کاهش تخلیه غیرمجاز پسماندهای عمرانی در سطح شهر
پنجشنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ ۱۳:۰۵ ۲۱
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
کاهش تخلیه غیرمجاز پسماندهای عمرانی در سطح شهر

کاهش تخلیه غیرمجاز پسماندهای عمرانی در سطح شهر

  
رئیس کمیته سیاستگذاری پسماندهای عمرانی و ساختمانی شهرداری اسلامشهر از کاهش قابل توجه تخلیه غیرمجاز پسماندهای عمرانی در یک ماه گذشته خبر داد.
به گزارش روابط عمومی معاونت خد

  

رئیس کمیته سیاستگذاری پسماندهای عمرانی و ساختمانی شهرداری اسلامشهر از کاهش قابل توجه تخلیه غیرمجاز پسماندهای عمرانی در یک ماه گذشته خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت خدمات شهری و امورمناطق، سعید احمدی کیا با اشاره به نبود مکان مناسب و مجاز برای دفن پسماندهای عمرانی و ساختمانی، اظهار داشت: در حالی که شهرداری با مشکل دفن 1200 تن خاک و نخاله در روز مواجه است، به واسطه تمهیدات شهرداری تخلفات ماشین آلات بخش خصوصی در این زمینه کاهش قابل توجهی داشته اند.

معاون خدمات شهری و امور مناطق و شهردار اسلامشهر، در ادامه به برگزاری سومین جلسه کمیته سیاستگذاری پسماندهای عمرانی و ساختمانی اشاره کرد و گفت: در این جلسه، ضمن بررسی کلیه مصوبات جلسه گذشته و کارهای انجام گرفته در این زمینه، نامه هیئت کارشناسان رسمی دادگستری در خصوص نرخ پیشنهادی حمل و نقل پسماندهای عمرانی و ساختمانی مطرح و اعضاء با نظریه و نرخ پیشنهادی موافقت کردند.

وی با اشاره به طرح نامه هیئت امناء حمل کنندگان پسماندهای عمرانی و ساختمانی در خصوص معرفی دفاتر پیمانکاران مجاز حمل پسماندهای عمرانی و ساختمانی و آدرس دفاتر تعیین شده، افزود: در این باره مقرر شد ارجاع کار در ابتدا از طریق نماینده هیئت امناء حمل کنندگان پسماندهای عمرانی و ساختمانی مستقر در سازمان و با نظارت سازمان بین دفاتر پخش شود و دفاتر نیز با تشخیص سازمان و رعایت ضوابط و مقررات شیوه نامه اجرایی پسماندهای عمرانی و ساختمانی حداکثر تا پایان سال جاری به تعداد محدود در سطح شهر اسلامشهر راه اندازی و تاسیس شود.

وی با اشاره به مصوبه بند 3 صورتجلسه دومین نشست کمیته سیاستگذاری پسماندهای عمرانی و ساختمانی و نیز مشخص کردن وظایف تولیدکنندگان پسماندهای عمرانی و ساختمانی، تعیین وظیفه شهرداری های مناطق جهت صدور مجوز میزان تولید پسماند و همچنین صدور گواهی و عدم خلاف پرو‍ژه های عمرانی و ساختمانی توسط ادارات مربوطه افزود: در این خصوص مقرر شد از اول مهرماه مناطق شهرداری و معاونت فنی و عمرانی شهرداری (واحد صدور مجوز حفاری) و ادارات و نهادها و ارگانهای دولتی و عمومی و کلیه تولیدکنندگانی که بیش از 6 متر مکعب پسماند عمرانی و ساختمانی تولید می کنند جهت تعیین پیمانکار مجاز حمل پسماندهای عمرانی و ساختمانی به سازمان مدیریت پسماند معرفی شوند.

معاون خدمات شهری در ادامه افزود: در این جلسه همچنین مقرر شد حداکثر تا اول مهرماه سازمان مدیریت پسماند نسبت به طراحی و تهیه فرم های جهت اجرایی شدن برخی مصوبات این کمیته درخصوص راه اندازی دفاتر پیمانکاران حمل نخاله و معرفی متقاضیان به این دفاتر، اقدام کند.

رئیس کمیته سیاستگذاری پسماندهای عمرانی و ساختمانی در ادامه درباره چگونگی نحوه اعطای کارت ضابطین قضایی مدیریت پسماند تصریح کرد: در این راستا مقرر شد شهرداران محترم مناطق، اسامی افراد مورد نظر و واجدالشرایط را به سازمان مدیریت پسماند اعلام و موضوع از طریق آن سازمان پیگیری و اقدام شود. همچنین اسامی مورد نظر حوزه معاونت خدمات شهری و امور مناطق نیز بطور جداگانه از سوی این معاونت به آن سازمان اعلام خواهد شد.

وی در پایان ضمن تشکر از تلاشهای مدیریت و عوامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری، ادارات مرتبط و مشارکت و همکاری شهروندان در جهت مقابله با تخلفات تخلیه پسماندها، از شهروندان اسلامشهری خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلیه غیرمجاز پسماندهای ساختمانی، موارد تخلف را به این معاونت (تماس: 56365545) یا سازمان پسماند (تماس: 56368070) اطلاع دهند.

آدرس کوتاه شده: