شاگرد خوب مکتب امام حسین (علیه السلام)، اسلام و قرآن هستند. نه در مقایسه با امام معصوم بلکه از این جهت که ایشان در راه امام حسین (علیه السلام) حرکت می کنند.

به گزارش خبرگزاری دارالقرآن شهرداری اسلامشهر، حجت الاسلام والمسلمین ناصر مرالی، از طلاب حوزه علمیه قم صبح امروز، چهارشنبه 29  مهرماه در هفتمین روز عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدا... الحسین که در دارالتلاوه این موسسه  برگزار شد، گفت: آیت ا... بهجت توصیه می کردند که هر زمان به حرم امامان و امام زادگان (علیهم السلام) مشرف شدید آنقدر پشت در بمانید و التماس کنید تا چشمانتان اشک آلود شود  و اگر توفیق اشک چشم حاصل نشد آن بزرگوار را به مادرشان حضرت فاطمه  زهرا (سلام ا... علیها) قسم دهید تا مورد توجه قرار بگیرید.
وی تصریح کرد: نباید سر سوزنی از فرمایش اهل بیت (علیهم السلام) ناامید شد. امام رضا (علیه السلام) می فرمایند اگر بر امام حسین اشک بریزید طوری که اشک بر گونه ها جاری شود هر گناه کوچک و بزرگ و کم و زیادی آمرزیده می شود. این آمرزش به دلیل اشک بر مصائب سید الشهداء (علیه السلام) است.
حجت الاسلام والمسلمین مرالی یادآور شد:بعد از گریه بر امام حسین (علیه السلام) و پاکی از آلودگی ها ، حفظ پاکی مهم است.این یکی از مصادیق سبک زندگی حسینی است. وی با اشاره به این فراز از دعای زیارت عاشورا که در آن می خوانیم :« اَللّهُمَّ اجْعَلْنی عِنْدَکَ وَجیهاً بِالْحُسَیْنِ عَلَیْهِ السَّلامُ فِی الدُّنْیا وَ الاْخِرَهِ » (خدایا قرار ده مرا نزد خودت آبرومند بوسیله حسین علیه السلام در دنیا و آخرت) خاطر نشان کرد: ما در دنیا آبروی خود را به آبروی امام حسین گره می زنیم بر این اساس آبرو مهم است و باید مواظب آبروی دیگران بود.
 
سخنران این مراسم هشدار داد: وقتی کسی در مورد فردی دیگر از ما سوال می کند ممکن است حتی گفتن کلمه ای مانند «اِی» در مورد آن فرد، آبروی او را متزلزل و ما را دچار خسران کند.
حجت الاسلام والمسلمین مرالی با تاکید بر اینکه « حسینی ها آبروی مردم را حفظ می کنند» متذکر شد: بر اساس روایات اگر از فردی تا چهل گناه کبیره دیده شد حق گفتن نداریم. متاسفانه امروزه بسیار راحت تهمت می زنیم و آبروی مردم را می بریم. ابروی مردم بازیچه شده است بر اساس روایات آبروی مسلمان از حرمت خانه کعبه بالاتر است. اگر آبروی فردی را بریزیم گویی خون او را ریخته ایم.
وی با یادآوری مباحث جلسات گذشته، افزود: فریضه امر به معروف و نهی از منکر که قبلا اشاره شد را باید با حفظ آبرو و شخصیت فرد انجام داد. یعنی اینکه عیب و ایراد فرد مورد نظر را در خفا و نه در جمع بگوییم.
سخنران این مراسم با اشاره به انجام امر به معروف و نهی منکر مقام معظم رهبری (مد ظه العالی)   به صورت لطیف و ظریف هنگامی که با یک دختر و پسر نامحرم مواجه شدند، افزود: ایشان جلوه ای از شاگرد خوب مکتب امام حسین (علیه السلام)، اسلام و قرآن هستند. ما هیچ کسی را با امام معصوم مقایسه نمی کنیم فقط می گوییم ایشان در راه امام حسین (علیه السلام) حرکت می کنند.
وی  حکومت آل سعود و گروه داعش را یزید زمان معرفی کرد و گفت: بی رحمی های این افراد  مانند بی رحمی های یزید است، این افراد جا پای شمر و حرمله گذاشته اند.
قابل ذکر است به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدا... الحسین مراسم زیارت عاشورا  و  سخنرانی، همه روزه تا هشتم ماه محرم ساعت 7:30 در دارالتلاوه دارالقرآن شهرداری اسلامشهر به نشانی : اسلامشهر، جنب بوستان تقوی برگزار می شود .

آدرس کوتاه شده: