تشریح برنامه های پنجشنبه آخر سال در اسلامشهر
چهارشنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ ۱۳:۰۵ ۱۷
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
تشریح برنامه های پنجشنبه آخر سال در اسلامشهر

تشریح برنامه های پنجشنبه آخر سال در اسلامشهر

برنامه های پنجشنبه آخر سال توسط سرپرست سازمان آرامستان تشریح شد.
مولایی گفت: در پنجشنبه آخر سال دیدار اهل قبور یک سنت دیرین برای ایرانیان است. ساکنان اسلامشهر و دیگر شهرهای ایران با تمام مشغله زن

برنامه های پنجشنبه آخر سال توسط سرپرست سازمان آرامستان تشریح شد.

مولایی گفت: در پنجشنبه آخر سال دیدار اهل قبور یک سنت دیرین برای ایرانیان است. ساکنان اسلامشهر و دیگر شهرهای ایران با تمام مشغله زندگی ، در روزهای پایانی سال در آخرین پنجشنبه سال سنت نیکوی زنده نگه داشتن یاد عزیزان از دست رفته را بجا می آورند.

به گزارش اداره روابط عمومی شهرداری اسلامشهر؛ مولایی خاطر نشان کرد: بازماندگان در این روز با حضور بر سر آرامگاه بستگان و آشنایان خویش با غبارروبی و نظافت اطراف آرامگاهها مدفن همیشگی آنها را نوعی خانه تکانی نموده و گاه شمع و چراغی برای آنها روشن می کنند.

وی افزود: چیدن میوه و شیرینی و گاه هفت سین بر روی قبور نشانه های زندگی در آرامستان را زنده می کند و پیوند همیشگی مرگ و زندگی را به یاد می آورد که هیچ نفسی تا ابد زنده نیست.

سرپرست سازمان درخصوص مسیرهای ورود و خروج دارالسلام در پنجشنبه آخر سال ، مسیرهای ورودی اصلی را از کمربندی الغدیر و همچنین جاده ده عباس با ورودی و پارکینگهای شماره 1 و 2  و مسیرهای خروجی را به کمربندی الغدیر ، جاده ده عباس و جاده منتهی به نظام آباد عنوان کرد.

وی با اشاره به ازدحام ترافیک در این روز گفت : با افزایش پارکینگ جهت پارک کلیه خودروههای شخصی و عمومی از مردم عزیز تقاضا داریم حتی المقدور از خودروی شخصی استفاده ننموده و از وسائط نقلیه عمومی استفاده نمایند و از پارک نمودن خودرو در مسیرهای منتهی به دارالسلام جداً خودداری نموده و همکاری لازم را با پرسنل انتظامات بعمل آورند.

مولایی برنامه های فرهنگی، معنوی پنجشنبه آخر سال را تشریح کرد و افزود : استقرار سازمان انتقال خون جهت اهداء خون ، استقرار سیستم اطلاع رسانی رایانه ای در محوطه سازمان ، استقرار ایستگاههای صلواتی در محوطه سازمان ،  مسابقه قرآن خوانی ویژه خردسالان با اهداء جوایز ، مسابقه نقاشی ویژه خردسال با اهداء جوایز ، غرفه شخصیت پردازی ویژه خردسالان و غرفه اکرام ایتام جهت حمایت از کودکان بی سرپرست از مهمترین اقدامات سازمان در این روز است.

وی در پایان ادامه داد: سایر برنامه ها با هماهنگی معاونت اجتماعی فرهنگی ، روابط عمومی شهرداری و سازمان فرهنگی ورزشی و روابط عمومی سازمان دارالسلام صورت گرفته است.

آدرس کوتاه شده: