اگر باطن انسان کور باشد خورشید سیدالشهدا (ع) بر او نمی تابد
چهارشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۴ ۱۳:۰۵ ۳۱
طبقه بندی:
  • آخرین اخبار
  • کاربران
چچ
اگر باطن انسان کور باشد خورشید سیدالشهدا (ع) بر او نمی تابد

اگر باطن انسان کور باشد خورشید سیدالشهدا (ع) بر او نمی تابد

یک استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امام حسین (علیه السلام) به تمام معنا نورند خاطر نشان کرد:  اگر باطن انسان کور باشد نور سید الشهداء بر قبلش نمی تابد. بر اساس آیات قرآن گناه زیاد باعث تکذیب ق

یک استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امام حسین (علیه السلام) به تمام معنا نورند خاطر نشان کرد:  اگر باطن انسان کور باشد نور سید الشهداء بر قبلش نمی تابد. بر اساس آیات قرآن گناه زیاد باعث تکذیب قرآن و ولی زمان می شود.

 
به گزارش خبرگزاری دارالقرآن شهرداری اسلامشهر، حجت السلام والمسلمین حسن جعفرزاده استاد حوزه و دانشگاه در هفتمین شب از شب های عزاداری شهادت امام حسین (علیه السلام) (سه شنبه  28 مهرماه) که در دارالتلاوه این موسسه  برگزار شد،  گفت: انسان باید از خدا بخواهد که دچار آزمایش های سخت نشود، هر آدمی ارزشی دارد .  قیمت عمر بن سعد ملک ری بود. وقتی از او سوال شد آیا این را به قیمت کشتن ولی خدا می خواهی؟ در پاسخ گفت که توبه می کنم. اما همانطوری که امام حسین (علیه السلام) فرمودند نتوانست به گندم ری نیز برسد همچنین نتوانست توبه کند.
وی با بیان اینکه اگر کسی ولی خدا را بکشد نمی تواند روی آسایش و زندگی را ببیند افزود: عمر سعد نه تنها به ملک ری نرسید  بلکه  بعد از واقعه عاشورا مردم خانه او را ، خانه قاتل امام حسین (علیه السلام) معرفی می کردند.

حجت السلام والمسلمین جعفرزاده
ادامه داد: از امام سجاد (علیه السلام) پرسیدند اگر شمر توبه کند قبول می شود؟ گفتند بله ولی موفق به این کار نمی شود. چرا که اگر کسی امام زمانش را بکشد به دلش قفل زده شده است و تقریبا محال است که توفیق توبه حاصل کند.

وی متذکر شد: انسان نمی تواند بگوید بعد از انجام گناه توبه می کنم. این طور نیست که  انسان گناهان متعدد انجام دهد و عنایت خداوند همچنان باقی بماند .بر اساس روایات قلب انسان در ابتدا  مانند لوح سفیدی است و گناه مانند نقطه ی سیاه است. اگر با انجام گناه توبه نکنیم این قلب  سیاه سیاه می شود. و رفته رفته با ارتکاب گناه می رسد به مرحله ای که با امام خود مقابله می کند

وی با بیان اینکه امام حسین (علیه السلام) به تمام معنا نورند خاطر نشان کرد:  اگر باطن انسان کور باشد نور سید الشهداء (علیه السلام) بر قبلش نمی تابد. بر اساس آیات قرآن گناه زیاد باعث تکذیب قرآن و ولی زمان می شود.

سخنران این مراسم سید الشهدا را مانند طبیب و هدایت کننده ای  دانست و گفت: حضرت مشکل مالی نداشتند؛ دغدغه ایشان امت جدشان  بود  و نمی توانستند ضلالت مردم را ببیند.

حجت السلام والمسلمین جعفرزاده
  گفت: سردار همدانی که حبیب بن مظاهر انقلاب اسلامی بود آرزوی شهادت داشت؛ وی آرزو داشت که مانند همرزمان شهیدش، به مقام شهادت نائل آید .

وی  با اشاره به همراهی عده ای با  امام حسین (علیه السلام)  و حضرت زینب (سلام ا... علیها) همراه با خانواده خود، اضافه کرد: عده ای بودند که به مردان و فرزندان خود می گفتند که برو و پسر پیامبر را یاری کن و عده ای نیز اجازه یاری نمی دادند مگر اینکه خود نیز در کربلا حاضر می شدند.
آدرس کوتاه شده: