مواضع شهردار و برخی از اعضای شورای اسلامی شهر اسلامشهر در خصوص ایجاد بخش احمدآباد مستوفی
دوشنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۱ ۱۳:۰۵ ۳۲
طبقه بندی:
  • آخرین اخبار
  • کاربران
چچ
مواضع شهردار و برخی از اعضای شورای اسلامی شهر اسلامشهر در خصوص ایجاد بخش احمدآباد مستوفی

مواضع شهردار و برخی از اعضای شورای اسلامی شهر اسلامشهر در خصوص ایجاد بخش احمدآباد مستوفی

  شهردار اسلامشهر گفت: ما با اصل موضوع ایجاد بخش احمدآباد به گونه ای که بر اساس موازین قانونی و منطبق با مصالح و حقوق مردم صورت پذیرد و توزیع اراضی به تناسب جمعیت احمد آباد نسبت به اسلامشهر لحاظ

  شهردار اسلامشهر گفت: ما با اصل موضوع ایجاد بخش احمدآباد به گونه ای که بر اساس موازین قانونی و منطبق با مصالح و حقوق مردم صورت پذیرد و توزیع اراضی به تناسب جمعیت احمد آباد نسبت به اسلامشهر لحاظ گردد، مخالفتی نداریم.

  به گزارش اداره روابط عمومی شهرداری اسلامشهر، مهندس علیرضا علی میرزایی با اشاره به مطلب فوق، افزود: اینجانب شخصاً تلاش مردم عزیز و مسئولین احمدآباد را در راستای دست یافتن به هویت مستقل شهری و بهره مندی از مزایا و محاسن این تحول مهم تحسین می نمایم؛ لیکن باید توجه داشت که نائل آمدن به چنین موقعیتی هرگز نباید به قیمت سلب منافع و ایجاد خدشه بر حقوق شهروندی مردم شریف اسلامشهر تمام شود.

  مهندس علی میرزایی در تبیین این موضوع گفت: متأسفانه در نقشه پیشنهادی به هیئت محترم دولت برای ایجاد بخش جدید احمد آباد، تمهیدات منطقی و نگاه منصفانه به حوزه جغرافیایی، تراکم جمعیت و پیامد های تحقق آن مغفول واقع شده است و اینجانب به عنوان نماینده مردم شریف اسلامشهر که وظیفه صیانت از حقوق و مصالح شهری مردم را در محدوده مسئولیت خود دارم، در صورت موافقت یا تسلیم در مقابل چنین شرایطی، نه تنها از سوی مردم این شهر، بلکه در پیشگاه خداوند سبحان نیز مورد بازخواست قرار خواهم گرفت.

  شهردار اسلامشهر در ادامه اظهار داشت: با نقشه پیشنهادی موجود ، قریب به 6 هزار هکتار از اراضی مستعد اسلامشهر به جمعیتی کمتر از 20 هزار نفر تعلق می یابد که وسعت این اراضی تقریباً معادل یک سوم کل فضای جغرافیایی حوزه استحفاظی شهرداری اسلامشهر می باشد و پرواضح است که تثبیت این وضعیت بدین معناست که شهر اسلامشهر با جمعیتی قریب به 400 هزار نفر، علیرغم اینکه تقریباً متراکم ترین جمعیت شهری را داراست، افقی برای کسب درآمدهای قانونی برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان نخواهد داشت.

  مهندس علی میرزایی تصریح کرد: همان گونه که مستحضرید شهرداری یک نهاد خدماتی بوده و می بایست از طریق تحصیل درآمدهای مشروع از سطح شهر هزینه های مورد نیاز خود را تأمین نماید. لذا اتخاذ چنین تصمیمی، شهر 400 هزار نفری اسلامشهر را در آینده ای نه چندان دور، با مشکلات اساسی و نارسایی های جدی مواجه خواهد نمود. بنابراین در شرایط موجود اگر بنا باشد که حقوق حقه مردم اسلامشهر به واسطه جدا شدن یک سوم از اراضی این شهر پایمال گردد، شهرداری به هیچ وجه با اجرای چنین طرحی همراهی نخواهد کرد و در این راستا ما تمام تلاش خود را برای اصلاح مصوبه هیئت محترم دولت به کار خواهیم بست.

  لازم به ذکر است تصویب این طرح در حالی است که توسعه اسلامشهر نیز در محدوده ای قرار گرفته که با بخش شدن احمد آباد، امکان استفاده از آن برای برنامه ریزی های شهری در راستای ارائه خدمات مناسب و در خور شأن به شهروندان اسلامشهری وجود نخواهد داشت؛ حال آنکه احمدآباد در طرح جامع اخیرالتصویب اسلامشهر به عنوان منطقه 7 شهری منظور شده است.

  بی تردید اگر مردم شریف و مسئولین احمدآباد اندکی تأمل می نمودند به روشنی در می یافتند که مزایا و محاسن استقرار منطقه منفصل شهری و اتصال آن به محدوده شهرداری اسلامشهر برای آنها بیشتر از وجود شهرداری مستقل بود. لیکن اگر نظر ایشان بر استقلال احمدآباد ضمن توجه به نسبت جمعیت و توزیع عادلانه اراضی باشد، این دیدگاه برای ما هم محترم خواهد بود و شهرداری همگام با شورای اسلامی شهر اسلامشهر آمادگی دارد در صورتیکه محدوده احمدآباد به تناسب جمعیت تعیین و تثبیت گردد، همکاری لازم را برای احقاق حقوق مورد نظرشان به عمل آورد.

  گفتنی است این مسئله موجبات موضع گیری صریح و انتقاد شدید امام جمعه محترم و اعضای شورای اسلامی شهر اسلامشهر را نیز فراهم نموده است. به طوری که حجت الاسلام و المسلمین نوروزی امام جمعه این شهر اخیراً در جمع عده ای از مسئولین تصریح نمودند که با جدا شدن محدوده چیچکلو و ایرین از اسلامشهر و الحاق آنها به احمد آباد به شدت مخالفم.

  اعضای شورای اسلامی شهر نیز اذعان داشتند که ضمن احترام به حقوق مردم شریف احمدآباد و همچنین تصمیم دولت محترم ( که البته مجلس شورای اسلامی نیز در نامه ای آنرا تصمیمی غیر قانونی اعلان نموده است) به عنوان نمایندگان و مدافعان حقوق شهروندان اسلامشهر در مقابل این طرح در صورتی که بخواهد بر اساس چنین اوصافی اجرا شود، با قاطعیت تمام و حتی به قیمت سلب عضویت از شورا ایستادگی خواهند نمود.

  جواد سیف عضو شورای اسلامی شهر اسلامشهر اظهار داشت: در جلسه ای که با فرماندار محترم اسلامشهر در این خصوص مذاکره نمودیم، اشاره کردم که ما در بدو ورود به شورا به عنوان حافظ منافع مردم جهت حفظ کیان شهروندان سوگند یاد کرده ایم و این سوگند را هرگز نخواهیم شکست. لذا پیگیری ها و اقدامات لازم را مجدانه در این مورد به عمل خواهیم آورد.

  صابر ابراهیمی دیگر عضو شورای اسلامی شهر اسلامشهر نیز در موضعی جدی در دفاع از کیان شهروندان اسلامشهر اظهار داشت: ما به هیچ عنوان راضی به تضییع حقوق مردم احمدآباد نیستیم و در مقابل قانون همه ما مطیع محض هستیم و باید منطقی و خردمندانه رفتار کنیم. اما اگر در مقابل چنین اقدامی که ذاتاً غیر قانونی است و مغایرت این اقدام (تبدیل احمد آباد به شهر مستقل) با قانون، طی نامه شماره 25117 هـ / ب مورخ 12/5/91 که در روزنامه رسمی قوه قضائیه نیز منتشر شده است با امضای رئیس مجلس شورای اسلامی به رئیس جمهور ابلاغ شده است، کوتاه بیاییم یعنی به شهروندان اسلامشهر خیانت کرده ایم. بنابراین براساس وظیفه قانونی خود با جدیت تمام از پیگیری موضوع دست نخواهیم کشید.

آدرس کوتاه شده: