میلاد امام حسن (ع)
چهارشنبه, ۰۲ مرداد ۱۳۹۲ ۱۳:۰۵ ۱۵
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
میلاد امام حسن (ع)

میلاد امام حسن (ع)

قال رسول الله
 
" من زار الحسن فی بقیعه ثبت قدمه علی الصراط یوم تزل فیه الاقدام"
 
هر کس حسن (ع) را در بقیع زیارت کند، خداوند در آنروز که پاها می لرزد، پای او را به صراط

قال رسول الله

 

" من زار الحسن فی بقیعه ثبت قدمه علی الصراط یوم تزل فیه الاقدام"

 

هر کس حسن (ع) را در بقیع زیارت کند، خداوند در آنروز که پاها می لرزد، پای او را به صراط استوار گرداند.

 

بحارالنوار – ج صد

 

--------------------------------------------------------------------------------------------

 

مقام معظم رهبری "دامت برکاته":

 

چیزی که امام حسن مجتبی (ع) را شکست داد، نبودن تحلیل سیاسی در مردم بود. مردم، تحلیل سیاسی نداشتند. چیزی که فتنه خوارج را به وجود آورد، و حضرت امیرالمومنین (ع) را آنطور زیر فشار قرار داد و قدرتمندترین آدم تاریخ را آنگونه مظلوم کرد، نبودن تحلیل سیاسی در مردم بود و الا همه مردم که بی دین نبودند تحلیل سیاسی نداشتند. یک شایعه دشمن می انداخت، فورا این شایعه همه جا پخش می شد و همه آن را قبول می کردند!

 

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

حکایتی از امام حسن مجتبی (ع)…

 

شهر شام که مرکز حکومت معاویه بود، کانون سم پاشی و تبلیغات علیه اهل بیت رسول خدا (ص) بشمار می رفت. روزی پیرمردی جاهلی از اهالی شام درحالیکه سوار بر شترش بود، به مدینه آمد. در مسیر راه امام حسن (ع) را که سوار بر مرکب بود، شناخت و تا توانست از آن حضرت و پدر بزرگوارش امیرالمومنین (ع) رابدگویی کرده و نسبتهای ناروا داد!

اصحاب خواستند معترض او شوند ولی امام (ع) مانع شدند. درحالیکه لبخند بر لب داشتند به کنار پیرمرد شامی آمده، سلام داده و فرمودند:

"ای پیرمرد، گویا غریب می باشی و در مدینه آشنائی نداری و اموری در مورد ما بر تو اشتباه شده است. اگر میل داشته باشید، در منزل ما وارد شوید. زیرا که ما منزلی وسیع و ثروتی بسیار داریم! و محلی را نیز برای مرکب شما در نظر می گیریم و تا هر وقت که مهمان ما می باشید، به شما بد نخواهد گذشت. اگر نیازمند باشی، تو را بی نیاز می کنیم و اگر مدیون باشی آن را ادا مینمائیم و اگر نیاز به راهنمائی داشته باشی تو را راهنمائی می کنیم"

هنگامی که پیرمرد این کلمات پرمهر را از امام حسن (ع) شنید، منقلب شده و به گریه افتاد. پس از شتر پیاده شد و بوسه بر دست آن حضرت زد. سپس گفت:

"الله اعلم حیث یجعل رسالته"

"خدا بهتر می داند که مقام رسالت خود را در وجود چه کسی قرار داده است"

و  سپس ادامه داد:" آنقدر در شام از بدیهای شما و پدر بزگوارتان شنیده بودم که دلم مملو از بغض و عداوت شما شده بود. و لکن اکنون دانستم که سخن شامیان برخلاف حقیقت بود. و خدا شاهد است که تا چند لحظه ای قبل، مغبوضترین افراد در نزد من، شما و پدرتان بودید و لکن اکنون محبوبترین انسانها در نزد من می باشید"

سپس او تا مدتی مهمان امام حسن مجتبی (ع) بود و چون خواست به طرف شام بازگردد، گفت:"بهترین سوغاتی که در این سفر نصیبم شد، آن بود که دلم از محبت امام خویش سرشار و از بغض و عداوت دشمن او معاویه، مالامال گشت"

 

                                                                    "کشف الغمه – علی بن عیسی جلد دوم"

 

میلاد کریم اهل بیت، حضرت امام حسن مجتبی (ع) بر تمامی شیعیان و پیروان بر حقش مبارک باد.

روابط عمومی شهرداری منطقه چهار اسلامشهر

آدرس کوتاه شده: