شهرداری ها به منابع پایدار بیاندیشند
چهارشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ ۱۳:۰۵ ۱۷
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
شهرداری ها به منابع پایدار بیاندیشند

شهرداری ها به منابع پایدار بیاندیشند

معاون عمرانی استاندار
تهران گفت: کاهش وابستگی به صنعت نفت و تحقق اقتصاد پایدار از تاکیدات رهبری است
که در شهرداریها نیز مصداق دارد اما متاسفانه هم اکنون بخش عمده درآمد شهرداری در
مواردی نظیر زمین،

معاون عمرانی استاندار تهران گفت: کاهش وابستگی به صنعت نفت و تحقق اقتصاد پایدار از تاکیدات رهبری است که در شهرداریها نیز مصداق دارد اما متاسفانه هم اکنون بخش عمده درآمد شهرداری در مواردی نظیر زمین، پروانه ساختمانی، کمیسیون ماده 100 و ... محدود شده و   به درآمدهای پایدار فکر نشده است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری اسلامشهر به نقل از خبرگزاری مهر، حسن کریمی در همایش اقتصادی و فرصتهای سرمایه گذاری  که با محوریت شهرداریها  برگزار شد، اظهار داشت: نامگذاری مدبرانه رهبر معظم انقلاب طی چندین سال اخیر در واقع به ضرورت آماده سازی مردم و مسئولان بریا مقابله با شوک های اقتصادی و تحریم‌ها صورت گرفت.

وی به ارائه چندین راهکار عملی در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه شهرداریها پرداخت و افزود: در تبیین راهکارهای اجرایی اقتصاد مقاومتی باید از هرگونه شعارزدگی، هزینه های اضافی و حرکتهای بزرگی که نتیجه ای در بر نخواهد داشت، پرهیز کرد.

این مسئول در انتقاد از نصب بنرهای قارچگونه و پوسترها برای شعار سال جاری عنوان کرد: متاسفانه در برخی مواقع رهنمودهای رهبری فقط در این مورد خلاصه شده و در پایان سال مشاهده می شود که عملا هیچ چیزی محقق نشده و به رسالت خود در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب عمل نکرده ایم اما باید سیاستهای اقتصاد مقاومتی به عنوان سند بالادستی در تمام تصمیم گیری ها مد نظر قرار گیرد.

 

عمر مفید ساختمانها در نهایت 15 سال است

معاون عمرانی استاندار تهران در توصیه ای به شهرداران عنوان کرد: شهرداریها می توانند سطح ارتباطات خود را با شهرداریهای سایر مناطق در شهرستانهای مختلف افزایش داده و از تجربیات آنها استفاده کنند، نظارت بر ساخت و سازها و به کارگیری استانداردها، تکنولوژی روز و معماری ایرانی اسلامی به منظور کاهش هزینه ها و حداکثر استفاده از منابع موجود باید در دستور کار مدیران شهری قرار گیرد اما در برخی مواقع شاهد پروژه هایی هستیم که برغم اینکه باید 50 تا 100 سال عمر مفید داشته باشند متاسفانه پس از 10 یا 15 یسال به طور کلی فرسوده می شوند.پ

کریمی شفاف سازی نظام مالی و قوانین شهردایها را از دیگر راهکارهای مهم تحقق اقتصادی برشمرد و تصریح کرد: کاهش هزینه های تخلف، افزایش کارایی مالی، اداری و اجرایی شهردایها از جمله مزایای این شافا سازیها است.

این مسئول با تاکید بر تلاش مضاعف برای جلب سرمایه گذاریهای داخلی و خارجی اضافه کرد: در این مورد کلی گویی و صحبت تنها، کمک زیادی نمی کند و در واقع عملکرد ما در سالهای گذشته به دلیل تغییرات مدیریتی و تصمیم گیریها طوری بوده که اعتماد سرمایه گذاران از مسئولان سلب شده است.

 

درآمدهای شهرداری فقط در کمیسیون ماده 100 خلاصه نشود

وی متذکر شد: کاهش وابستگی به صنعت نفت و تحقق اقتصاد پایدار از تاکیدات رهبری است که در شهرداریها نیز مصداق دارد اما متاسفانه هم اکنون تمام درآمدهای شهرداری در مواردی نظیر زمین، پروانه ساختمانی، کمیسیون ماده 100 و ... محدود شده و به هیچ عنوان به درآمدهای پایدار فکر نشده است.

معاون عمرانی استاندار تهران در ادامه با اشاره به معضل تغییر کاربری اراضی در برخی شهرستان های استان تهران، خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل سهل انگاری یا به صورت عمد هر روز شاهد تخریب باغات و تبدیل آنها به ویلا و برج هستیم که وظیفه ما در قبال تاکیدات رهبری این است که با ایجاد زمینی سودآور برای باغداری، باغداران را به فعالیت در این حوزه ترغیب کنیم اما در حال حاضر زمانی که در پایان سال حتی هزینه های صورت گرفته برای باغداران محقق نمی شود طبیعیست که باغدار و کشاورز برای کسب سود بیشتر کاربری ملک خود را تغییر دهد.

کریمی از آمادگی استاندار تهران برای تغییر کاربری برخی اراضی در جهت جلب سرمایه گذاران و افزایش ارزش افزوده برای شهرداری ها و بخش خصوصی خبر داد و گفت: به دنبال این هستیم که تکلیف سرمایه گذار با حضور در استان تهران طی یک هفته تعیین شود و اعتقاد داریم نباید مردم را سرگردان و خسته کرد که در این راستا مرکز سرمایه گذاری استان در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

آدرس کوتاه شده: