گزارش کمیته سامانه 137
یکشنبه, ۰۸ مرداد ۱۳۹۱ ۱۳:۰۵ ۳۳
طبقه بندی:
  • آخرین اخبار
  • کاربران
چچ
گزارش کمیته سامانه 137

گزارش کمیته سامانه 137

 آشنایی با سامانه 137
 
باگسترش شهرها وتوسعه جامعه شهری ، شیوه زندگی روزمره شهروندان نیز دچار تحول و دگرگونی شد که این تحول و دگرگونی نوع نیاز های شهری و همچنین پاسخ به نیاز ها یع

 آشنایی با سامانه 137

 

باگسترش شهرها وتوسعه جامعه شهری ، شیوه زندگی روزمره شهروندان نیز دچار تحول و دگرگونی شد که این تحول و دگرگونی نوع نیاز های شهری و همچنین پاسخ به نیاز ها یعنی خدمات شهری را نیز  شامل گردید.

سازمانهای خدماتی به فکر ارتباط با مردم و ارائه خدمات فوریتی و اورژانسی افتادند. بدین ترتیب شماره های 115- 125 -110- 118- 119 و ... برای ارائه خدمات فوریتی اختصاص داده شدند تا پلی باشند بین شهروندان و سازمانهای خدمات رسان.

شماره 137 که قبل ازسال 1384 متعلق به روابط عمومی شهرداری تهران بود. درسال 84 با راه اندازی سامانه مدیریت شهری شهرداری تهران به این سامانه اختصاص داده شد.

بعدازسال 84  به مرور زمان شهرداریهای  دیگر شهرهای کشور نیز با ایجاد واحدی به نام سامانه 137 سعی نمودند در این مسیر گام بر دارند.

 

وضعیت فعلی

سامانه 137 شهرداری اسلامشهر

 

سامانه 137 شهرداری اسلامشهر درسال 84  اندکی پس از تأسیس 137 شهرداری تهران راه اندازی شده است. درحال حاضر سامانه 137 شهرداری اسلامشهر یک عدد سیستم رایانه و یک خط تلفن مستقیم دارد که در اتاقی پارتیشنی طبقه همکف ساختمان مرکزی زیر مجموعه اداره روابط عمومی فعالیت دارد.

کلیه تماسهای شهروندان با شماره 137 توسط سیستم رایانه ضبط می شود که توسط اپراتور (همکار روابط عمومی) پس از شنیدن، تفکیک شده و به مناطق ، سازمانها و پیامهای اضطراری به مرکز پیام ارسال می گردد.

مناطق و سازمانها پس از بررسی، موارد انجام شده، موارد در دست بررسی ودیگر موارد را طی نامه ای به اداره روابط عمومی انعکاس می دهند.

پاسخهای دریافتی ازمناطق وسازمانها درکمیته سامانه 137 مورد بررسی مجدد قرار می گیرد که در بعضی موارد با مراجعه به محل ، نظر شهروندان نیز اخذ می گردد.

طرح پیشنهادی

ارتقاء سامانه فوریتهای مدیریت شهری (137)

 ------------------------------

اهداف سامانه 137

1-      ایجاد ارتباط سیستماتیک، سالم، سریع و مطمئن با شهروندان

2-      مشارکت دادن شهروندان در مدیریت شهری

3-      استفاده از پتانسیل و توانمندی های شهروندان در جهت شناسایی مشکلات و معضلات شهر

4-      شناسایی اولویت های مدیریت شهری به کمک شهروندان و برنامه ریزی عملیاتی

5-       ایجاد زمینه های زیر ساختی برای تحقق مدیریت واحد شهری 

6-       استفاده بهینه از سرمایه نیروی انسانی و ساماندهی نیروهای مازاد

7-      پیشگیری از کم کاری، احمال کاری و تخلف سازمانی بعضی از پرسنل

8-      تشخیص کارآمدی مدیران و واحدهای تابعه با تعیین و بررسی شاخصهای عملکردی

9-      اشراف کامل، دقیق و همزمان مدیریت شهری به مشکلات و مسائل جاری در سطح شهر

10-شناسایی نقاط قوت و ضعف – فرصتها و تهدیدهای مدیریت شهری

 

شرح وظایف سامانه 137

 

1- برقراری ارتباط دوسویه پویا ، همزمان وموثر با شهروندان

2- دریافت ، تحلیل وتفکیک پیام های شهروندان و ارجاع آن به مسئولین ذی ربط

3- پیگیری مراحل انجام پیامهای شهروندان تا حصول نتیجه نهایی

4- ارتباط مجدد با شهروندان جهت دریافت نظرات و بازخوردها

5- ارتباط گیری با کلیه ادارات وسازمانهای خدمات رسان سطح شهر جهت تبادل اطلاعات.

6- ارتباط گیری با واحدهای 137 شهرهای همجوار جهت تبادل پیامها.

7- همکاری با واحدهای نظارتی شهرداری.

8- مطالعه تجربیات شهرهای دیگر و تلاش برای توسعه خدمات سامانه 137

9- راه اندازی سایت اینترنتی ویژه سامانه 137 جهت ارتباط الکترونیکی با شهروندان.        

 

            سمیه بهادری

آدرس کوتاه شده: