سخنرانی شهردار اسلامشهر پیش از خطبه های نماز جمعه مورخ 28 تیرماه
دوشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۲ ۱۳:۰۵ ۲۹
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
سخنرانی شهردار اسلامشهر پیش از خطبه های نماز جمعه مورخ 28 تیرماه

سخنرانی شهردار اسلامشهر پیش از خطبه های نماز جمعه مورخ 28 تیرماه

 
شهردار اسلامشهر روز جمعه با حضور در مصلی بزرگ نمازجمعه اسلامشهر بعنوان سخنران پیش از خطبه ها به بیان عملکرد شهرداری پرداخت .
 
   مهندس علی میرزایی ضمن تبریک به من

 

شهردار اسلامشهر روز جمعه با حضور در مصلی بزرگ نمازجمعه اسلامشهر بعنوان سخنران پیش از خطبه ها به بیان عملکرد شهرداری پرداخت .

 

   مهندس علی میرزایی ضمن تبریک به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات همشهریان ، اسلامشهر را بزرگترین شهر استان بعد از تهران خواند و خاطر نشان کرد : این شهر از نظر مهندسی ساخت جزء شهرهای خطی محسوب می شود. (شهرهای خطی به شهرهایی گفته می شود که در حاشیه راههای اصلی ساخته می شوند و اسلامشهر نیز با قرارگرفتن در حاشیه جاده قدیم تهران ساوه این ویژگی را داراست)


وی با اشاره به اینکه منبع اصلی  درآمد شهرداری از محل عوارضی است که از شهروندان اخذ می شود خاطرنشان کرد : درآمدهای شهرداری از عوارض نوسازی ،کسب وپیشه وپسماند وغیره تامین می گردد.

وی تصریح کرد : درآمد ناشی از اعطای جواز و جرایمی که از طریق کمیسیون ماده 100 و ماده 5 به حساب شهرداری واریز می گردد از دیگر منابع درآمدی شهرداری است که در سالهای اخیر از محل مالیات بر ارزش افزوده و چند آیتم دیگر نیز مبالغی بعنوان درآمد شهرداری وصول می شود.


مهندس علی میرزایی همچنین درخصوص هزینه های شهرداری گفت : شهرداری ماهانه مبلغ بالغ بر 000/000/000/30 ریال بابت حقوق پرسنل خود پرداخت می کند که این امر باعث می شود بخش عمده ای از توان مدیریتی شهرداری به این موضوع معطوف گردد.


وی در ادامه به عملکرد عمرانی شهرداری در طول یکسال گذشته پرداخت که از آن جمله می توان به بازگشایی خیابان پژوهش حد فاصل خیابان باغ فیض وخیابان صیاد شیرازی و همچنین خیابان کمیل در عدل آباد که سالها بن بست شده بود اشاره کرد.


شهردار اسلامشهر همچنین به تملک وتخریب چندین واحد مسکونی در طرح تعریض خیابان حافظ در انتهای خیابان باغ فیض اشاره نمود که در صورت اجرایی شدن این طرح یکی از بزرگترین گره های ترافیکی در شهر اسلامشهر برطرف خواهد شد .


وی درخصوص طرح تعریض بلوار بسیج مستضعفین حد فاصل بلوار نواب تا سرنوری در لاین کند رو اعلام داشت: بخش قابل توجهی از املاک در این طرح تملک وتخریب شده و در حال پیگیری در خصوص املاک باقیمانده هستیم .


شهردار اسلامشهر در خصوص جلوگیری از ساخت وسازهای غیر مجاز وگسترش شهر در حاشیه به خصوص در شهرک امام حسین (ع) گفت : در بدو ورود بنده، در ابتدای این شهرک ایست بازرسی برقرار بود تا از ورود مصالح جلوگیری شود که بنده شخصاً از این حرکت ناراحت شده و تاکید کردم فکری به حال این امر شود که با نشستهای مختلف بر آن شدیم با تشکیل مدیریت کنترل ونظارت در شهرداری و با همکاری نیروی محترم انتظامی و دادستانی محترم اسلامشهر نسبت به شناسایی عوامل سودجو در این شهرک و برخورد با آنها و همچنین روان سازی اعطای جواز به املاکی که مشکلی درخصوص ساخت وساز به صورت قانونی نداشته کوشیدیم که از ساخت وسازهای غیرمجاز جلوگیری کنیم که به حمدالله در این امر هم موفق بودیم و هم اکنون جو آرامی را در این شهرک شاهد هستیم.


ایشان با توجه به نزدیک شدن به وقت اذان ظهر موارد ذیل را تیتروار اشاره کردند:

-          رسیدگی به شهرکهای بلاتکلیف از قبیل الهیه، تعاونی تربیت بدنی و هیئت امناء که در سال جدید نیز این موضوع ادامه خواهد یافت

-          انعقاد قرارداد متروی اسلامشهر با شرکت متروی تهران

-          اصلاح هندسی معابر ونصب دوربین های کنترل ترافیک

-          تملک وانتقال سند حدود 187 هکتاراز اراضی متعلق به شهرداری

-          تجهیز ناوگان خودرویی سازمان خدمات موتوری به 12 دستگاه مزدای دو کابین ،8 دستگاه کامیون، 5 دستگاه غلتک دستی، یک دستگاه جاروی مکانیکی، یک دستگاه باکس شور و چند دستگاه واترجت

-          انجام پرواز اختصاصی بر فراز اسلامشهر با هدف عکسبرداری ویژه برای تکمیل طرح تفصیلی شهرستان

-          بازنگری فرآیند های مربوط به صدور پروانه ساخت وصدور پایانکار .

-          حل مشکل تعدادی از تعاونی های مسکن راکد در مناطق 2 و3 که سالها بلا تکلیف بودند.

-          احداث چهار پارک جدید ودر دست احداث بودن چهار پارک دیگر .

-          بررسی نقاط آبگیر سطح شهر ورفع تعداد زیادی از این معضلات که موجب شد در زمستان سال 91 کمترین مشکل را داشته باشیم .

-          انجام طرح های مطالعاتی برای هدایت آبهای سطحی

-          ایجاد کارخانه آسفالت با ظرفیت 120 تن در ساعت که در صورت تکمیل علاوه بر تامین آسفالت موردنیاز شهرداری ، یک درآمد پایدار نیز خواهد بود.

-          پیگیری احداث کارخانه های پردازش زباله وقطعات بتنی با هدف ایجاد درآمد پایدار

-          ضرورت ایجاد مراکز خدماتی از قبیل احداث پایانه بزرگ مسافربری، فروشگاههای بزرگ ،مجموعه های ورزشی بمنظور افزایش درآمد های شهرداری .


ایشان در پایان ضمن تشکر از امام جمعه محترم شواری محترم تامین ، مسئولین محترم شهرستان ومعاونین ، مدیران وکلیه پرسنل زحمتکش شهرداری یاد وخاطره مرحوم حاج آقا صفری تبار را گرامی داشته وتاکید کردند اسلامشهر زیبا یافتنی نیست بلکه ساختنی است .
 

شایان ذکر است با ستاد نماز جمعه هماهنگ شده بود که آقای شهردار از ساعت 12:30 سخنان خود را شروع کنند لیکن تریبون در ساعت 12:50 در اختیار ایشان قرارگرفته که همین موضوع باعث شد ایشان نتوانند مطالب خود را بصورت مشروح بیان کنند.

 

آدرس کوتاه شده: