همایش آموزش منتخبین شورای شهرستانهای استان تهران برگزار شد
پنجشنبه, ۰۷ شهریور ۱۳۹۲ ۱۳:۰۵ ۱۴
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
همایش آموزش منتخبین شورای شهرستانهای استان تهران برگزار شد

همایش آموزش منتخبین شورای شهرستانهای استان تهران برگزار شد

به گزارش روابط عمومی شهرداری اسلامشهر، مرتضی تمدن ظهر دیروز در همایش آموزش منتخبین دوره چهارم شورای اسلامی شهرستانهای استان تهران در سالن همایش های دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر با ذکر دو خا

به گزارش روابط عمومی شهرداری اسلامشهر، مرتضی تمدن ظهر دیروز در همایش آموزش منتخبین دوره چهارم شورای اسلامی شهرستانهای استان تهران در سالن همایش های دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر با ذکر دو خاطره از بازدید خود از خانواده شهدا اظهار داشت: همه ما در مقابل خون شهدا و ایثارگران باید پاسخگو باشیم و تصمیمات ما باید عقلانی و خدایی باشد .

استاندار تهران با اشاره به نزدیکی روز انتخاب شهردار از سوی اعضای شوراهای اسلامی شهر در شهرستانهای استان گفت: اسامی افراد طماع وارد لیست کاندیداهای شهردار نشود.

وی، انتخاب شهردار را موضوع مهمی دانست و عنوان کرد: شهردار باید برنامه مند و نسبت به مشکلات شهر شناخت داشته باشد و مغزش مثل کامپیوتر کار کند .

این مسئول، پاکدامنی را از دیگرشاخصه های شهردار برشمرد و اظهار داشت :شهردار باید چشم و دل سیر باشد، متاسفانه از برخی شهرها اخبار ناگواری در خصوص رایزنی های خارج از عرف برای انتخاب شهردار به گوش می رسد، نباید آدم های طماع وارد لیست کاندیداهای شهردار شوند .

تمدن از انتشار کتاب خطاهای شوراها خبر داد و گفت: کتابی در دست تهیه است که بیش از پنج هزار صفحه دارد و در آن مصوبات اشتباه شورای سوم تهیه شده که اگر در اختیار شماها قرار بگیرد حداقل دیگر این خطاها صورت نخواهد گرفت .

ایران دموکرات ترین کشور دنیا

معاون امور عمرانی استانداری تهران در این همایش گفت: انتقال قدرت در ایران با روبوسی اتفاق می افتد و در این خصوص حتی از کشورهای غربی هم دموکرات تر عمل میکنیم چون در آنجا کارتل ها تصمیم می گیرند .

محمدرضا محمودی افزود: در کشور ما مردم تصمیم گیرنده نهایی هستند ولی می بینید در برخی کشور ها برای انتقال قدرت چه اتفاقات ناگواری روی می دهد .

وی از افتتاح 450 طرح عمرانی در هفته دولت خبرداد و گفت: 700 میلیارد تومان اعتبار پروژه های عمرانی قابل بهره برداری در هفته دولت است .

شوراهای استان تهران از بکارگیری نیرو بدون رعایت ضوابط خودداری کنند

مدیرکل امورشهری و روستایی وزارت کشور نیز در این همایش اظهار داشتبیشترین سلب عضویت اعضا شوراهای شهر و روستا دخالت در امور اجرایی شهرداران و دهیاران است .

غلامحسین تابش فر از شوراییان استان تهران خواست تا از بکارگیری نیرو بدون رعایت ضوابط خودداری کنند و افزود: در انتخاب شهردار دو نکته مهم را در نظر بگیرید. آشنایی شهردار با مسایل مالی و شناخت وی از مسایل فنی مثل شهرسازی و امور عمرانی از اولویت های شما باید باشد .

وی تعداد شهرهای کشور را 1226 شهر و 16هزار دهیار در سراسرکشور عنوان کرد و اظهار داشت: 110هزار عضو شورای شهروروستا در سراسر کشور داریم که نسبت به دوره سوم 42درصد افزایش اعضا را شاهد هستیم و اعضا دور چهارم از دوازدهم شهریورماه کارخود را شروع خواهند کرد .

گفتنی است این همایش توسط استانداری تهران به میزبانی شهرداری اسلامشهر و با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر برگزار شد .

آدرس کوتاه شده: