احداث مترو اسلامشهر اولویت استان تهران است
دوشنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۲ ۱۳:۰۵ ۱۷
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
احداث مترو اسلامشهر اولویت استان تهران است

احداث مترو اسلامشهر اولویت استان تهران است

استاندار تهران در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران و شهرستان اسلامشهر گفت: احداث مترو اسلامشهر از مهم‌ترین اولویت‌های پروژه‌های استان تهران است.

به گزارش اداره روابط عمومی شهرداری اسلامشه

استاندار تهران در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران و شهرستان اسلامشهر گفت: احداث مترو اسلامشهر از مهم‌ترین اولویت‌های پروژه‌های استان تهران است.

به گزارش اداره روابط عمومی شهرداری اسلامشهر به نقل از
خبرگزاری فارس، سیدحسین هاشمی لحظاتی قبل در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران و شهرستان اسلامشهر که در محل فرمانداری اسلامشهر برگزار شد، اظهار کرد: احداث خط مترو و اتصال شهرستان اسلامشهر به خط 3 مترو تهران از اولویت‌های استانداری تهران است که به جد به دنبال رفع موانع هستیم.

هاشمی افزود: به لحاظ ایمنی سفر، کاهش حجم سفرها و در جهت از رده خارج کردن خودروهای فرسوده، گسترش شبکه مترو بهترین و مطمئن‌ترین گزینه است که امیدوار یم با همکاری مسئولان دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مربوطه این امر هر چه سریعتر محقق شود.

وی با اشاره به اهداف سفر خود به شهرستان اسلامشهر، افزود: این سفربه اتفاق مدیران کل استان در شهرستان اسلامشهر، یک سفر عملیاتی و به منظور تصمیم‌گیری در رابطه با مسائل و مشکلات پروژه‌های عمرانی نیمه تمام صورت گرفته که امیدواریم موانع موجود هر چه سریع‌تر برطرف شود.

استاندار تهران بیان داشت: یکی از مهمترین دغدغه‌های اصلی ما بودجه‌های عمرانی شهرستان‌ها است که با توجه به مطالعات و بررسی‌های صورت گرفته، در بودجه سال 92 تنها6/3 بودجه کشور به استان تهران اختصاص یافته است.

هاشمی تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده و پس از تشکیل 9 جلسه برنامه‌ریزی در استان، در بودجه سال 93 ردیف بودجه استان تهران با 4 درجه ارتقا به رتبه 11 رسیده، ولی انتظار داریم با توجه به کاهش درآمد دارای‌ها، بودجه مناسبی به این استان اختصاص یابد.

وی با اشاره به وجود 137 پروژه عمرانی در شهرستان اسلامشهر اظهار داشت: تصمیم داریم با بررسی میدانی از پروژه‌های در درست انجام در شهرستان اسلامشهر که امروزبا حضور مدیران کل و مسئولان دستگاه‌های شهرستانی انجام خواهد شد، پس از جمع‌آوری اطلاعات طرح‌ها، اعتبارات پروژه‌هایی که بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشند در اسرع وقت تخصیص داده خواهد شد.

هاشمی تأکید کرد: احداث و تکمیل شبکه فاضلاب اسلامشهر، احداث کمربندی جنوبی شهرستان، تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز واحدهای مسکن مهر، رسیدگی به مشکلات بخش کشاورزی، صنعت در این شهرستان از مهمترین مسائل و مشکلات مورد تأیید مسئولان و مردم منطقه است، که بنا داریم با رفع موانع آنها هرچه سریعتر شاهد تحولی در این شهرستان باشیم.

استاندار تهران گفت: در بحث تکمیل کمربندی جنوبی شهرستان باید با استفاده از امکانات شهرستان، اراضی دارای معارض در مسیر را با توافق مالکین آزادسازی کنیم و دربحث مسائل زیست محیطی، پیگیری‌های لازم از طریق استانداری انجام شود.

وی افزود: به منظور رفع مشکل فاضلاب پروژه مسکن مهر اسلامشهر مبلغ 20 میلیارد ریال از منابع استانداری اختصاص داده خواهد شد و مابقی اعتبارات مورد نیاز نیز از طریق منابع شرکت آب و فاضلاب تأمین شود.

این مسئول بیان داشت: با توجه به اینکه ایجاد شهرک صنعتی صنایع چوب در اسلامشهر از مصوبات دولت است و باید به مصوبات احترام گذاشت، حداکثر ظرف مدت 2 هفته وضعیت این شهرک صنعتی تعیین تکلیف خواهد. در ادامه این جلسه مدیران کل به اتفاق مسئولان دستگاه‌های شهرستانی به محل پروژه‌های در دست انجام این شهرستان رفته تا از نزدیک مسائل و مشکلات طر‌ح‌ها را مورد بررسی قرار دهند.

قابل ذکر است که استاندار تهران به اتفاق تعدادی از مدیران در محل سالن اجتماعات فرمانداری با تعدادی از شهروندان اسلامشهری ملاقات و به مشکلات آنها رسیدگی کرد.

آدرس کوتاه شده: