شهردار اسلامشهر: پرسنل شهرداری نیازمند انگیزه هستند
یکشنبه, ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ ۱۳:۰۵ ۱۹
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
شهردار اسلامشهر: پرسنل شهرداری نیازمند انگیزه هستند

شهردار اسلامشهر: پرسنل شهرداری نیازمند انگیزه هستند

ضیافت افطار و تجلیل از کارگران نمونه‌ی شهرداری اسلامشهر با حضور مسئولان شهرستان و پرسنل شهرداری برگزار شد .
به گزارش روابط عمومی شهرداری اسلامشهر، شامگاه شنبه 4 مردادماه 93 «تالار باغ زندگ


ضیافت افطار و تجلیل از کارگران نمونه‌ی شهرداری اسلامشهر با حضور مسئولان شهرستان و پرسنل شهرداری برگزار شد
.

به گزارش روابط عمومی شهرداری اسلامشهر، شامگاه شنبه 4 مردادماه 93 «تالار باغ زندگی»، میزبان ضیافت افطار شهرداری اسلامشهر بود. این مراسم که با حضور امام جمعه‌ی اسلامشهر، فرماندار شهرستان، شهردار و معاونان، مدیران و پرسنل شهرداری اسلامشهر و همچنین اعضای شورای‌شهر و شهردار چهاردانگه برگزار شد با برنامه‌های متنوع همراه بود .
شهردار اسلامشهر به عنوان میزبان این مراسم، طی سخنانی، ضمن خیرمقدم به میهمانان، به مسئله‌ی کمبود کیفی در عملکرد پرسنل شهرداری و علل آن پرداخت .

احمد رئیسی با اشاره به این که "نیروی انسانی سرمایه‌ی هر سازمانی است ما اگر یک نیروی انسانی با نشاط، پویا، امیدوار و حمایت شده و دارای امنیت نداشته باشیم، نمی‌توانیم کاری از پیش ببریم" اظهار داشت: همه شما به نوعی شهردار هستید، شاید خیلی از شماها برای پست شهردار بودن لایق‌تر هم باشید ولی چون شرایط فراهم نبوده، شهردار و مدیر نشده‌اید، لذا بار مضاعفی بر دوش منِ شهردار و مدیران شهرداری نهاده شده است .

وی در ادامه تصریح کرد: اگر کارکنان هیچ امید حمایتی از ما نداشته باشند، چه انگیزه‌ای برای کار می‌توانند داشته باشند؟ چیزی که من در اندک حضورم، از مجموعه‌ی شهرداری اسلامشهر دریافتم، این است که شهرداری نیروی متخصص دارد، نیروی کاردان دارد، نیروی متعهد دارد؛ ولی نیروی با انگیزه ندارد.

شهردار اسلامشهر همچنین افزود: "نیروی انسانی، ارکان هر سازمانی است که باید به آن بهاء بدهیم. این چیزی است که در دستگاه شهرداری نادیده گرفته شده و اقدامی برای آن صورت نگرفته است ."

وی تصریح کرد : با این اقدام   انجام شده   پرسنل احساس  می نمایند که، به آنها توجه شده و علاوه برآن متوجه می شوند که مجموعه مدیریت شهری  به کار این عزیزان باور  داشته و از نزدیک با آنها  گپ و گفت   کرده و در جریان  مسائل و مشکلات آنها  قرار خواهند گرفت . 

رئیسی تاکید کرد : در جهت رفاه حال  پرسنل و ایجاد روحیه بیشتر در بین همکاران  زحمتکش مصوب شده است که ،در مناسبتهای مختلف  ضمن تجلیل از همکاران  مبلغ 3میلیون ریال  در قالب رفاه کارت  در اختیار این عزیزان قرار داده شود .

وی افزود : فعال کردن  تعاونی مسکن کارگران  و اختصاص حداکثری مزایا و ارج نهادن به پرسنل  از دیگر برنامه های  مدیریت شهری  است که در جهت ایجاد انگیزه بیشتر برای پرسنل تدوین و در نظر گرفته شده است .

شهردار اسلامشهربا اشاره به جایگاه نیروی انسانی در ارتقا سطح کیفیت خدمات ،  بیان داشت : نیروی انسانی در ارتقای  سطح خدمات ،  با توجه به شکل و رفتار سنتی  و نیمه مکانیزه  فعالیتهای شهرداری ،  جایگاه محوری و اساسی داشته وتکمیل کننده فعالیتها ی مجموعه است ، پس ضرورت دارد که ، این افراد مورد توجه بیشتری قرار گیرند .

رئیسی با ابراز تواضع و فروتنی در برابر کارگران زحمتکش شهرداری خاطر نشان ساخت : من دست تک تک شما عزیزان را می بوسم و خود را یک خادم در برابر شما دانسته و از هیچ تلاش و کوششی در جهت رفاه حال شما و سایر شهروندان عزیز دریغ نخواهم کرد .

دکتر رئیسی با بیان اینکه در هر شهر دستگاه‌های فراوانی وجود دارند که نه گستردگی شهرداری را دارند و نه مخاطبین آن را، تصریح کرد: "خیلی از مردمِ ما وقتی وارد شهرداری می‌شوند از نحوه‌ی برخورد و عملکرد پرسنل شهرداری گله‌مند هستند؛ وقتی بررسی کنیم، می‌بینیم که این مسئله ریشه در پایین بودن انگیزه‌ی پرسنل ما دارد، که ما امیدواریم با ایجاد انگیز در کارکنان شهرداری میزان رضایت‌مندی شهروندان را نیز بالا ببریم ."

شهردار اسلامشهر در پایان خاطرنشان کرد: "کسانی که در بخش مدیریت‌های شهرداری‌ حضور دارند باید به بخش کارگری بهاء بدهند؛ نباید نوع نگاه ما به آنها از بالا به پایین باشد. نوع نگاه ما به آنها باعث ایجاد یا سلب انگیزه در آنها می‌شود و مسئله‌ی بسیار مهم اینکه معیشت کارگران بسیار حائز اهمیت است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد ."

در ادامه‌ی این مراسم، گروه هم‌خوانی و مدیحه‌سرایی «الزهراء» به چند زبان به اجرای برنامه پرداخت؛ سپس مسابقه قرآنی برگزار شد و به تعدادی از شرکت کنندگان جوایزی اهدا شد و در پایان با دعوت از مسوولین شهرستان بر روی جایگاه از کارگران نمونه‌ی شهرداری با اهدا لوح تقدیر و جوایزی، تجلیل به عمل آمد .

آدرس کوتاه شده: