گریه عده ای بر امام حسین (ع)، گریه ی«عمر سعدی» است
سه شنبه, ۰۵ آبان ۱۳۹۴ ۱۳:۰۵ ۳۸
طبقه بندی:
  • آخرین اخبار
  • کاربران
چچ
گریه عده ای بر امام حسین (ع)، گریه ی«عمر سعدی» است

گریه عده ای بر امام حسین (ع)، گریه ی«عمر سعدی» است

امام جمعه چهاردانگه گفت: گریه ی عده ای از افراد بر امام
حسین (علیه السلام) «گریه ی عمر سعدی» است؛ عمر سعد هم در کربلا برای امام
حسین (علیه السلام) اشک ریخت اما در اردوگاه امام حسین (علیه

امام جمعه چهاردانگه گفت: گریه ی عده ای از افراد بر امام حسین (علیه السلام) «گریه ی عمر سعدی» است؛ عمر سعد هم در کربلا برای امام حسین (علیه السلام) اشک ریخت اما در اردوگاه امام حسین (علیه السلام) نبود.

به گزارش خبرگزاری دارالقرآن شهرداری اسلامشهر، حجت الاسلام والمسلمین محمد گلوردی امام جمعه چهاردانگه اسلامشهر بعد از ظهر روز گذشته (یکشنبه دوم آبان ماه) طی سخنانی در مراسم قرائت «زیارت ناحیه مقدسه» که در دارالقرآن شهرداری اسلامشهر برگزار شد، گفت: یکی از مواردی که دشمنان در پی نابودی آن بودند عاشوراست. همانطوری که دشمنان اسلام به طور علنی و غیر علنی با قرآن می جنگیدند تمام وجودشان را صرف کردند که عاشورا را محو کنند اما نتوانستند.

وی ادامه داد: دشمنی دشمنان از روز عاشورا و بلافاصله بعد از شهادت امام حسین (علیه السلام) آغاز شد؛ اینگونه که بعد از شهادت حضرت، عمر سعد دستور داد که اسب بر بدن های شهدا بتازند وهیچ یک از آن ها را دفن نکنند.

حجت الاسلام والمسلمین گلوردی با بیان اینکه در طول تاریخ دشمنان اسلام محدودیت هایی برای زیارت امام حسین (علیه السلام) ایجاد کردند، افزود: دشمنان در زمان رضا خان نیز قصد داشتند که مانع عزاداری بر امام حسین (علیه السلام) شوند که به این نتیجه رسیدند که قادر به انجام این کار نیستند.

وی با بیان این مطلب که دشمنان هر زمان بخواهند با اقامه عزا بر سیدالشهداء (علیه السلام) مقابله کنند اقامه عزا گسترده تر می شود، خاطر نشان کرد: در حال حاضر در کشورهای مختلف ،غیر مسلمان و حتی کشورهای کفر برای امام حسین (علیه السلام) عزاداری می کنند.

سخنران این مراسم توطئه دشمن در نابودی عاشورا را تمام نشدنی دانست و گفت: توطئه امروز دشمن در جنگ فرهنگی است. در حالی که مقام معظم رهبری در مورد قمه زنی موضعی قاطعانه گرفتند اما چند ده شبکه ماهواره ای در حال تبلیغ اعمالی از این دست هستند. این اقدام نقشه کسانی است که شیعه را طوری جلوه دهند که 100 درصد مخالف اهل تسنن اند.

وی تاکید کرد: تمرکز دشمن بروی نقاط ضعف عزاداری های امام حسین (علیه السلام) است.دشمنان تمام این کارها را انجام می دهند که نام و عزاداری امام حسین (علیه السلام)  و عاشورا را از ما بگیرند. می خواهند با فوت چراغ خداوند را خاموش کنند که نمی توانند .

امام جمعه چهاردانگه به دلیل جنگ دشمنان برای نابودی عاشورا اشاره کرد و گفت: جریان عاشورا جریان زنده ای است که در طول تاریخ هر انقلاب زنده  و پایداری که پدید آمده  از برکت عاشوراست الگوی هر جمعیتی که قصد داشتند نجات پیدا کنند عاشورا بود.

وی با اشاره به توصیه ائمه اطهار (علیهم السلام) در اشک و اقامه عزای سیدالشهداء (علیه السلام) برای  بهشت و آمرزش گناهان ،یادآور شد: گریه و اقامه عزای کسی که نه اهل نماز و طاعت است و کسی که دلش با امریکا و اسرائیل است  و با قرآن و ولایت فقیه کاری ندارد، پذیرفتنی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین گلوردی گریه ی عده ای از افراد بر امام حسین (علیه السلام) را «گریه ی عمر سعدی» دانست و گفت: عمر سعد هم در کربلا برای امام حسین (علیه السلام) اشک ریخت اما در اردوگاه امام حسین (علیه السلام) نبود. اگر زیر پرچم امام حسین و مقید به دین باشیم در اردوگاه امام حسین (علیه السلام) خواهیم بود.

آدرس کوتاه شده: