تلاش بر این است آنچه را که لایق مردم این شهر است انجام دهیم
دوشنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۱ ۱۳:۰۵ ۲۲
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
تلاش بر این است آنچه را که لایق مردم این شهر است انجام دهیم

تلاش بر این است آنچه را که لایق مردم این شهر است انجام دهیم

ضمن خوشامدگویی به شما عزیزان ، ایام الله دهه مبارک فجر بر شما و همکاران زحمت کش مبارک و خسته نباشید . حجم کار و خدمات پرسنل روابط عمومی بالاست و انتظار و توقع مدیران زیادتر .
یاد همکاران س

ضمن خوشامدگویی به شما عزیزان ، ایام الله دهه مبارک فجر بر شما و همکاران زحمت کش مبارک و خسته نباشید . حجم کار و خدمات پرسنل روابط عمومی بالاست و انتظار و توقع مدیران زیادتر .

یاد همکاران سابق ما در حوزه خدمات شهری بخیر . دوستانی که سابق بر این در این سمت فعالیت کردند همه به نحوی قصد داشتند خدمتی به مردم خوب شهر ما ارائه بدهند .

·         وظایف معاونت خدمات شهری را از لحاظ اولویت ها ، فرصتها و محدودیتها چگونه می بینید ؟

با توجه به تأکید و دستور مهندس علی میرزایی شهردار محترم اسلامشهر  ، نگاه در بخش خدمات شهری به منظور افزایش ارائه سرانه خدمات عمومی به مردم شهر در سطوح مختلف حوزه و سازمانهای وابسته می باشد و تحقق این امر با بهبود کیفیت در بحث نظافت و رفت و روب گرفته سطوح شادمانی شهر که شامل زیبایی منظر از نظر گل و گیاه و مبلمان شهری است امکانپذیر می شود .

به فضل الهی در بحث نظافت شهری با برنامه ریزی و انسجام در اجرای نظافت و رفت و روب ، جمع آوری خاک و نخاله مانده از بستر معابر و کوچه ها ، ساماندهی وضعیت باکس زباله ، خرید جدید باکس و شروع به توزیع آن ، بحث ترمیم قسمتی از جدولهای شکسته شهر، با همتی که کارگران خوب داشتند و دستورالعمل های خدماتی که به معاونین خدمات شهری مناطق داده شد ؛ با همکاری خوب واحد امانی مرکز و واحد امانی مناطق ، تغییراتی را شاهد هستیم .

در بحث پیرایش چهره شهر ؛ پایه های چراغ رها شده در سطح پیاده رو و معابر اصلی به صورت آزاد و غیرمفید وجود داشته و بایستی
جمع آوری می شد که به فضل الهی با همکاری معاونین خدمات شهری ، اداره تأسیسات و حوزه نسبت به جمع آوری حداقل 16 ، 17 کامیون المانهای زائد شهری اقدام شد . در پیرایش چهره شهر براساس تبصره ذیل بند 2 ماده 55 قانون شهرداریها متعلق به عموم شهر ما هستند نسبت به جمع آوری اقدام شد و همچنین از اداره مخابرات خواهش کردیم نسبت به جمع آوری باکس های مخابراتی غیرمفید و  غیراستفاده اقدام نماید .

نحوه فعالیت در عملیات زنده گیری و اتلاف سگ های ولگرد به چه صورت است ؟

زحمات خوبی را جناب آقای مهندس منطقی معاونت سابق خدمات شهری ، در بحث اتلاف سگهای ولگرد کشیدند که جمعاً 1000 قلاده سگ طی این سه ماه گذشته جمع آوری شد و این عملیات زیر نظر شبکه بهداشت و درمان انجام شد .

·         آیا در این زمینه هماهنگی با نیروی انتظامی انجام می شود ؟

نیازی نبوده و الحمدالله محیط ، محیط بسیار آرام و خوبی است و مشکلی در اجرای این پروژه برای حوزه معاونت خدمات شهری اتفاق نیافتاده است .

 

·         طعمه گذاری و امحاء جانوران موذی ( موش ) در سطح شهر چگونه انجام می شود ؟

قرارداد طعمه گذاری و امحاء حیوانات موذی به اتمام رسیده و اصول طعمه گذاری و جمع آوری جانواران موذی مانند کلان شهرها پیشنهاد داده شده و و الحمدالله شورای محترم شهر پذیرفت و اعتبارش تأیید و آگهی آن زده شد و این روش با الحاق وظیفه ناظر مقیم در مناطق و نواحی ، تحقق پیدا خواهد کرد .

 

 

 

از مهمترین وظایف حوزه معاونت خدمات شهری به کدام وظیفه یا وظایف اشاره می فرمائید ؟

حوزه خدمات شهری امری نیست که بخواهیم بگوییم این امر ، مهم و بقیه در رتبه های بعدی قرار دارند . اغلب آیتم های حمل زباله و حیوانات موذی و اتلاف سگهای ولگرد یک پروسه بسته هستند اما آنچه که به تحقیق در شهر ما اتفاق می افتد جمع آوری 300 تن زباله در روز است  . سهل انگاری و توقف در این امر ، خسارت جبران ناپذیری دارد .  با همکاری مدیریت پسماند شهری ، بکارگیری امکانات سازمان خدمات موتوری و کارگران خدوم شهری ، روزانه نسبت به نظافت رفت و روب خیابانها و جابجایی و انتقال  300 تن زباله ،1500 تن خاک و نخاله ، 20 تن لجن ، 20/1 تن زباله های بی خطرزدا شده بیمارستانها و درمانگاههای سطوح شهر هستیم که یکی از مهمترین و سرفصل های مهم خدمات شهری است .

 

·         معاونت خدمات شهری در بی خطرزدایی پسماندهای پزشکی چه نقشی دارد ؟

براساس ماده 84 قانون شهرداریها پس از تأسیس سازمانهای تخصصی شهرداری ، وظایف ها به سازمانهای تابعه انتقال داده می شود .حوزه معاونت خدمات شهری به عنوان رئیس هیأت مدیره و تدوین کننده برنامه ریزی مدیریت های شهری تعریف کننده اهداف سازمانها است . لذا عملیات بی خطرزدایی را با هماهنگی شبکه بهداشت و درمان ، آیتم های استانداردسازی ، انتقال پسماندهای بیمارستانها به پیمانکاری که از روش های ممکن  به بی خطرزدایی اغلب مواد و پسماندهای بیماریهای عفونی اقدام می نماید و در نهایت به صورت پکیج بسته به کهریزک ارسال می گردد .

 

 

·         اقدامات و برنامه ریزی های انجام شده درخصوص نقاط آب گیر سطح شهر در هنگام بارندگی چه می باشد ؟

از مسائلی که همشهریان محترم من بسیار نگران هستند بحث نقاط آب گیر سطح شهر است و آنچه که به ذهن در مورد نقاط آب گیر
می آید به مفهوم عدم نظافت نخاله ها و جمع آوری آب های سطحی است که اگر چنین باشد بعد از بارندگی باید در سطح خیابانها زباله و ... مشاهده شود درصورتی که عدم نظافت قابل رویت نیست  بلکه سطح مرطوب خیابان مشاهده می شود و این امر حاکی از نظافت نهرها است .

نهرهایی که در خیابانهای قائمیه و باغ فیض داریم مربوط به 20 سال پیش است و با افزایش سطوح مسکونی شهر گسترش این آب در بستر آسفالت ، هدایت در بین نهر و نهرهای مرکزی بالاخص در منطقه 2 کشش نگهداری آب را ندارد . بنابراین مشکل در عدم کشش نهر و نیاز به تأمین بودجه جهت افزایش عمق و عرض این نهرها می باشد .

عمده صحنه ای که شهروندان می بینند از نهرهای روباز است که بر سر خیابان منتقل می شود و گاهی هم منزل مسکونی شهروندان صدمه می بینند که براساس بیمه جامع مسئولیتهای شهری کلیه خسارتها را شهرداری براساس بیمه پرداخت می کنند .

 

·         آیا در زمان شستشوی تابلوهای راهنمایی ، جداول و نظافت خیابانها حقوق شهروندی در نظر گرفته
می شود؟

رفت و روب خیابانها سالیان سال است که انجام می شود ؛ در زمانی که یک رفتگر مشغول کار است خاکی که حاصل از رفت و روب کنار جاده ایجاد می شود مناسب و مصلحت سلامت شهروند من نیست و این کار را در کوچه ها و مکانهایی که رفت و آمد کمتری دارند می توان انجام داد ولی در مکانهای پرتردد شهری ، هم مسأله جانی و هم دلخوری شهروند را در پی دارد که نیاز به تأمین بودجه است .

در واقع قضیه این است که شهر ما نیاز به 8 الی 9 دستگاه جاروی شهری دارد که بتوانیم خاک حاصل از معابر اصلی شهر را جمع آوری کنیم اما بدلیل عدم تأمین بودجه و عدم تحقق درآمد و مشکلات درآمدی در سیستم شهری ، سیستم محقق به خرید این دستگاه ها نشده است .

با توجه به تعداد باکس های زباله فلزی که در سطح شهر داریم نیاز به باکس شورهای فنی و خاصی داریم و شستن باکس های زباله توسط باکس شور باید هر سه روز یک بار اتفاق بیافتد . حداقل برای هر منطقه یک دستگاه باکس شور نیاز داریم ولی هم اکنون ما با یک دستگاه هر شش منطقه را خدمات می دهیم . بنابراین نیاز به ماشین آلات و لوازم متعدد شهری است ولی تا تأمین اعتبارات مالی ، این امر تحقق پیدا نمی کند و باید سطوح درآمد شهر ما از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی در امور مشارکت ها افزایش یابد تا بتوانیم هزینه ها را به تحقق برسانیم .

·         جناب آقای مهندس جعفری ضمن تشکر از وقتی که در اختیار گروه نشریه توسعه و شهرسازی قرار دادید ، در پایان اگر سخنی دارید بفرمائید ؟

تلاش بر این است آنچه را که لایق مردم این شهر است انجام دهیم .

عزیزان من ، کارگران خدمات شهری و خدوم این شهر ، راننده های حمل ماشین های زباله که با همین مردم شهر عجین هستند و در کوچه کوچه های این شهر زندگی می کنند به صورت شبانه روز این خدمات را ارائه می دهند . در جهت پیشبرد اهداف و انجام دقیق کارها نیاز به این است که : 1_ همت جدی و دست به دست شهروندان بدهیم و همه ما را یاری نمایند . 2_ همشهریان عزیز در ساعت مناسب شب ، زباله ها را از منزل بیرون بگذارند . 3_ از پراکندگی زباله ها خودداری کنند .

نظافت و بهداشت عمومی دو طرفه است . وظیفه خدمات شهری جمع آوری است  اما همشهریان هم می توانند یاری کنند و در این زمینه خدمات شهری را همیاری نمایند که اگر این قضیه اتفاق بیافتد موفقیت حاصل می شود ؛ قطعاً ما با هماهنگی این مردم موفق هستیم و بدون مردم موفق نیستیم .

آدرس کوتاه شده: