رعایت ضوابط و مقررات ملی ساختمان
سه شنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۱ ۱۳:۰۵ ۲۳
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
رعایت ضوابط و مقررات ملی ساختمان

رعایت ضوابط و مقررات ملی ساختمان

معاونت شهرسازی و معماری از اقدام و رعایت ضوابط و مقررات ملی ساختمان خبر داد .
مهندس موسوی معاون شهرسازی و معماری با اعلان این خبر گفت : با توجه به تأکیدات شهردار محترم مبنی بر تکریم ارباب رجوع و

معاونت شهرسازی و معماری از اقدام و رعایت ضوابط و مقررات ملی ساختمان خبر داد .

مهندس موسوی معاون شهرسازی و معماری با اعلان این خبر گفت : با توجه به تأکیدات شهردار محترم مبنی بر تکریم ارباب رجوع و جلوگیری از مراجعات مکرر و متعدد شهروندان ، اقدام و رعایت ضوابط و مقررات مالی را برای مناطق لازم نمود .

ایشان در جهت تسریع در ارائه خدمات در حوزه شهرسازی و افزایش کیفیت ساخت و ساز شهری اقدام رعایت ضوابط و مقررات ملی ساختمان را به شرح ذیل اعلام نمود :

1_ ملاک عمل کلیه پروانه های صادره و اجرای ساختمانها و گواهی های صادره ، مقررات ملی ساختمان و ضوابط شهرسازی و طرح تفصیلی و طرح جامع و قوانین شهرداری می باشد .

2_ مسئولیت رعایت مقررات ملی ساختمان و مفاد پروانه در طراحی و اجرا بر عهده مهندسان ذیصلاح بوده لذا در پروانه های صادره به نحو مقتضی و کفایت ، موضوع مورد تأکید قرار گرفته و در زمان پیمانکار ، ناظران موظف به اعلام نظر درخصوص رعایت مقررات ملی ساختمان می باشند و درصورت عدم اعلام نظر و یا اعلام عدم اجرای مقررات ملی ساختمان، صدور پیمانکار مقدور نمی باشد .

3_ درخصوص رعایت ضوابط ایمنی در مقابل حریق ملاک عمل مبحث سوم مقررات ملی ساختمان بوده و به منظور ایجاد وحدت رویه ، دستورالعملهای مورد نیاز به صورت مدون به همراه چک لیست کنترل نقشه های معماری و ضوابط ملاک عمل در حین اجرا ابلاغ و مقرر گردد ضوابط در حین کنترل نقشه های معماری مطابق چک لیست های ارائه شده توسط کارشناسان صدور پروانه کنترل و در یک مرحله و همزمان با کنترل ضوابط مبحث 4 و ضوابط شهرسازی و معماری کنترل و اصلاح گردد و دستورالعملهای ایمنی جهت اجرا به همراه پروانه به ناظر و مالک ابلاغ و در زمان پیمانکار توسط کارشناسان بازدید کنترل و ناظرین نیز ملزم به کنترل و اعلام نظر درخصوص رعایت آنها می باشند .

4_ مقرر گردد با هماهنگی اداره درآمد فیش عوارض قانونی درخصوص سازمان آتش نشانی همزمان با صدور فیشهای صدور پروانه به مالکین ارائه و در وجه حساب سازمان آتش نشانی اخذ و به سازمان اعلام وضعیت گردد .

5_ درصورت عدم رعایت ضوابط مبحث 3 مقررات ملی ساختمان ، موضوع جهت طرح در کمیته متشکل از معاونت شهرسازی _ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی و مدیریت منطقه _ به معاونت شهرسازی و معماری ارجاع گردد .

موسوی سازمان فضای سبز را درخصوص استعلامات به رعایت نکات ذیل ملزم نمود :

1_ کارشناسان بازدید برای املاک دارای درخواست ( پروانه ، تخریب و نوسازی ، پایانکار گواهی و ... ) کلیه اشجار موجود در ملک و خارج ملک را براساس مثمر و غیرمثمربودن و قطر درخت و محل استقرار دقیق در کروکی مشخص و در پرونده درج گردد .

2_ درخصوص قطع اشجار صورت گرفته در املاک که در فاصله بازدیدهای صورت گرفته ملاحظه می گردد به سازمان پارکها و فضای سبز اعلام گردد .

3_ قبل از صدور پایانکار ، مالک ملزم به محوطه سازی و ایجاد فضای سبز در فضای مازاد 2+60 درصد به انداز حداقل 10 درصد و کاشت درخت مطابق دستورالعمل باشد که درصورت عدم رعایت موارد مطروح ، صدور پایانکار مجاز نبوده و موارد به سازمان پارکها و فضای سبز اعلام گردد و تا زمانیکه بلامانع سازمان پارکها صادر نشده است صدور گواهی یا پایانکار مقدور نمی باشد .

4_ در زمان کنترل نقشه های معماری توسط کارشناسان شهرسازی ، درصورتیکه تعبیه درب ورودی پارکینگ ساختمان موجب قطع اشجار می گردد ، قبل از هرگونه اقدام موضوع به سازمان پارکها و فضای سبز اعلام و پس از اخذ نظریه سازمان مذکور ، اقدام بعدی میسور می باشد .

5_ عوارض قانونی مصوب سازمان پارکها و فضای سبز از طریق اداره درآمد مناطق اخذ و به سازمان پارکها اعلام گردد .

6_ سازمان پارکها و فضای سبز نظارت مستمر بر اجرای ضوابط فضای سبز در مناطق در پروانه ها و اجرا داشته و مغایرتها را جهت اطلاع و رسیدگی به معاونت شهرسازی و معماری اعلام نماید .

وی در پایان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی را ملزم به رعایت موارد ذیل نمود :

1_ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی ، ساختمانهای سطح شهر را براساس اهمیت فهرست کرده و بازدیدهای دوره ای درخصوص رعایت استانداردهای ایمنی مورد بازرسی قرار داده و اخطارها و تذکرات لازم به بهره برداران داده شود .

2_ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی ف نسبت به نظارت بر اجرای ضوابط ایمنی در پروانه های صادره و اجرای ساختمانها اقدام و مغایرتها را جهت بررسی به کمیته مذکور در بند 4 این نامه اعلام نماید.

آدرس کوتاه شده: