استانداری پیگیر مباحث مربوط به مترو اسلامشهر است
سه شنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ ۱۳:۰۵ ۳۷
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
استانداری پیگیر مباحث مربوط به مترو اسلامشهر است

استانداری پیگیر مباحث مربوط به مترو اسلامشهر است

-

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA

کریمی پیگیری احداث مترو را از اولویت های مجموعه استانداری دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری اولین جلسه شورای برنامه ریزی استان تهران در اسلامشهر نشان از توجه ویژه به رفع مشکلات و اهمیت این شهرستان است، استاندار تهران دو هدیه برای شهردار جدید فرستاده، قرآن و کتاب قانون. امیدواریم شهردار جدید همچون گذشته با قرآن مانوس باشند و بر اساس قانون حرکت کنند.

به گزارش اداره روابط عمومی شهرداری اسلامشهر به نقل از مهر، یکشنبه مورخ 27 بهمن با حضور معاون عمرانی استانداری تهران مراسم معارفه احمد رییسی به عنوان شهردار اسلامشهر در سالن سینما فجر برگزار شد.

در ابتدای مراسم رییس شورای شهر اسلامشهر، ضمن خیر مقدم به مدعوین اظهار داشت: اسلامشهر با جمعیتی بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر یک شهر مهاجرپذیر است که زیرساختهای لازم شهری را ندارد.کریم نایبی در خصوص اولویت های شهردار جدید افزود: تکمیل پروژه های نیمه تمام، افزایش سرانه های خدماتی، پیگیری به سرانجام رساندن طرح تفصیلی، جذب سرمایه گذار در شهرستان، روان سازی امور و رسیدگی به مشکلات مردم از مهمترین اولویت های کاری شهردار و از خواسته های شهروندان و اعضا شورای شهر است.وی، خواستار تعامل شهردار جدید با نهادهای دولتی شد و عنوان کرد: از خدمات سرپرست شهرداری در شش ماه گذشته تقدیر و تشکر می شود، همانطور که همه اذعان دارند اداره یک مجموعه عظیم با عنوان سرپرستی مشکلات فراوانی دارد.

لزوم ایجاد شبکه فاضلاب شهری در اسلامشهر

فرماندار اسلامشهر، در این مراسم به مشکلات عدیده اسلامشهر اشاره و اعلام کرد: روزانه بالغ بر ۱۲۰ هزار تردد در مسیر جاده اصلی اسلامشهر صورت می گیرد که با توجه به جمعیت دو میلیونی اسلامشهر، بهارستان، نسیم شهر و رباط کریم شبکه حمل و نقل عمومی دیگر پاسخگوی نیاز مردم این مناطق نیست.

امرالله حقیقی خاطرنشان کرد: ساخت ادامه خط ۳ مترو به اسلامشهر بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با درنظر گرفتن سالانه یک میلیارد تومان برای اجرای آن، مشکلات ما حل نمی شود.

وی، ایجاد شبکه فاضلاب شهری را از دیگر ضرورت های شهری عنوان کرد و گفت: اسلامشهر یکی از قطب های صنعتی استان تهران است، در کمیته برنامه ریزی استانداری تهران احداث دو شهرک جدید صنعتی به تصویب رسیده و در حال کار کارشناسی برای مکان یابی مناسب برای آن هستیم.

زیبایی های بصری در اسلامشهر زیاد به چشم نمی خورد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم، شان مردم اسلامشهر را بالاتر از حال فعلی آنان دانست و گفت: در این شهر زیبایی های بصری شهری کمتری به چشم می خورد.

حسین طلا اعلام کرد: در جلسه ای با حضور فرمانداران شهرهای پردیس، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجمع نمایندگان تهران خواهیم داشت تا به مشکلات آنان بیشتر رسیدگی شود وکه ساخت مترو اسلامشهر یکی از اولویتهای نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی است.

بخش عمرانی در مدیریت شهری اسلامشهر نقص دارد

در پایان این مراسم، رییسی شهردار اسلامشهر، خواستار کمک مجموعه مدیران و پرسنل شهرداری برای خدمت رسانی بیشتر به شهروندان شد و گفت: اسلامشهر دریایی است که شناگر ماهری می خواهد، برخی در سال های گذشته در این دریا غرق شده اند.

احمد رییسی، اولویت ها و برنامه های خود را اینگونه تشریح کرد: روان سازی امور و ساختار اداری توامند داشتن، احترام گذاشتن به شخصیت افراد و توجه به امور رفاهی پرسنل شهرداری و برخورد مناسب برمبنای قانون با شهروندان از مهمترین برنامه های شهرداری خواهد بود.

وی، تاکید کرد: نگاهی به درآمد و هزینه های شهرداری انحراف از معیار را ثابت می کند، در بخش عمرانی نقص فراوان داریم و از موازی کاری در سازمان ها باید جلوگیری شود. از اصحاب رسانه هم انتظار داریم تا نیازهای واقعی شهروندان را انعکاس دهند و یاریگر ما در خدمت بهتر به شهر باشند.

گفتنی است، در پایان این مراسم از خدمات محمد نجاتی به عنوان سرپرست شهرداری اسلامشهر تقدیر به عمل آمد.

آدرس کوتاه شده: