اسلامشهر شهری فقیر از لحاظ سرانه های فرهنگی است
پنجشنبه, ۰۳ بهمن ۱۳۹۲ ۱۳:۰۵ ۱۹
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
اسلامشهر شهری فقیر از لحاظ سرانه های فرهنگی است

اسلامشهر شهری فقیر از لحاظ سرانه های فرهنگی است

مدیرعامل
سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اسلامشهر با اعلام اینکه سرانه فرهنگی شهر اسلامشهر
بسیار پایین است، گفت: اسلامشهر شهری فقیر از لحاظ سرانه و امکانات فرهنگی به حساب
می آید.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اسلامشهر با اعلام اینکه سرانه فرهنگی شهر اسلامشهر بسیار پایین است، گفت: اسلامشهر شهری فقیر از لحاظ سرانه و امکانات فرهنگی به حساب می آید.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی؛ مهندس محمدمهدی سلیمی با اشاره به اینکه برای انجام فعالیت های فرهنگی، حوزه سخت افزاری و نرم افزاری باید به موازات هم حرکت کنند، گفت: تنها با تکیه بر حوزه نرم افزاری که شامل برنامه ریزی محتوایی فرهنگ است نمی توان شاخص های فرهنگی شهرستان را ارتقاء داد و می بایست حوزه سخت افزاری فرهنگ که شامل امکانات و فضاهای فرهنگی است نیز توسعه یابد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی با ذکر این نکته که این سازمان در حوزه محتوایی و پتانسیل اجرای برنامه ها و آموزش های فرهنگی در حد خوبی قرار دارد، گفت: این را در برنامه های اجرا شده و طرح های نیمه تمام خود ثابت کرده ایم.

سلیمی افزود: متأسفانه سرانه های فرهنگی شهر اسلامشهر پاسخگوی جمعیت و نیاز شهر نیست و نمی توانیم با این فضاهای محدود، برنامه های فرهنگی و آموزشی دلخواه خود را به اجرا در بیاوریم.

مدیرعامل سازمان فرهنگی خاطر نشان کرد: هم اکنون تنها یک فرهنگسرا در اسلامشهر وجود دارد، در حالی که حداقل باید در هر منطقه شهرداری یک فرهنگسرا وجود داشته باشد.

وی تعداد خانه های فرهنگ شهر اسلامشهر را نیز تنها 3 باب دانست و گفت: برای تحقق اهداف فرهنگی و آموزشی شهر می بایست در هر محله یک خانه فرهنگ و سرای محله فعالیت کند.

سلیمی افزود: متأسفانه فرهنگسرای استاد شهریار در شهرک امام حسین(ع) از سال 86 در حال احداث است و هنوز به بهره برداری نرسیده است. در حالی که این فرهنگسرا در سال های اخیر می توانست نقش شایانی در بهبود اوضاع فرهنگی و پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان این شهرک، به نحوی شایسته و مفید داشته باشد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی در ادامه به تنها سینمای اسلامشهر به عنوان یکی از مهمترین فضاهای فرهنگی شهر اشاره کرد و گفت: حدود 15 سال از افتتاح این سینما می گذرد و امکانات آن در حال فرسوده شدن است که باید برخی از آنها تعویض و برخی دیگر تعمیر اساسی شوند. وی افزود: متأسفانه در این 15 سال بودجه ای برای تعمیر و نگهداری ساختمان و تعویض امکانات این سینما تخصیص داده نشده است و با این شرایط امکان دارد در سالهای آینده با مشکلات زیادی برای تأمین نیازها و نگهداری آن مواجه باشیم.

سلیمی در بخش دیگری از سخنان خود دلیل اصلی کند شدن فعالیت های فرهنگی سازمان فرهنگی ورزشی را کمبود منابع مالی عنوان کرد و گفت: این سازمان، سازمانی نوپاست و منابع درآمدی زیادی ندارد و به این دلیل با مشکلات مالی روبروست. وی افزود: نگاه مسئولین به سازمان فرهنگی ورزشی نباید نگاه اقتصادی باشد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: درست است که باید درآمدزایی از اماکن فرهنگی و ورزشی جزء برنامه های سازمان باشد، اما نباید به مانند یک بنگاه اقتصادی به سازمان فرهنگی نگاه شود. وی گفت: سازمان فرهنگی باید درآمدزا باشد اما از فعالیت های فرهنگی نمی تواند نیازهای اساسی مالی سازمان را تأمین کرد.

سلیمی با اشاره به اینکه سازمان فرهنگی ورزشی با سازمان هایی که ذاتاً درآمدزا هستند متفاوت است، گفت: این سازمان برای اجرای برنامه های فرهنگی و ارتقای سطح فرهنگ شهر مجبور است از کمک های مالی شهرداری استفاده کند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی جداکردن اداره زیباسازی که اصلی ترین منبع درآمدی سازمان بود را مهمترین دلیل وجود مشکلات مالی در سازمان عنوان و ابراز امیدواری کرد: با توجه ویژه ای که اعضای محترم شورای شهر و شهردار محترم اسلامشهر به مسائل فرهنگی دارند، بزودی این مشکل رفع خواهد شد.

سلیمی همچنین به پروژه های نیمه تمام ورزشی این سازمان اشاره کرد و گفت: این پروژه ها ظرفیت مناسبی برای ورزش شهرستان به حساب می آیند و می توانند سهم زیادی در رشد ورزش قهرمانی و همگانی شهر اسلامشهر داشته باشد که متأسفانه پس از سال ها هنوز به اتمام نرسیده اند و قبل از اینکه به بهره برداری برسند در حال فرسایش هستند.

وی افزود: سالن چند منظوره مجموعه ورزشی امام خمینی(ره) با پیشرفت 70 درصدی و استخر این مجموعه با پیشرفت 40 درصدی، مدتی است به حال خود رها شده اند و هنوز بودجه ای برای اتمام آن ها در نظر گرفته نشده است.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA
آدرس کوتاه شده: