تسهیل روند صدور پروانه و گواهی های صادره شهرداری اسلامشهر
دوشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۳:۰۵ ۱۷
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
تسهیل روند صدور پروانه و گواهی های صادره شهرداری اسلامشهر

تسهیل روند صدور پروانه و گواهی های صادره شهرداری اسلامشهر

مدت زمان انجام مراحل اداری صدور پروانه و گواهی صادره جهت ساخت و ساز در شهرداری اسلامشهر کاهش یافت .
به گزارش اداره روابط عمومی شهرداری اسلامشهر ؛ با تلاش و پیگیری های معاونت معماری و شهرسازی شهرد

مدت زمان انجام مراحل اداری صدور پروانه و گواهی صادره جهت ساخت و ساز در شهرداری اسلامشهر کاهش یافت .

به گزارش اداره روابط عمومی شهرداری اسلامشهر ؛ با تلاش و پیگیری های معاونت معماری و شهرسازی شهرداری اسلامشهر و با تأکید شهردار محترم مبنی بر کاهش و تسهیل اجرای دستورالعملها در روند صدور پروانه و گواهی های صادره در فرآیند ساخت و ساز در اسلامشهر و به استناد مقررات و دستورالعملهای جاری ( قانون شهرداریها ، قانون نظام مهندسی ، مقررات ملی ساختمان ) تصمیماتی به شرح ذیل اتخاذ گردید :

1_ مقرر گردید تأییدیه مبحث 3 مقررات ملی ساختمان در کلیه مراحل صدور پروانه ، پایانکار ، گواهی ها و ... در ساختمان ها تا چهارطبقه روی پیلوت توسط مأمورین بازدید و کارشناسان شهرسازی مناطق انجام گیرد و یک شیت نقشه معماری تأیید شده از طریق اتوماسیون به سازمان آتش نشانی ارسال گردد .

2_ مقرر گردید واحد رایانه با هماهنگی مدیریت درآمد و سازمان های آتش نشانی و فضای سبز ، فرمول محاسبه عوارض مربوطه را در سیستم شهرسازی ( ایران سیستم ) راه اندازی نمایند .

3_ مقرر گردید با توجه به ضرورت اجرای دستورالعمل ، تا اجرای بند 2 ، مناطق بصورت دستی عوارض فضای سبز و آتش نشانی را محاسبه و اخذ نمایند .

4_ مقرر گردید جهت اجرای دقیق ضوابط مربوط به فضای سبز در ساختمان ها و نیز نظارت دقیق بر اجرای حفظ گسترش فضای سبز ، در هر منطقه یک نفر کارشناس فضای سبز مستقر گردد .

5_ مقرر گردید تخفیف قانونی مربوط به خانواده های معظم شهداء ، جانبازان ، بهزیستی و ... در هر منطقه اعمال گردد و مابقی تخفیفات " براساس ضوابط و مصوبات و قوانین " توسط مدیرعامل سازمان ها اقدام گردد .

6_ مقرر گردید سازمان آتش نشانی و فضای سبز ، کنترل مضاعف ( نظارت عالی ) از روند تأیید پروانه ، اجراء ، پایانکار و بهره برداری را انجام نمایند ؛ مناطق و مدیریت کنترل و نظارت درصورت نیاز هماهنگی های لازم را بعمل آورند .

7_ مقرر گردید معاونت معماری و شهرسازی با هماهنگی سازمان های آتش نشانی و فضای سبز نسبت به آموزش مأمورین بازدید و کارشناسان شهرسازی سریعاً اقدام نمایند .

8_ مقرر گردید برای صدرو پایانکار واحدهای آپارتمانی که برای کل بنا مربوط پایانکار صادر گردیده است با استناد به آن پایانکار کلی ، پایانکار صادر گردد .

9_ مقرر گردید مدیریت درآمد شهرداری ظرف مدت 24 ساعت مسئولین درآمد مناطق را نسبت به اجرای مصوبات توجیه نماید .

10_ مقرر گردید مدیریت درآمد ، لایحه ای جهت اخذ عوارض خدمات ایمنی تهیه و سریعاً به شورای محترم ارسال نماید .

آدرس کوتاه شده: