حمایت از آسیب‌دیدگان اجتماعی؛ اولویت اساسی طرح ساماندهی متکدیان
چهارشنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ ۱۳:۰۵ ۲۲
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
حمایت از آسیب‌دیدگان اجتماعی؛ اولویت اساسی طرح ساماندهی متکدیان

حمایت از آسیب‌دیدگان اجتماعی؛ اولویت اساسی طرح ساماندهی متکدیان

کارگروه طرح ساماندهی متکدیان با حضور نماینده نیروی انتظامی، نماینده معاون خدمات شهری و امور مناطق شهرداری اسلامشهر،‌ نماینده اداره بهزیستی،‌ نماینده اداره تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی،‌ نماینده کم


کارگروه طرح ساماندهی متکدیان با حضور نماینده نیروی انتظامی، نماینده معاون خدمات شهری و امور مناطق شهرداری اسلامشهر،‌ نماینده اداره بهزیستی،‌ نماینده اداره تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی،‌ نماینده کمیته امداد امام خمینی (ره) و نماینده دستگاه قضایی در دفتر معاون خدمات شهری شهرداری اسلامشهر برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی شهرداری اسلامشهر سعید احمدی‌کیا، معاون خدمات شهری شهرداری با اعلام این خبر گفت: در این نشست اهم اقداماتی که در خصوص حمایت از آسیب‌دیدگان اجتماعی طرح ساماندهی متکدیان از سوی معاونت خدمات شهری صورت خواهد گرفت به بحث و بررسی گذاشته شد.

احمدی‌کیا ادامه داد: شناخت وضعیت پدیده تکدی‌گری به عنوان یکی از اصلی‌ترین اقدامات در دستور کار قرار خواهد گرفت. وی افزود: تشکیل اکیپ جمع‌آوری متکدیان،‌ پالایش متکدیان جمع‌آوری شده و ساماندهی آنها از عمده مواردی است که در این کارگروه مطرح شد و اعضا از آن استقبال کردند.

معاون خدمات شهری شهرداری اسلامشهر در ادامه به جزییات این طرح اشاره و عنوان کرد: معرفی معلولان ذهنی،‌ جسمی،‌ حرکتی، و افرادی که نیاز به حمایت اجتماعی دارند، معرفی نیازمندان واقعی به کمیته امداد امام خمینی (ره)، معرفی متکدیانی که قادر به کار کردن هستند و معرفی متکدیان حرفه‌ای به دستگاه قضایی از جمله بخش‌های اصلی این طرح به‌شمار می‌رود.

احمدی‌کیا تبیین پدیده تکدی‌گری و پیامدهای آن و نیز نحوه برخورد با متکدیان را از جمله اولویت‌های این طرح دانست و تأکید کرد: کارگروه طرح ساماندهی متکدیان با جدیت به دنبال تعیین مکان موقت نگهداری متکدیان جمع‌آوری شده، شناسایی خودروهای مخصوص توزیع و جمع‌آوری افراد سودجو و معرفی به دستگاه قضا، و نیز همکاری و تعامل با سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران به‌منظور اسکان متکدیان گروه هدف است و برای تحقق این موارد تصمیمات لازم را اتخاذ خواهد کرد.

آدرس کوتاه شده: