اقدامات و فعالیتهای سازمان اتوبوسرانی در خدمت رسانی به شهروندان
دوشنبه, ۰۲ بهمن ۱۳۹۱ ۱۳:۰۵ ۲۰
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
اقدامات و فعالیتهای سازمان اتوبوسرانی در خدمت رسانی به شهروندان

اقدامات و فعالیتهای سازمان اتوبوسرانی در خدمت رسانی به شهروندان

 فعالیتهای فعلی سازمان چگونه است ؟
سازمان اتوبوسرانی در حال حاضر با  220 دستگاه اتوبوس فعال که در 8 خط مشغول خدمت رسانی به شهروندان می باشند  که یک خط اختصاصاً درون شهری و 7 خط به

 فعالیتهای فعلی سازمان چگونه است ؟

سازمان اتوبوسرانی در حال حاضر با  220 دستگاه اتوبوس فعال که در 8 خط مشغول خدمت رسانی به شهروندان می باشند  که یک خط اختصاصاً درون شهری و 7 خط به صورت برون شهری عمل می کنند . روزانه بیش از 100 هزار سفر توسط این 8 خط و  از ساعت 45/4 تا ساعت 45/21 به نقاط مختلف انجام می شود . بیش از 95 درصد از اتوبوسهای موجود به بخش خصوصی واگذار شده و 5 درصد دیگر تملیکی است ولی کل مدیریت و نظارت ناوگان با سازمان اتوبوسرانی می باشد .

در حال حاضر سازمان با داشتن امکاناتی همچون تعمیرگاه ، سیستم کارواش مخصوص وسایل نقلیه عمومی سنگین خدمات رسانی به این اتوبوس ها را انجام می دهد .

هزینه تمام شده حمل مسافر در حال حاضر در اسلامشهر بالاتر از کرایه دریافتی است که اختلاف بین  هزینه تمام شده و کرایه دریافتی از مسافر از طریق یارانه دولتی و کمک شهرداری تأمین می شود و همه ساله از کمک های مستقیم شهرداری به سازمان استفاده می شود .

درخصوص بازسازی اتوبوسها تاکنون تعداد 27 دستگاه بازسازی کامل شده است که هزینه تقریبی انجام این کار بیش از 3 میلیارد ریال است .

آیا سازمان اتوبوسرانی درخصوص وسایل گرمایشی وسایل نقلیه اقداماتی انجام داده است ؟

با توجه به آغاز فصل سرما هر ساله طرح بازدید و سرویس سیستم گرمایشی اتوبوسها را داریم که بخش مهمی از این امر در تعمیرگاه سازمان و با توجه به فوری بودن موضوع از امکانات بخش خصوصی هم استفاده شده است . در حال حاضر تمامی اتوبوس های خطوط دارای
سیستم های گرمایشی فعال هستند ولی با توجه به سن اتوبوسها احتمال بروز اشکال در برخی از آنها وجود دارد که روزانه این موضوع برطرف می شود .

نظارت سازمان درخصوص بهداشت و نظافت وسایل نقلیه عمومی چگونه است ؟

بهداشت و نظافت به طور مستمر انجام می شود ولی متأسفانه عدم رعایت بعضی از مسافرین باعث می شود که این عملکرد زحمتی که در این راستا انجام می شود در بیشتر اوقات در اواسط ساعات کاری اتوبوس از بین رفته باشد از این رو از شهروندان عزیز می خواهیم که در نظافت وسایل نقلیه عمومی سازمان را یاری نمایند .

اتوبوس ها در پایان هر روز نظافت و هفته ای یک بار هم از کارواش جهت نظافت اتوبوسها استفاده می شود .

ارزیابی و کنترل رانندگان اتوبوسها چگونه است ؟

در زمان بکارگیری رانندگان اتوبوس ضوابطی از قبیل سوء پیشینه _ تجربه زمانی _ سن فعالیت _ عدم اعتیاد و حسن شهرت وجود دارد که آنها باید رعایت شود درصورت رعایت نشدن این موضوعات کمیته انضباطی به تخلفات این بهره برداران رسیدگی می نماید .

سرویس دهی به شهروندان در اسلامشهر چگونه است ؟

ارائه سرویس دهی به ادارات ، مراکز مذهبی ، ورزشی ، مساجد ، سپاه ، بسیج ، مدارس و نمازجمعه اسلامشهر ، چهاردانگه ، احمدآباد توسط  سازمان اتوبوسرانی انجام می پذیرد .

سرویس دهی فوق العاده صبح ها در ساعت پیک مسافر از ساعت 5 الی 30/7 از شهرک واوان و شهرک امام حسین ( ع ) به آزادی را داریم و عصرها هم بالعکس این مسیر را دارند .

سرویس دهی به خانواده شهداء جهت زیارت اهل قبور شهداء در شب های جمعه را به بهشت زهرا داریم که در سه نقطه شهر این مسیر در شب های جمعه انجام می شود .

از ابتدای خیابان امام سجاد سرویس دهی به دارالسلام را در شب های جمعه داریم .

سرویس دهی به دانشجویان از ساختمان مرکزی دانشگاه آزاد به دانشکده دکتر حسابی انجام می شود .

توضیحاتی درخصوص طرح های اجرا شده در سازمان بفرمائید ؟

سیستم AVL در واقع مخفف مدیریت هوشمند ناوگان است که با علامت اختصاری AVL شناخته می شود .

به منظور نظارت دقیق و آنی در اتوبوسها از چند ماه گذشته با یکی از معروفترین شرکتهای معتبر قراردادی منعقد شد و 32 دستگاه اتوبوس به صورت پایلوت به این سیستم مجهز هستند . با این سیستم در آن واحد وضعیت وسیله نقلیه شامل سرعت ، محل توقف ، مسیر حرکت و روشن یا خاموش بودن اتوبوس تشخیص داده می شود .

این گزارشات در مدیریت حمل و نقل نقش مهمی دارد که مثلاً در تعیین فاصله زمانی حرکت در انتهای ایستگاه چند اتوبوس داریم و اگر در مسیر اختلالی ایجاد شود می توان مشاهده نمود و بنابراین متوجه می شویم که اتوبوس به دلیل اختلال فنی در مسیر از لحاظ زمانی دچار
بی نظمی شده است .

اجرای این طرح در کلیه اتوبوس ها در دست پیگیری است .

سیستم کارت بلیط تا پایان سال به صورت پایلوت در یکی از خطوط اجرا می شود که احتمالاً به صورت مشترک بین شهر تهران و اسلامشهر باشد یعنی کارت بلیط قابلیت استفاده در شهر تهران و اسلامشهر را داشته باشد .

آدرس سامانه پیامک سازمان به شماره 30006305 داخل اتوبوسها نصب شده است که شهروندان می توانند نظرات و پیشنهادات را به سازمان اعلام نمایند که توسط روابط عمومی سازمان این پیامکها بررسی و به درخواستها رسیدگی می شود .

 

آدرس کوتاه شده: