سومین دوره مراسم قرعه کشی اهدای جوایز خوش حسابی عوارض و نوسازی ، پسماند و کسب و پیشه
سه شنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ ۱۳:۰۵ ۲۰
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
سومین دوره مراسم قرعه کشی اهدای جوایز خوش حسابی عوارض و نوسازی ، پسماند و کسب و پیشه

سومین دوره مراسم قرعه کشی اهدای جوایز خوش حسابی عوارض و نوسازی ، پسماند و کسب و پیشه

در تاریخ 12/12/91 سومین دوره مراسم قرعه کشی اهدای جوایز خوش حسابی عوارض و نوسازی ، پسماند و کسب و پیشه در سالن آمفی تئاتر شهرداری اسلامشهر با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار اسلامشهر ، نما

در تاریخ 12/12/91 سومین دوره مراسم قرعه کشی اهدای جوایز خوش حسابی عوارض و نوسازی ، پسماند و کسب و پیشه در سالن آمفی تئاتر شهرداری اسلامشهر با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار اسلامشهر ، نماینده دادگستری و شهرداران مناطق در سالن برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی شهرداری اسلامشهر ، مراسم قرعه کشی با تلاوت آیاتی از کلام ا... مجید و پس از نواخته شدن سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد . 

در ابتدای مراسم مدیر ممیزی و درآمد شهرداری ؛ضمن عرض خیرمقدم  به شهردار محترم ، مسئولین و علمای حاضر در جمع ، اشاره داشتند که ما معتقدیم شهرداری یک سازمان دولتی نیست بلکه یک نهاد محلی و خودمردم است . ما باید شهر را به گونه ای بسازیم که همه افراد در همه ابعاد به شعار شهر ما خانه ما اعتقاد داشته باشند .

مختار رستمی گفت : همانطور که مستحضرید با آمدن جناب آقای مهندس علی میرزائی شهردار بسیجی ، مخلص ، بومی و خستگی ناپذیر مسأله شهرداری را در جنبه های عمرانی ، توسعه فضای سبز ، توسعه خطوط اتوبوسرانی و رسیدگی به امور فرهنگی و اجتماعی مورد توجه ویژه خود قرار دادند .

وی اشاره داشت ؛ اگر مشکلات را صادقانه با مردم مطرح کنیم آنها نیز با ما همراه خواهند بود .

در مدیریت شهری بدون حضور مردم هیچ کاری را نمی توانیم انجام دهیم . از مردم خوب و نجیب اسلامشهری تشکر و درخواست می نمایم که با پرداخت به موقع عوارض ما را در خدمات رسانی به شهروندان یاری بفرمایند.

مختار رستمی آمار پرونده ها و وصولی های مربوطه را به شرح ذیل اعلام نمود :

تعداد مراجعه کنندگانی که پاسخ مثبت گرفته اند 16131 نفر .

تعداد پرونده هایی که مورد اعتراض مردم بوده 937 فقره .

تعداد گواهی ها و مفاصاحساب صادره  14262 پرونده .

تعداد فیش عوارض و اخطاریه های صادر شده 197344 فقره بوده که از این تعداد عوارض و نوسازی 90751 فقره و تعداد فیش های بهای خدمات پسماند 89578 فقره و تعداد اخطاریه های صادره 17015 فقره بوده است .

در محله های جدیدی مثل جانبازان و طالقانی حدود 714 پرونده تاکنون رسیدگی شده است .

وی افزود : نسبت به سال گذشته 33/22 درصد افزایش درآمد داشتیم و از جمع کل عوارض و نوسازی ، کسب و پیشه و پسماند یک درصد برای جوایز در نظر گرفته شده است .

در ادامه مراسم مهندس علی میرزایی با اشاره به این مطلب که عوارض و مالیات در همه جای دنیا مرسوم است و منحصر به کشور ما نیست و با دریافت عوارض توسط شهرداری به اداره شهر کمک می شود ؛ شهروندان را به پرداخت به موقع عوارض و کمک به شهرداری در خدمات رسانی هر چه بهتر به مردم دعوت نمودند .

شهردار اسلامشهر افزود : 397 هزار نفر جمعیت شهرستان اسلامشهر است که در مقایسه با شهرهای دیگر از دسته هفدمین شهرهای کشور است که اداره چنین شهر بزرگی با سیستم های سنتی ممکن نیست بلکه بایستی درآمدهای پایدار در شهرداری داشت که یکی از این درآمدهای مهم پایدار ، بحث عوارض است و بایستی متناسب با خدماتی که به مردم ارائه می شود اخذ شود .

مکانیزم های بکار برده شده جهت اخذ عوارض همانند سالهای گذشته بوده که این نشان دهنده فرهنگ سازی است .

علی میرزایی افزود : اگر شهرداری درست خدمت کند می تواند موجب خشنودی مردم شود و یکی از نهادهای موثر و مهم نظام ، شهرداری است و کسی که در شهرداری خدمت می کند باید بداند زیر ذره بین نگاه مردم است . بنابراین هر چه در خدمت رسانی به مردم موفق تر باشیم مردم عزیز امید و خوشبینی بیشتری به نظام مقدس جمهوری اسلامی پیدا می کنند .

در واقع هر چه بهتر مردم را همراهی کنیم وظایف ذاتی خودمان را بهتر انجام دادیم و مجموعه شهرداری از نهادهایی است که به صورت مستقیم با مردم در ارتباط است .آنچه در شهر هزینه می شود باید از مسیر درست از مردم وصول شود . شهر باید اداره شود و هر کسی که در شهر زندگی می کند باید هزینه شهرنشینی را بپردازد .

وی در پایان اشاره کرد : پرداخت هزینه به شهرداری در واقع نوعی هزینه برای ساخت و ساز و آبادانی شهرمان و برای مردم است .

وی اشاره ای به شروع عملیات احداث متروی اسلامشهر و ابلاغ اعتبارات پروژه داشت و با اعلان این مطلب که شهرداری خادم مردم است و در مقابل انتظار دارد مردم به خادم خود توجه و وظایفشان را تسهیل کند ؛ به سخنان خود پایان داد .

در پایان مراسم از تعداد جوایز در نظر گرفته شده ، 74 عدد کارت 100 هزارتومانی ، 8 عدد کارت 200 هزار تومانی ، 39 فقره کمک هزینه سفر مشهد مقدس ، 13 فقره کمک هزینه سفر عتبات عالیات و 5 فقره کمک هزینه سفر حج عمره قرعه کشی و اسامی نفرات برنده اعلام شد . جایزه ویژه این دوره یک دستگاه خودروی تیبا بوده است . 

شایان ذکر است شهرداری اسلامشهر برای سومین سال متوالی از شهروندان محترمی که درطی سال1391 با پرداخت به موقع عوارض نوسازی ، پسماند و کسب و پیشه در آبادانی و عمران شهر با شهرداری مشارکت داشتند  تقدیر کرد.

 

آدرس کوتاه شده: