آغاز مالچ پاشی رفیوژها ودوربرگردانهای سطح شهر
شنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۱ ۱۳:۰۵ ۳۰
طبقه بندی:
  • آخرین اخبار
  • کاربران
چچ
آغاز مالچ پاشی رفیوژها ودوربرگردانهای سطح شهر

آغاز مالچ پاشی رفیوژها ودوربرگردانهای سطح شهر

 مالچ پاشی رفیوژها ودوربرگردانهای سطح شهر آغاز گردید.
مالچ تهیه شده از ترانشه های چوب می باشدودر واقع نوعی چیپس چوب است که مواد مغذی برای خاک وگیاه آغشته گردیده است ونقش پوشش حفاظتی در لایه

 مالچ پاشی رفیوژها ودوربرگردانهای سطح شهر آغاز گردید.

مالچ تهیه شده از ترانشه های چوب می باشدودر واقع نوعی چیپس چوب است که مواد مغذی برای خاک وگیاه آغشته گردیده است ونقش پوشش حفاظتی در لایه های روی خاک را دارا است که علاوه بر زیبا سازی محیط و دکورپردازی فضای سبز ، جهت تعدیل کردن اثرات اقلیم های محلی به کار برده می شود.

مالچ ، در ترکیبات خود دارای کمی مواد قارچ کش می باشد تااز رشد کپک یا همان سفیدک چوب جلوگیری نماید.

رنگ مالچ با رنگ طبیعی دارای رنگ اضافه شده نمی باشد وخود رنگ است اما درتهیه مالچهای رنگی از موادآلی  برپایه آب استفاده شده است. این مواد فاقد مواد مضر وسمی است. همچنین در این رنگها هیچگونه حلال نفتی یا شیمیایی به کار نرفته است . مالچ به وسیله عدم تبخیر ، باعث صرفه جویی در مصرف آب می گردد به طوریکه حتی تا30% مصرف آب را کاهش می دهد. مالچ باعث تنظیم کردن دمای خاک بوسیله کمک به نگهداشتن حرارت در بهار وپاییز وخنکی خاک در هنگام گرما وشرایط ناپایدار تابستان می گردد که این امر کمک بسیار شایانی به حفظ شاداب ورشد ونمو عالی گیاهان می باشد. همچنین به وسیله انسداد نور خورشید لازم برای جوانه زنی علفهای هرز ، باعث جلوگیری از رشد بی رویه آهنا می گردد.

مالچ پایه با ضخامت 3سانتیمتر روی بستر خاک گسترده می شود.

خواص دیگر مالچ :

-         باعث پس زدن حشرات از بستر محیط می گردد وهمچنین این محصول در صورت وجود کرم خاکی در بستر مورد استفاده به ورمی کمپوست تبدیل می گردد که بسیار بسیار با ارزش تر از کودها می باشد

-         در کنترل فرسایش ورسوبات خاک نیز نقش دارد به طوریکه در هنگام بارندگی ویا آبیاری از جابجایی خاک به دلیل فرسایش مخرب آب جلوگیری می نماید.

-         خاصیت الاستیکی ارتجاعی ایجاد می نماید که باعث عدم فشردگی چسبندگی کوبیدگی وسفت شدن خاک می شود.

مالچ به مرور زمان (9 تا 12 ماه) وظیفه دیگر خود را آغاز می نماید ورفته رفته به منبع غذایی خوبی جهت گیاهان ( کمپوست ) تبدیل می گردد.

آدرس کوتاه شده: