برگزاری نشست هم اندیشی نمایندگان استان تهران با مدیران استانی و شهرستانی
سه شنبه, ۰۳ تیر ۱۳۹۳ ۱۳:۰۵ ۱۹
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
برگزاری نشست هم اندیشی نمایندگان استان تهران با مدیران استانی و شهرستانی

برگزاری نشست هم اندیشی نمایندگان استان تهران با مدیران استانی و شهرستانی

نخستین جلسه هم‌اندیشی نمایندگان حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با مدیران استانی و شهرستانی در اسلامشهر برگزار شد .
به گزارش اداره روابط عمومی شهر


نخستین جلسه هم‌اندیشی نمایندگان حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با مدیران استانی و شهرستانی در اسلامشهر برگزار شد
.

به گزارش اداره روابط عمومی شهرداری اسلامشهر؛ در این جلسه که صبح دیروز در محل فرمانداری اسلامشهر صورت گرفت امیراله حقیقی با اشاره به نقش مدیران کشوری و اعتبارات ملی در رفع مشکلات فاضلاب و متروی اسلامشهر اظهار داشت: رفع مشکلات و مسائل مربوط به تکمیل تصفیه ‌خانه و شبکه جمع ‌آوری فاضلاب و نیز اتصال اسلامشهر به خط مترو تهران، نیازمند همت مدیران استانی و کشوری و اعتبارات ملی است.

وی افزود: زیرساخت‌های شهرستان 700 هزار نفری اسلامشهر مشکلات و کمبودهایی دارد، که با اعتباراتی که با روند فعلی اختصاص داده می‌شود، برای رفع آنها باید ده‌ها سال تلاش کرد و عدم توجه به این مشکلات تبعاتی را در آینده به دنبال خواهد داشت.

حقیقی با اشاره به بروز طوفان در چند روز گذشته در استان تهران بیان داشت: وزش یک باد شدید باعث شد در برخی از مناطق اسلامشهر تا 48 ساعت قطعی آب و برق در منطقه داشته باشیم که ضرورت دارد در جهت رفع فرسودگی شبکه برق‌رسانی شهرستان اقدامات شایسته‌ای صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه مسکن مهر6500 واحدی اسلامشهر همچون شهر جنگ زده است، ادامه داد: در ساخت این مجموعه موضوعاتی از قبیل رفاه شهروندان، جاده دسترسی مناسب، امکانات ورزشی و فرهنگی پیش بینی نشده است .

وی در ادامه با اشاره به اینکه سرانه های ورزشی در اسلامشهر نیز بسیار پایین است، گفت: ورزشگاه پنج هزار نفری اسلامشهر که تابحال 70 درصد پیشرفت داشته رها شده و امسال نیز هیچ بودجه ای برای تکمیل این ورزشگاه اختصاص نیافته است .

فرماندار اسلامشهر با ارائه گزارشی از مسائل شهرستان تصریح کرد: با اعتباراتی که به احداث شبکه جمع‌آوری فاضلاب اسلامشهر تخصیص داده می‌شود، تا 20 سال آینده نیز این پروژه تکمیل نخواهد شد.

حقیقی با اشاره به نیازها و کمبودهای شهرستان اسلامشهر افزود: عمده ترین خواسته مردم اسلامشهر احداث مترو اسلامشهر و اتصال به مترو تهران است که متاسفانه بعد از گذشت سه سال از وعده های مکرر مسئولان، هنوز اقدام خاصی در این زمینه صورت نگرفته است .

وی تصریح کرد: احداث شبکه فاضلاب و تصفیه خانه آن، احداث مترو، تکمیل بیمارستان 400 تختخوابی منطقه، تکمیل ورزشگاه 5 هزار نفری و احداث کمربندی جنوبی شهرستان از مهمترین مشکلات این شهرستان است.

حقیقی خاطر نشان کرد: البته برخی از مسائل از جمله رفع مشکلات مسکن مهر، تعریض بزرگراه آیت‌الهی سعیدی، تکمیل ساختمان‌های نیمه کاره مجتمع شهید همت و مرکز فنی و حرفه‌ای چهاردانگه، تعیین حریم شهرهای اسلامشهر، احمدآباد مستوفی و چهاردانگه و ... از دیگر مسائلی است که باید توسط مدیران استانی با همکاری دستگاه‌های مربوطه به سرانجام برسانند.

در ادامه این جلسه حسین مظفر نماینده مردم شهرهای اسلامشهر، ری، شمیرانات، تهران و پردیس در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی اظهار داشت: امروز حضور 16 نماینده از 30 نماینده این حوزه انتخابیه در شهرستان اسلامشهر، اتفاق خوبی بود، تا از نزدیک نمایندگان و مدیران استانی از مسائل و مشکلات منطقه اطلاع پیدا کنند.

مظفر افزود: با حضور چهار گروه از نمایندگان در شهرهای احمدآباد مستوفی، چهاردانگه، اسلامشهر و مسکن مهر ضیاآباد و تصفیه‌خانه فاضلاب، مسائل و مشکلات مردم منطقه بررسی و جمع‌بندی گردید.

وی بیان داشت: جلسه امروز به عنوان یک جلسه نهایی و جمع بندی مشکلات نیست، بلکه از این به بعد مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی، پیگیری‌های لازم را برای رفع و به نتیجه نهایی رساندن مشکلات انجام خواهد داد.

مظفر تاکید کرد: با بررسی‌های به عمل آمده مهمترین مشکلات مردم منطقه شناسایی و استحصال شده که برخی از مسائل به صورت ملی و از طریق مجلس شورای اسلامی و هئیت دولت و ورزا باید پیگیری و رفع شود و برخی دیگر توسط مدیران کل استانی قابل حل است و بعضی از مسائل نیز نیازمند تأمل و هماهنگی بین مدیران شهرستان و استانی به نتیجه می‌رسد.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد تا پیگیری‌های مشکلات مربوط به احداث شبکه جمع‌آوری فاضلاب اسلامشهر و تصفیه‌خانه آن و نیز امتداد خط 3 مترو تهران و اتصال به اسلامشهر به عنوان مهمترین مسائل این شهرستان در سال جاری از طریق نمایندگان مجلس پیگیری و به نتیجه برسد.

در بخش پایانی این نشست ترکی معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری تهران نیز در سخنانی ضمن جمع بندی مباحث مطرح شده با بیان اینکه 51 هزار میلیارد تومان از درآمد کشور از محل مالیات و عوارض به دست می آید، افزود: بیش از 27 هزار میلیارد تومان از درآمد مالیات کشور از استان تهران بدست می آید اما تنها 230 میلیارد تومان از این درآمد برای این استان اختصاص می یابد که این میزان بسیار ناچیز است و جوابگوی نیازهای شهر بزرگ تهران و 16 شهرستان استان تهران نیست .

وی افزود: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم نسبت به تخصیص اعتبار برای شش پروژه مهم شهرستان اسلامشهر شامل اتصال شهرستان اسلامشهر به متروی تهران، ادامه اجرای طرح فاضلاب شهری، تکمیل احداث کانال محمدیه، تکمیل بیمارستان اسلامشهر، ورزشگاه و کمربندی جنوبی پیگیری های لازم را انجام دهند .

ترکی با بیان اینکه اجرای این شش پروژه عمرانی و خدماتی نیاز به تخصیص اعتبار در سطح ملی دارد اظهار داشت: مشکلات شهرستان اسلامشهر در بخش زیر ساخت ها بسیار زیاد است ومجموعه شهرستان و استانداری تهران سعی خواهند کرد سایر مشکلات اسلامشهر را برطرف کنند .

مهدی هاشمی دیگر نماینده مردم شهرهای اسلامشهر، ری، شمیرانات و تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه این جلسه با انتقاد از مسئولان که مسکن مهر اسلامشهر را یک شهر جنگ زده می‌خوانند، گفت: در میان پروژه‌های مسکن مهر که در سطح کشور احداث شده، مسکن مهر اسلامشهر بهترین نمونه و الگوی مسکن مهر می‌باشد، هرچند که کمبودهایی دارد و باید رفع شود.

وی افزود: در طی دو سال گذشته پیگیری‌هایی در رابطه با اتصال مترو تهران به شهرستان اسلامشهر انجام شده ولی به نتیجه نرسیده است و در جلسه اخیر که با مسئولان مترو داشتیم، بر این موضوع نیز تاکیداتی صورت گرفت.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در بحث فاضلاب و بیمارستان 400 تختخوابی اسلامشهر در لایحه بودجه امسال افزایش 200 درصدی اعتبارات عمرانی اسلامشهر به لایحه دولت پیشنهاد شده است.

قابل ذکر است که در نخستین جلسه هم اندیشی مدیران استانی و شهرستان با نمایندگان حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی به همت فرماندار اسلامشهر و مجمع نمایندگان صورت گرفت، مدیران کل ادارات به مسائل و مشکلات مطرح شده از جانب نمایندگان مردم پاسخ‌هایی را دادند که مورد قبول نمایندگان واقع نشد و برای پیگیری و رفع مشکلات مقرر شد تا ورزای مربوطه مکاتبات و رایزنی‌هایی صورت گیرد.

آدرس کوتاه شده: