پروژه های عمرانی باید سرعت بگیرد
سه شنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۲ ۱۳:۰۵ ۱۳
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
پروژه های عمرانی باید سرعت بگیرد

پروژه های عمرانی باید سرعت بگیرد

محمودی:
پروژه های عمرانی باید سرعت بگیرد
معاون فنی و عمرانی استانداری تهران، گفت: پروژه های عمرانی باید بیشتر شده و سرعت بگیرد، نسبت بودجه عمرانی به بودجه جاری ایده آل نیست و از نظر ما مناسب

محمودی:

پروژه های عمرانی باید سرعت بگیرد

معاون فنی و عمرانی استانداری تهران، گفت: پروژه های عمرانی باید بیشتر شده و سرعت بگیرد، نسبت بودجه عمرانی به بودجه جاری ایده آل نیست و از نظر ما مناسب نیست. باید60 درصد بودجه های شهرداری هزینه عمران بشود و 40درصد صرف هزینه های جاری گردد. اگر این اتفاق بیافتد اسلامشهر رشد بالاتری خواهد داشت. متاسفانه به خاطر تراکم پرسنل و بیشتر درآمد شهرداری به حقوق و دستمزد پرسنل تعلق می گیرد. امیدواریم هرچند که ما علاقه داریم شهردارانی که هستند بمانند چرا که این روال کاری قطع نشود ولی به هر حال شورا اختیار دارد شهردار جدید انتخاب کند و امیدواریم شهردار جدید تلاش بکند تا نسبت بودجه عمرانی و جاری را اصلاح کند.

محمد رضا محمودی عصر دیروز به مناسبت هفته دولت و در مراسم افتتاح پروژه های عمرانی شهرداری اسلامشهر، گفت: انتخاب شهردار فعلی بستگی به شورای شهر دارد ولی به نظر من علی میرزایی خوب عمل کرده است چون بومی است و به صورت محله به محله مشکلات را حل کرده می کند. مثلا یک شهرک سازی خیابان ها را بدون آسفالت رها کرده بود و مردم مشکلات بسیاری داشتند و شهردار فعلی با پیگیری به خاطر رفع مشکل شهروندان آنجا را آسفالت کرده است. سلامت کاری، وقت گذاری و رسیدگی به مشکلات محرومین از ویژگی های بارز شهردار اسلامشهر است. اگر شورای شهرهای استان تهران افراد بی تجربه انتخاب کنند که با شرایط احراز پست شهردار منافات داشته باشد برخورد قانونی می کنیم.

وی اسلامشهر را به چند دلیل در استان تهران مهم دانست و گفت: یکی به دلیل تعداد بالای رای دهندگان آن است یعنی وقتی می گوییم در تهران 2میلیون نفر رای داده اند ما می دانیم که بیشتر این رای متعلق به اسلامشهر است و این نشان می دهد که مردم اسلامشهر علاقه مند به نظام هستند وبیشتر به سرنوشت انقلاب و اسلام حساس هستند. این برای ما مهم است در انتخابات مجلس هم همینطور است یعنی نمایندگان تهران بسیاری از آراء خود را از اسلامشهر به دست می آورند.

وی افزود: دوم اینکه دومین شهر بزرگ جمعیتی استان تهران است یعنی بعد از جدایی استان البرز، اسلامشهر بعد از شهر تهران بیشترین جمعیت استان تهران را دارد، ما باید توانایی، قدرت و عزت این شهر را حفظ کنیم و ما معمولا بیشترین بودجه را به این شهر اختصاص می دهیم و از شهرداری اسلامشهر توقع داریم که اسلامشهر را با توجه به جمعیت 400هزار نفری آن مدیریت کند. خوشبختانه در شورای سوم عملکرد بدی نداشتند البته بنده یک بار هم گفتم که جراحت هایی برمدیریت شهر وارد شد که درست و غلط ان را باید کسانی که آن اقدامات را انجام داده اند پاسخگو باشند.

محمودی اسلامشهر را آبستن حوادث دانست و خاطرنشان کرد: به خاطر جمعیت کارگری و کارخانجاتی که در اطراف آن وجود دارد، آبستن حوادث است ولی خدا را شکر در این چند سال گذشته شهر آرامش خاصی داشته است.

وی اعتبار پروژه های افتتاح شده را 184 میلیارد تومان برشمرد و گفت: 3500 واحد مسکن مهر، ساخت 6 باب مدرسه، مسجد، سوله ورزشی، پارک جامع و آسفالت معابر از جمله پروژه های مورد بهره برداری بود که امیدواریم برای مردم مایه خیر وبرکت باشد.

ما هم از گرانی می نالیم

محمودی افزود: آنچه در اسلامشهر می بینیم نشاط و شور است گرفتاری برای همه مردم است و ما هم جزو همین مردم هستیم ما هم از گرانی می نالیم وقتی می خواهیم یک کیلو میوه بخریم از گرانی ناراحتیم، ممکن است در دلمان ناراحت باشیم و کمی هم غر بزنیم ولی اینها اشتیاق ما را به نظام و انقلاب کم نمی کند.

معاون فنی و عمرانی استانداری تهران، گفت: امیدوارم حول محور رهبری اتحاد خود را حفظ کنیم و قدر امنیت و یکپارچگی کشور را بدانیم. همیشه مردم ما حماسه ساز بوده اند و اتفاقاتی را رقم زده اند که کسی فکرش را نمی کرد مثلا در زمان انتخابات سال 76 کسی فکر نمی کرد خاتمی رییس جمهور شود ولی مردم گفتند خاتمی بشود و شد. در 8 سال پیش هم کسی فکر نمی کرد در مقابل هاشمی، احمدی نژاد رییس جمهور شود اما دیدیم که شد چون مردم خواستند. در این انتخابات هم کسی فکر نمی کرد آقای روحانی ریسس جمهور شود و مردم گفتند که ما روحانی را می خواهیم و مردم قدرت را توزیع می کنند و این زیباست و انسان لذت می برد و برای دولت جدید هم آرزوی موفقیت می کنیم. توفیق دولت یعنی توفیق مردم.

توصیه به اعضا شورای چهارم

محمودی در خصوص انتخاب شهردار به اعضا شورای چهارم بیان داشت: در اسلامشهر سعی و خطا نکنند و شهرداری را انتخاب کنند که تجربه داشته باشد و شخصی که تجربه شهرداری را ندارد نیاورند. قانون این اجازه را داده است که کسی که مدرک مرتبط دارد را شورا می تواند به عنوان شهردار انتخاب کند ولی ما توصیه می کنیم که این کار را نکنند چون شهرداری مثل حکومت داری است وظیفه ان مثل ریاست جمهوری می ماند یعنی هم باید کسب درآمد کند و هزینه کند در ادارات دیگر اینطور نیست مثلا در آموزش و پرورش می گویند این بودجه یک سال شما و براساس آن مدیریت می کنند ولی در شهرداری، ابتدای سال یک بودجه ای می نویسند و شورای شهر می گوید که امسال مثلا 50 میلیارد تومان باید کسب درآمد کنید و براین اساس باید آن را خرج کنید.

وی در پایان گفت: سرپرست شهرداری اسلامشهر باید یکی از پرسنل خود شهرداری باشد و در اسلامشهر به دلیل اینکه بالای 200 هزار نفر جمعیت دارد حکم شهردار را باید وزیرکشور صادر کند و این کمی زمان می برد.

آدرس کوتاه شده: