تدوین آیین نامه حمایت و تشویق حافظان و قاریان قرآن کریم
سه شنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۲ ۱۳:۰۵ ۲۳
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
تدوین آیین نامه حمایت و تشویق حافظان و قاریان قرآن کریم

تدوین آیین نامه حمایت و تشویق حافظان و قاریان قرآن کریم

          به پیشنهاد مدیر برنامه‌ریزی و توسعه و دستور شهردار محترم اسلامشهر ،  آن دسته از کارکنان شهرداری و سازمانهای تابعه که موفق به حفظ مقاطع مختلف

          به پیشنهاد مدیر برنامه‌ریزی و توسعه و دستور شهردار محترم اسلامشهر ،  آن دسته از کارکنان شهرداری و سازمانهای تابعه که موفق به حفظ مقاطع مختلف قرآن کریم ( از یک جزء تا کل قرآن ) گردند ، براساس آیین نامه مذکور مورد تشویق و تقدیر قرار خواهند گرفت .

   محمدعبادی مدیربرنامه‌ریزی و توسعه شهرداری اسلامشهر و مدرس علوم قرآنی دانشگاه ضمن اعلام این خبر افزود : با توجه به آثار و برکات انکارناپذیر مؤانست و مجالست با قرآن کریم و از آنجایی که بی‌تردید یکی از راههای همنشینی با قرآن کریم و مداومت بر قرائت روزانه و مستمر آن و همچنین بهره‌برداری از مفاهیم والا و انسان ساز این کتاب آسمانی پرداختن به حفظ قرآن کریم بوده و این امر تأثیرات قابل توجه و در خور تأملّی در تعالی شخصیتی افراد ،  اخلاق و نحوه برخورد ، موفقیت در زندگی فردی و اجتماعی ، رضایتمندی شغلی و افزایش بازدهی کاری و.... داشته و نهایتاً ارتقای فرهنگ و سلامت سازمانی را به دنبال خواهد داشت ،  بر آن شدیم تا با طرح پیشنهاد  « حمایت و تشویق فعالان قرآنی و به ویژه حافظان قرآن کریم » به شهردار محترم ، در راستای پیشبرد اهداف مذکور گامی برداشته باشیم که خوشبختانه با حسن توجه و استقبال جناب شهردار مواجه گردیدیم .

    لذا پیرو این اقدام ،  شهردار اسلامشهر  جناب آقای مهندس علی‌میرزایی ، دستور تدوین آیین نامه‌ای با همین مضمون را صادر فرمودند که ان‌شاء ا... یادگار ماندگاری باشد از دوران خدمت ایشان در شهرداری اسلامشهر .

   عبادی که خود حافظ کل قرآن کریم و از چهره‌های شاخص قرآنی کشور است در ادامه خاطر نشان کرد  : پس از بررسی‌های کارشناسی ، آیین نامه مذکور را با عنوان « آیین نامه حمایت و تشویق حافظان قرآن کریم » تهیه نمودیم.  البته فقط به تدوین آیین نامه بسنده نخواهیم کرد و به یاری خداوند سبحان با کمک بخش های مختلف در شهرداری اسلامشهر ، بسترسازی های اجرایی مناسب از جمله ایجاد زمینه مساعد جهت استعدادیابی و هدایت علاقمندان و همچنین برگزاری کلاسها و دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی نیز قطعاً انجام خواهد پذیرفت. وی گفت : برای تشویق سایر فعالان قرآنی از جمله قاریان قرآن کریم نیز در خلال این آیین نامه تدابیری اندیشیده‌ایم .

    مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری افزود : ان‌شاءا... به زودی لایحه‌ای با همین موضوع تنظیم و به شورای اسلامی‌شهر جهت تصویب و پیش‌بینی اعتبار لازم ارسال خواهد گردید . بدیهی است به محض تصویب آن اقدامات عملیاتی لازم معمول خواهد شد.

  

    عبادی تعیین تشویق‌هایی از قبیل اهدای هدایای مادی و معنوی به ازای حفظ مقاطع مختلف قرآن کریم (1جزء ،  3جزء ،  5جزء ، 10جزء ، 15جزء ، 20 جزء و کلّ قرآن کریم ) ،  اهدای لوح تقدیر با درج در پرونده پرسنلی ، اعطای امتیازهای استخدامی و تسریع در تغییر وضعیت پرسنلی کارکنان شهرداری که مشمول این آیین نامه گردند را از جمله تمهیدات لازم در تشویق و ترغیب همکاران به این فعالیت مقدس قرآنی ذکر کرد و ابراز امیدواری کرد که در تقارن ایام با ماه مبارک شعبان المعظّم و نزدیک شدن به ایام ماه مبارک رمضان ،  حاصل برگزاری اولین دوره کلاسهای آموزشی را در ماه مبارک رمضان شاهد باشیم .

آدرس کوتاه شده: