استقبال مردم اسلامشهر با اهدای خون از ماه مبارک رمضان
چهارشنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۲ ۱۳:۰۵ ۱۸
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
استقبال مردم اسلامشهر با اهدای خون از ماه مبارک رمضان

استقبال مردم اسلامشهر با اهدای خون از ماه مبارک رمضان

مدیر روابط عمومی منطقه یک شهرداری اسلامشهر از مشارکت خوب مردم در طرح اهدای خون دیروز در ساختمان اداری شهرداری این منطقه خبر داد.



محمد صادق بولایی با اشاره به اینکه همواره استقبا

مدیر روابط عمومی منطقه یک شهرداری اسلامشهر از مشارکت خوب مردم در طرح اهدای خون دیروز در ساختمان اداری شهرداری این منطقه خبر داد.

محمد صادق بولایی با اشاره به اینکه همواره استقبال پرشور حرارت مردم در زمینه اهدای خون احساس می شود تعداد مراجعه کنندگان در این طرح را بسیار دانست که با توجه به زمان محدود یک روزه صبح الی بعد از ظهر میزان ثبت نام در این طرح 81 نفر بوده که از این تعداد 63 نفر موفق، 18 نفر معاف از اهدای خون شدند.

وی یکی از دلایل استقرار این واحد خون گیری در شهرداری را به دلیل دوری از واحد خونگیری تهران و مشکلات مردم در خصوص مراجعه به آن مکان داشت و افزود: هر گروه خون گیری شامل یک مسئول، چند نفر خون گیر، یک مسئول تدارکات، راننده و یک یا چند نفر پزشک مشاور اهدای خون بوده که با هدف تأمین خون سالم و ارسال کیسه های خون در شرایط مطلوب به آزمایشگاه مرکزی انجام شد.

بودلایی تصریح کرد: در هر بار خونگیری از داوطلب اهدای خون سه محصول عمده پلاکت، پلاسما و سلول های فشرده قرمز تهیه می گردد که در جهت ارائه به بیماران نیازمند استفاده خواهد شد.

وی تأکید کرد: به اهداکنندگان توصیه گردید در صورت ابتلا به فشار خون بالا و دیابت از قطع داروهای خون قبل از خون گیری ممانعت به عمل آورند.

بودلایی با اشاره به اینکه توانایی مردان دارای اهدای خون تا 4 بار و زنان 3 بار در سال است اظهار داشت: این مقدار خون گیری در هر بار به طور استاندارد، 450 سی سی بوده و برای همه ی افراد یکسان است.

وی با تاکید بر این که بعد از خون گیری آزمایشات در جهت بیمار یابی از نظر ویروس های Hiv هپاتیت B.C و میکروب سیفیلیس تعیین گروه خون بر روی کیسه های خون انجام می گیرد اظهار داشت: این آزمایشات به دو طریق عمده شناسایی آنتی ژن و آنتی ژن علیه ویروس انجام می پذیرد.

بودلایی با اشاره به اینکه سازمان انتقال خون با داشتن برنامه نرم افزاری قدرتمند مک قادر به حفظ و دسته بندی پرونده های داوطلبین اهدا خون است افزود: این نرم افزار قادر است تمامی مشخصات فردی و خونی افراد در هر مرحله از ثبت نام خون گیری تا مشاهده و ارسال و آزمایشگاه را درخود ذخیره نماید.

وی در پایان با اشاره به صدور کارت اهدای خون از طریق سایت انتقال خون TDTCR خاطر نشان کرد: استقرار پایگاه های خون گیری در شهرهای کوچک و بزرگ هر استان مستلزم همکاری و هماهنگی عوامل اداری و دستگاه های مربوط به این امر است که امید است این پایگاه در آینده نه چندان دور در اسلامشهر نیز تشکیل شود.

آدرس کوتاه شده: