ستارگان خاک (شهید مهدی بهادربیگی)
پنجشنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۱ ۱۳:۰۵ ۲۳
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
ستارگان خاک (شهید مهدی بهادربیگی)

ستارگان خاک (شهید مهدی بهادربیگی)

 
شهید مهدی بهادربیگی؛
شهیدی که شاهد بر همه اعمال ماست+تصاویر
سال 1339 در خانواده‌ای متعهد و مذهبی به دنیا آمد. از کودکی در مراسم مذهبی و به خصوص مراسم مربوط به امام حسین(ع) شرکت

 

شهید مهدی بهادربیگی؛

شهیدی که شاهد بر همه اعمال ماست+تصاویر

سال 1339 در خانواده‌ای متعهد و مذهبی به دنیا آمد. از کودکی در مراسم مذهبی و به خصوص مراسم مربوط به امام حسین(ع) شرکت می کرد؛ در محیطی معنوی و با حس مبارزه علیه ظلم و ستم رشد کرد .


سال 1339 در خانواده‌ای متعهد و مذهبی به دنیا آمد. از کودکی در مراسم مذهبی و به خصوص مراسم مربوط به امام حسین(ع) شرکت می کرد؛ در محیطی معنوی و با حس مبارزه علیه ظلم و ستم رشد کرد .
مهدی از همان کودکی در برابر کسانی که معتقد به مسائل دینی و مکتبی نبودند واکنش نشان می داد. اوبا علاقه ی زیاد دوران تحصیلات را تا مقطع متوسطه پشت سر گذاشت.

ازنوجوانی وارد عرصه ی مبارزه با حکومت طاغوت شده بود، در این دوران برادر بزرگترش که از مبارزان فعال و پیشرو در استان همدان بود، بعد از مدتی تعقیب توسط سازمان امنیت شاه دستگیر شد و به‌عنوان زندانی سیاسی روانه شکنجه گاه های مخوف شاه خائن شد. این رخداد عزم مهدی بهادر بیگی را در مبارزه اش جدی تر و مصمم تر کرد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی تمام سعی خود را برای تثبیت انقلاب به کار گرفت. او در اولین روزهای پس از پیروزی به کمیته انقلاب اسلامی (سابق) که اولین نهاد نظامی انقلاب بود، پیوست.

در هر جایی که به نوعی موقعیت اسلام و انقلاب در خطر بود حاضر می شد وبه جانفشانی می‌پرداخت. در جنگهای داخلی کردستان همراه وهمگام با سردارشهید دکتر چمران به مقابله با عوامل استکبار برخواست .

او به همراه "مرضیه حدیده چی دباغ "و آزاده قهرمان" جمشید ایمانی" سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در همدان را تاسیس کردند و با سن کمی که داشت قائم مقام فرماندهی سپاه همدان را به عهده گرفت. 
با تهاجم همه جانبه ارتش عراق که به نمایندگی از دنیای ظلم و ستم  آغاز شده بود مهدی بهادربیگی به جبهه رفت تا از تمامیت ارضی کشور امام زمان (عج( دفاع کند.

در سال1360 خانواده مهدی متوجه شدند او بیشتر مرخصی هایش را به  کبودرآهنگ می‌رود؛ پس از مدتی متوجه می‌شوند او از طرف استاندار وقت به سمت شهردار کبودرآهنگ منصوب شده است. در این مدت خانواده او کاملاً از این موضوع بی اطلاع بودند. بعد از مدت کوتاهی که از دوران شهرداری وی می‌گذشت، علیرغم فعالیت‌های چشم گیر در این زمینه، راهی فلسطین شد و به آموزش مبارزان فلسطینی پرداخت. او با انتقال تجارب خود کمک زیادی به این مبارزان برای مقابله با اشغالگران صهیونیست کرد. مهدی 6 ماه در فلسطین، لبنان وسوریه حضور داشت و به ایران برگشت.

پس از برگشت به ایران با اصرار فرماندهی سپاه غرب کشور، به سمت فرماندهی سپاه اسدآباد منصوب شد. او در این سمت نیز فعالیت‌های چشم گیری داشت و کارهای بنیادین زیادی انجام داد.
 مسئولیتهای دیگری در پشت جبهه به او پیشنهاد شد اما او از پذیرش آنها امتناع کرد و به خط مقدم جبهه رفت. 
گویا دریافته بود دیگر وقت ماندن نیست و باید از این قفس پرکشد. با شروع عملیات والفجر مقدماتی به‌عنوان فرمانده محورعملیاتی لشکر32انصارالحسین(ع) به سمت منطقه  فکه حرکت کرد و در آنجا در حالی ‌که مردانه می جنگید، شهد شیرین شهادت را نوشید .


وصیتنامه
خانواده عزیزم با سلام
چون وقت کم است و در حال حرکت مستقیم، خیلی سریع چند سفارش دارم که می‌نویسم :
1- هر چقدر که می‌خواستید برای من خرج کنید به جبهه بدهید و یا به کسانی که احتیاج دارند و از خرجهای اضافه و بیهوده و اسراف خودداری نمایید. خرج مجالس را به حساب جبهه و دیگر امور را از حقوق سپاه بردارید.
2- هر ماه برای امام حسین (ع) روضه بگیرید و از خواهران و مادران دعوت کنید.

3- من اعلام می‌کنم که با رضایت خودم به جبهه آمدم.
4- از شما تقاضا می‌کنم که نکند بگذارید کسی خدای نکرده از نام شهید سوء استفاده کند و در ضمن راضی نیستم که کسی در موقع شنیدن خبر شهادت و بعد از آن اظهار ناراحتی کند البته اگر هم خواستید گریه کنید بر امام حسین (ع) گریه کنید.

5- حتماً از خانواده شهدا چه مرد و چه زن دعوت کنید که با آنها ارتباط برقرار کنید و در دعای ندبه، کمیل و توسل و عزاداری ها شرکت نمائید البته فراموش نکنید که خیر بدهید و قرآن بخوانید. 
6- از همه شما می‌خواهم مرا حلال کنید و گناهانی که داشتم و خطاهایی که کردم من خودم خجالت می‌کشم از شما که به‌عنوان فرزندتان کاری برایتان انجام ندادم و نتوانستم خدمتی به شما بکنم مخصوصاً آقاجان و مادر که ان شاء ا... با صبر و تحمل خود نشان خواهند داد که در راه اسلام همه چیز خود را تقدیم خواهند کرد.

7- مطمئن باشد که شهدا شاهدی بر اعمال همه می‌باشند و همیشه به یاد شما هستم که اینطور ما را تربیت کرده‌اید که جای شکر است.
8- همیشه یادتان باشد ما هر چه داریم اول از خدا و بعد از حضرت امام است و در نمازهایتان برای سلامتی او دعا کنید و برای او نماز و روزه قضا بگیرید و در صورت امکان خودتان انجام دهید.
9- به شما سفارش می‌کنم که در مقابل سخن ضد انقلاب و فامیل‌هایی که حرفهای بیهوده می‌گویند مقاومت کنید. 
 خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار. 

پایگاه بسیج و روابط عمومی شهرداری منطقه دو

آدرس کوتاه شده: