قهرمان دنیا مقابل ایران زانو زد/ واکنش ایتالیایی‌ها +آمار تحلیلی
شنبه, ۰۸ تیر ۱۳۹۲ ۱۳:۰۵ ۲۱
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
قهرمان دنیا مقابل ایران زانو زد/ واکنش ایتالیایی‌ها +آمار تحلیلی

قهرمان دنیا مقابل ایران زانو زد/ واکنش ایتالیایی‌ها +آمار تحلیلی

به گزارش جهان به نقل از ایرنا، تیم های ایران و ایتالیا از ساعت ۲۲:۳۰ در نخستین مصاف خود در سالن پالاکاسای شهر مودنا به مصاف هم رفتند.

تیم ملی والیبال ایران ست های اول، دوم و چهارم این مسابقه را با

به گزارش جهان به نقل از ایرنا، تیم های ایران و ایتالیا از ساعت ۲۲:۳۰ در نخستین مصاف خود در سالن پالاکاسای شهر مودنا به مصاف هم رفتند.

تیم ملی والیبال ایران ست های اول، دوم و چهارم این مسابقه را با امتیازات ۲۵ بر ۲۳، ۲۵ بر ۲۲ و ۳۲ بر ۳۰ به سود خود رقم زد و ایتالیا فقط در ست سوم با امتیاز ۲۵ بر ۲۲ به پیروزی رسید.
با این نتیجه ایران سه امتیاز ارزشمند این مسابقه را به دست آورد تا با ۶ امتیاز همچنان در رده پنجم جدول رده بندی گروه C باقی بماند. ایتالیا هم با ۱۵ امتیاز هنوز صدرنشین است.

خولیو ولاسکو در این مسابقه تیم خود را با ترکیب اولیه سعید معروف، علیرضا مباشری، رحمان داوودی، امیر غفور، محمد موسوی، آرمین تشکری و فرهاد ظریف به میدان فرستاد.

** ست اول (ایران ۲۵ – ایتالیا ۲۳)
ست نخست این مسابقه با یک اشتباه از سوی بازیکنان ایتالیا آغاز شد و همین مسئله امتیاز اول را نصیب ایران کرد. بازیکنان ایران از همین امتیاز با روحیه بالا بازی را ادامه دادند و برتری خود را بر حریف دیکته کردند. سرویس های پرشی و دریافت های عقب زمین بازیکنان ایران در این ست بسیار خوب بود و همین مسئله دفاع روی تور و مهاجمان ایران را در شرایط خوبی قرار داد تا وقت استراحت فنی دوم در امتیاز ۱۶ بر ۱۴ به سود تیم کشورمان اعلام شود.

دو سرویس خوب از کریستین ساوانی سرانجام ایتالیا را در امتیاز ۱۶ به ایران رساند تا دو تیم به صورت پایاپای تا امتیاز ۲۰ پیش بروند اما در این امتیاز دو اشتباه از بازیکنان حریف بازهم ایران را ۲۲ بر ۲۰ پیش انداخت. در این امتیاز مائورو بروتو سرمربی ایتالیا یک وقت استراحت درخواست کرد تا روند امتیازگیری بازیکنان ایران را متوقف کند اما یک سرویس پرشی از رحمان داوودی نه تنها امتیاز ۲۳ را نصیب ایران کرد بلکه نشان از روحیه بالای بازیکنان تیم کشورمان نیز بود.

در امتیاز ۲۴ بر ۲۱ به سود ایران یک بار دیگر سرمربی حریف درخواست وقت استراحت کرد که نتیجه آن تغییر روند بازی و کسب دو امتیاز به سود ایتالیا بود. ولاسکو با به میدان فرستادن حمزه زرینی و گرفتن یک وقت استراحت تلاش کرد برنامه های سرمربی حریف را خنثی کند که نتیجه آن کسب یک امتیاز دیگر بود تا ایران ست اول را با امتیاز ۲۵ بر ۲۳ به پیروزی برسد.

محمد موسوی و آرمین تشکری دو بازیکن سرعتی زن تیم ملی ایران در این ست هر کدام چهار امتیاز به دست آوردند تا نقش پر رنگی در پیروزی تیم کشورمان بازی کنند.

** ست دوم (ایران ۲۵ – ایتالیا ۲۲)

دو سرویس هدفدار از آرمین تشکری در آغاز ست دوم، دو امتیاز برای ایران به دست آورد تا خیلی زود تیم کشورمان از حریف خود پیش بیفتد و همین برتری دو امتیازی ادامه داشت و اگرچه برای چند لحظه ایتالیایی ها در امتیاز ۵ به ایران رسیدند اما مجددا برتری برای تیم کشورمان شد تا یک امتیاز سرویس از رحمان داوودی باعث شود وقت استراحت فنی اول در امتیاز ۸ بر ۶ به سود ایران اعلام شود.

بازی با همین اختلاف امتیاز ادامه داشت تا اینکه در امتیاز ۱۳ بر ۱۱ به سود ایران دو سرویس پرشی از محمد موسوی زمینه کسب دو امتیاز پیاپی را برای ایران به ارمغان آورد. مائورو بروتو تلاش کرد با درخواست یک وقت استراحت روند امتیازگیری ایران را متوقف کند که نتیجه آن دو امتیاز برای ایتالیا بود اما بازهم وقت استراحت فنی دوم در امتیاز ۱۶ بر ۱۳ به سود ایران اعلام شود.

پس از بازگشت دو تیم به میدان بازهم ایتالیا دو امتیاز پیاپی روی اشتباهات بازیکنان ایران به دست آورد و با وجود اینکه ولاسکو تلاش کرد با درخواست یک وقت استراحت روند بازی را عوض کند دو امتیاز دیگر هم برای ایتالیا کسب شد تا این تیم در امتیاز ۱۷ بر ۱۶ برای نخستین بار در این ست از ایران پیش بیفتد اختلافی که خیلی زود با عملکرد درخشان رحمان داودی از بین رفت. داوودی ابتدا با یک اسپک و سپس دو سرویس بسیار زیبا سه امتیاز پیاپی به دست آورد. سرویس های خوب این بازیکن ادامه یافت تا یک امتیاز دیگر برای ایران به دست آید و تیم کشورمان ۲۰ بر ۱۷ پیش بیفتد.

در امتیاز ۲۲ بر ۱۹ به سود ایران خولیو ولاسکو دو تعویضه همیشگی خود را انجام داد و مهدی مهدوی و شهرام محمودی را به جای امیر غفور و سعید معروف روانه میدان کرد. پاس مهدوی و اسپک شهرام محمودی امتیاز ۲۵ را برای ایران به ارمغان آورد تا در حالیکه ایتالیا فقط ۲۲ امتیاز کسب کرده بود ست دوم نیز با برتری تیم کشورمان به پایان برسد.

رحمان داوودی در این ست ۶ امتیاز به دست آورد که سه امتیاز آن روی سرویس بود تا موثرترین بازیکن در رسیدن به این پیروزی باشد.

** ست سوم (ایران ۲۲ – ایتالیا ۲۵)

در ست سوم سرمربی ایتالیا، ایوان زایتسف امتیازآورترین بازیکن مسابقات تا کنون را به میدان فرستاد تا تیمش را از تحمل یک شکست تلخ نجات دهد. حضور این بازیکن روند بازی را برای ایتالیا تغییر داد تا این تیم خیلی زود پیش بیفتد و وقت استراحت اول نیز در امتیاز ۸ بر ۵ به سود ایتالیا اعلام شد. دریافت های عقب زمین ایران در این ست ضعیف بود و همین موضوع سعید معروف پاسور تیم ملی را با مشکل مواجه کرد.

در امتیاز ۱۱ بر ۶ به سود ایتالیا، ولاسکو تلاش کرد با به میدان فرستادن شهرام محمودی به جای امیر غفور و در خواست یک وقت استراحت، روند مسابقه را مجددا به سود ایران عوض کند. با وجود اینکه بازیکنان ایران تلاش زیادی برای جبران این اختلاف کردند اما وقت استراحت دوم نیز در امتیاز ۱۶ بر ۱۲ به سود ایتالیا اعلام شد.

دفاع روی تور ایتالیا در این ست عملکرد بسیار خوبی ارائه داد و اشتباهات متعدد بازیکنان ایران این فرصت را به حریف داد تا ست سوم با امتیاز ۲۴ بر ۱۹ برسد. در این امتیاز دو اسپک از شهرام محمودی ایران را به امتیاز ۲۱ رساند تا سرمربی حریف یک وقت استراحت درخواست کند. پس از بازگشت دو تیم به میدان، مهدی مهدوی یک امتیاز سرویس به دست آورد اما پس از آن یک اسپک از زایتسف ایتالیا را به برتری ۲۵ بر ۲۲ در این ست رساند.

** ست چهارم (ایران ۳۲ – ایتالیا ۳۰)

شهرام محمودی با توجه به بازی بسیار خوبی که در ست سوم ارائه داد، در ست چهارم هم در ترکیب اولیه تیم ایران قرار گرفت. سه سرویس هدفدار از آرمین تشکری در آغاز این ست باعث ایجاد مشکل در دریافت عقب زمین ایتالیا و کسب سه امتیاز پیاپی برای ایران شد. بازی با همین اختلاف به سود ایران پیش رفت و دو امتیاز سرویس از محمد موسوی باعث شد تا وقت استراحت اول در امتیاز ۸ بر ۵ به سود ایران اعلام شود.

در ادامه این ست اسپک های بسیار خوب زایتسف و ساوانی به تدریج این اختلاف را کم کرد و سرانجام ایتالیا در امتیاز ۱۳ بر ۱۲ از ایران پیش افتاد. در این امتیاز ولاسکو درخواست یک وقت استراحت کرد که نتیجه آن کسب سه امتیاز پیاپی و برتری مجدد ایران بود. وقت استراحت فنی دوم هم در امتیاز ۱۶ بر ۱۴ به سود ایران اعلام شد.

پس از ورود مجدد بازیکنان به میدان این ایتالیا بود که چهار امتیاز پیاپی به دست آورد تا خولیو ولاسکو مجبور شود برای تغییر در روند بازی، یک وقت استراحت درخواست کند. اما برتری ایتالیا ادامه یافت. ولاسکو تلاش کرد با به میدان فرستادن غفور و مهدوی به جای محمودی و معروف ایتالیا را از رسیدن به پیروزی در این ست بازدارد. تلاش بازیکنان ایران سرانجام باعث شد تا در امتیاز ۲۳ به تیم حریف رسیدند. امتیاز بعدی نیز به ایران رسید تا سرمربی ایتالیا یک وقت استراحت درخواست کند که نتیجه آن دو امتیاز پیاپی برای این تیم بود. در ادامه این ست دو تیم به صورت پایاپای پیش می رفتند تا اینکه ایران با نتیجه ۳۲ بر ۳۰ به پیروزی رسید و برنده این جدال زیبا و نفس گیر بود.

تیم های ایران و ایتالیا یکشنبه نهم تیر در دومین مسابقه خود از ساعت ۲۰:۳۰ در سالن پالاسرادیمیگنی شهر ساساری به مصاف هم می روند.

ولاسکو: خوشحالم که ایران را شاد کردیم

خولیو ولاسکو در گفت و گو با ایسنا درایتالیا گفت: به بازیکنانم گفتم که باید خوب بازی کنید و بجنگید چون مردم ایران عاشق شما هستند.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: من بارها به بازیکنان گفتم که مردم ایران شما را دوست دارند چون جنگنده کار می‌کنید. برد و باخت برای مردم اهمیتی ندارد آنها نمایش زیبا از شما می‌خواهند. خوشحالم با این برد مردم ایران را شاد کردیم. بازیکنانم خیلی خوب کار کردند و تماشاگران نیز عالی بودند. آنها آنقدر پرتعداد بودند که اصلا احساس نمی‌کردیم خارج از ایران بازی می‌کنیم.

ولاسکو ادامه داد: اگرچه بعد از پیروزی در دو ست نخست یک ست را واگذار کردیم اما روحیه ایرانی بازیکنان من این است که تا دقیقه آخر می‌جنگند و در این بازی نیز با اقتدار کار کردند و در نهایت در امتیازهای بالای ست چهارم برنده شدند. من واقعا از همه بازیکنانم راضی هستم.

سرمربی ایتالیا: ایران اعتماد به نفس داشت

سرمربی و کاپیتان تیم والیبال ایتالیا پس از قبول شکست، به قدرت والیبال ایران اعتراف کردند.

مائورو بروتو سرمربی آبی پوشان ایتالیا در کنفرانس خبری پس از شکست مقابل ایران اظهار کرد: چنین مسابقه‌هایی به ما درس‌های جدیدی می‌دهد. ایران خوب بازی کرد و برنده شد. برای اینکه اعتماد به نفس بیشتری از ما داشتند.

کیریستین ساوانی کاپیتان ایتالیا نیز در این رابطه گفت: ما خوب بازی کردیم اما نه به اندازه ایران. حریف عملکردی رویایی داشت. ما فکر می‌کردیم که مسابقه‌ای دشوار پیش رو داریم ولی حالا حقیقتا باید بگویم که آنها ارزش واقعی خود را نشان دادند. نتوانستیم ایران را تحلیل کنیم اما آن‌ها از ابتدا تا انتهای هر ست خود را بر ما تحمیل کردند.

آمار تحلیلی از عملکرد ایران برابر ایتالیا

به گزارش فارس، نخستین دیدار تیم‌های والیبال ایران و ایتالیا از هفته پنجم رقابت‌های لیگ جهانی والیبال از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران در سالن مملو از تماشاگر پالاکاسا شهر مودنا برگزار شد که در پایان شاگردان خولیو ولاسکو با نتیجه ۳ بر یک و با امتیازهای (۲۳ - ۲۵، ۲۲ - ۲۵، ۲۲ - ۲۲، ۳۲ - ۳۰) بازی را به سود خود رقم زدند و جمع امتیازهای خود در جدول رده‌بندی را به ۶ رساندند.

ایوان زایتسف، بازیکن شماره ۹ ایتالیا در این بازی با وجود اینکه در دو گیم نخست حضور نداشت، اما توانست ۱۹ امتیاز کسب کند و امتیازآورترین بازیکن میدان لقب بگیرد.

سید محمد موسوی، بازیکن تیم ملی ایران هم با به دست آوردن ۱۷ امتیاز به عنوان امتیاز‌آورترین بازیکن ایران معرفی شد.

* آمار عملکرد ملی‌پوشان ایران در بخش‌های حمله، دفاع و سرویس به این شرح است:

در بخش حمله علیرضا مباشری از مجموع ۲۴ حمله، توانست ۱۴ امتیاز برای ایران به ارمغان بیاورد. پس از مباشری، سید محمد موسوی از ۱۳ حمله خود موفق شد ۱۰ امتیاز کسب کند.امیر غفور، دیگر بازیکن جوان تیم ایران در این بازی ۲۵ حمله انجام داد و موفق به کسب ۱۰ امتیاز برای ایران در بخش هجومی شد.



در دفاع محمد موسوی عراقی در تیم ایران از مجموع ۱۸ دفاع خود توانست ۴ امتیاز کسب کند و پس از وی مهدی مهدوی یک دفاع انجام داد که وی هم موفق به کسب یک امتیاز شد. سعید معروف هم ۹ دفاع انجام داد و توانست تنها یک امتیاز برای ایران به ارمغان بیاورد.

در بخش سرویس هم رحمان داودی ۱۷ بار پشت خط سرویس قرار گرفت و توانست ۴ امتیاز مستقیم سرویس کسب کند. موسوی هم از ۱۶ باری که پشت خط سرویس قرار گرفت ۳ امتیاز کسب کرد. مهدوی هم از ۴ باری که پشت خط سرویس قرار گرفت موفق شد یک امتیاز کسب کند.
آدرس کوتاه شده: