مراسم گرامیداشت روز کارگر و تقدیر از کارگران نمونه شهرداری اسلامشهر
دوشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۳:۰۵ ۳۰
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
مراسم گرامیداشت روز کارگر و تقدیر از کارگران نمونه شهرداری اسلامشهر

مراسم گرامیداشت روز کارگر و تقدیر از کارگران نمونه شهرداری اسلامشهر

مراسم روز کارگر و معرفی کارگران نمونه شهرداری اسلامشهر و سازمانهای تابعه در تاریخ 14/2/92 از ساعت 16 الی 19 در سالن شهید آوینی شهرداری اسلامشهر برگزار شد .
به گزارش اداره روابط عمومی شهرداری اسلا

مراسم روز کارگر و معرفی کارگران نمونه شهرداری اسلامشهر و سازمانهای تابعه در تاریخ 14/2/92 از ساعت 16 الی 19 در سالن شهید آوینی شهرداری اسلامشهر برگزار شد .

به گزارش اداره روابط عمومی شهرداری اسلامشهر ؛ مراسم با تلاوت چند از آیات قرآن کریم آغاز و پس از نواخته شدن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران ؛ منطقی مدیرعامل سازمان خدمات موتوری ، سیف رئیس شورای اسلامی شهر و شهردار اسلامشهر به سخنرانی پرداختند .

در ابتدا ؛ منطقی مدیرعامل سازمان خدمات موتوری ضمن خیرمقدم به میهمانان ؛ از زحمات بی شائبه کارگران شهرداری تقدیر و تشکر نمود و در ادامه افزود : خدمات رفاهی کارکنان شهرداری باید مطابق با شأن آنها باشد و اشاره نمودند از جمله این خدمات می تواند داشتن یک زائرسرا جهت استفاده کارکنان شهرداری باشد و در این مراسم از شهردار محترم اسلامشهر درخواست نمودند که خدمات رفاهی بهتر از گذشته جهت پرسنل اعمال شود .

در ادامه مراسم ؛ جواد سیف رئیس شورای اسلامی شهر ؛ ضمن خوشامدگویی به شهردار اسلامشهر ، معاونین و مدیران سازمانها و مدعوین حاضر در مراسم ، به تمامی زحمت کشان و بزرگواران شهرداری خسته نباشید گفتند و اشاره داشتند : روزی حضرت رسول ( ص ) با یکی از صحابه دست دادند و دیدند بر دستان مرد پینه بسته شده است جریان را از وی پرسیدند مرد پاسخ داد : یا رسول الله ، من با طناب از چاه آب می کشم ...... و اینگونه امرارمعاش می کنم . پیامبر با شنیدن این پاسخ از مرد بر دستان وی بوسه زد . در واقع حضرت رسول ( ص ) دستان کارگران را معادل دستان حضرت زهرا ( س ) دانستند و به دستان کارگر بوسه زدند .

احادیث زیادی در این خصوص آمده است . حضرت امیر ( ع ) می فرمایند : بزرگترین تفریح کار است .

در ادامه سیف اشاره داشت : هر چند ما مدیران نمی توانیم ذره ای از زحمات شما عزیزان را جبران کنیم ولی به پاس تقدیر از زحمات شما عزیزان هدیه ای ناقابل تهیه شده که به رسم یادبود تقدیم شما خواهد شد .

در همین مراسم شایسته است از شما بزرگواران به خاطر تلاش در مجموعه شهری تقدیر و تشکر داشته باشم و تلاش بر این است که بتوانیم بخشی از مشکلات شما زحمت کشان را برطرف نماییم و امید است بتوانیم کارگران خدمات شهر را به عنوان مشاغل سخت در نظر بگیریم و مزایای مربوط به شغل آنها را برای این عزیزان لحاظ نمائیم .

در ادامه برنامه ؛ مهندس علی میرزایی شهردار اسلامشهر ، ضمن تبریک به مناسبت روز کارگر ، معلم و مادر و سالروز میلاد حضرت امام خمینی ( ره ) و خیرمقدم به مدعوین برنامه ، از زحمات کارگران خدوم شهرداری تقدیر و تشکر نمود .

وی اشاره داشت : شهرداری به عنوان یک بازوی اجرایی برای مردم دارای فرصت و تهدید است . فرصت از این نظر که با خدمت نمودن به مردم در واقع رضایت مردم و خوشنودی آنها را میسر ساخته است و تهدید از این نظر که اگر خدمت درستی ارائه نشود در واقع منشا نارضایتی مردم را فراهم آورده است .

فردی که در شهرداری کار می کند باید فرصت را مغتنم شمرده و رضایت مردم از شهرداری و در نهایت رضایت مردم از نظام را فراهم آورد .

علی میرزایی افزود : کار برای مردم دارای نتایجی است که به چند مورد از آن اینگونه می توان اشاره کرد که : 1_خدمت به مردم و حل شدن مشکل یک نفر در واقع خوشحالی در دنیا و اگر دارای ضمیر سالمی باشد علاوه بر شاد شدن ، رستگاری در آخرت برایش فراهم می شود .

2_ کسب رزق حلال : زمانی انسان می تواند مطمئن شود حقوقش حلال است که مردم از عملکرد وی راضی باشند . اگر کسب رزق حلال داشته باشیم در واقع نتیجه اش داشتن خانواده و فرزند سالم است .و اگر فردی در خروجی کارش رضایت مردم نباشد باید در رزق و روزی حلالش شک کرد .

3_ جلب اعتماد مردم : کسی که برای رضای مردم کار کند در واقع اعتماد مردم را به خودش جلب می کند و نتیجه جلب اعتماد مردم ، ثبات شغلی است . مثلاً وقتی مردم از عملکرد و تولید یک کارخانه راضی باشند موجب می شود کارخانه به تولید ادامه دهد ولی اگر از تولید و عملکرد کارخانه راضی نباشند نتیجه اش فروش نرفتن تولیدات کارخانه و شکست خوردن کارخانه در کار می شود .

بنابراین رضایت مردم موجب جلب اعتمادشان و جلب اعتماد موجب ثبات شغلی است .

علی میرزایی ؛ آبادانی شهر را از موارد بعدی دانست و اشاره داشت : اگر شهرداری درست کار کند و به سمت و سوی رضایت مردم پیش رود قطعاً شهر آبادی را خواهد داشت و درواقع آبادانی شهر موجب تسهیل در امور زندگی مردم است .

وی ادامه داد : اگر اصلاح هندسی معابر را در برنامه کاری داشته باشیم درواقع مردم با سهولت بهتری در حرکت هستند و از دیگر نتایج آبادانی شهر کاهش حوادث و بلایا ناشی می شود .

وی جذب سرمایه گذار را از دیگر نتایج آبادانی شهر دانست و اشاره داشت : درصورت دعوت از سرمایه گذار باید شهری آباد داشته باشیم تا سرمایه گذار بتواند در شهر ما سرمایه گذاری کنند .

علی میرزایی در پایان افزود : مردم در دو حالت از شهرداری بیزار می شوند : 1_ به شهرداری مراجعه کنند و مورد توجه واقع نشوند .2_ زمانی که هر چه در مورد مشکلاتشان بگویند کسی به مشکلات آنها گوش ندهد .

در لابه لای مراسم با اجرای موسیقی و مسابقه سعی شد تا برنامه ای مفرح و شاد برای زحمت کشان شهرداری انجام شود .

در پایان مراسم از کارگران نمونه شهرداری با اهدای جوایز تقدیر و تشکر بعمل آمد .

اسامی کارگران نمونه شهرداری در سال 92 به شرح ذیل می باشد :

غلامرضا افروغ ، ضرغام رهبری ، علی دویستی ، صالح مرادی ، سرخان صابری ، قاسم رضایی ، اسماعیل علیش زاده ، کامران اکبرنیا ، عربعلی عبدی ، ناصر صادقی ، بهروز شیری ، یدا... کچی لو ، یوسف محمدی ، محمود شیخ الاسلام ، اله یار عبدلی ، جعفر استادیان ، مرتضی جوادی ، محمد عبدی ، تیمور نظام دوست ، محرم علی محمودپور ، تیمور علیزاده ، احمدرضا دوستی و سیامک آقازاده .

 

آدرس کوتاه شده: