ستاد مدیریت بحران آماده مقابله با حوادث غیرمترقبه
سه شنبه, ۰۴ شهریور ۱۳۹۳ ۱۳:۰۵ ۱۷
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
ستاد مدیریت بحران آماده مقابله با حوادث غیرمترقبه

ستاد مدیریت بحران آماده مقابله با حوادث غیرمترقبه

 
جانشین رییس ستاد بحران شهرداری اسلامشهر از آمادگی و امکان‌سنجی این ستاد برای کنترل امور در مواقع بروز حوادث غیرمترقبه خبر داد.
به گزارش روابط‌عمومی معاونت خدمات شهری و امور مناطق، سعی

 

جانشین رییس ستاد بحران شهرداری اسلامشهر از آمادگی و امکانسنجی این ستاد برای کنترل امور در مواقع بروز حوادث غیرمترقبه خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی معاونت خدمات شهری و امور مناطق، سعید احمدی‌کیا در این خصوص گفت: ستاد مدیریت حوادث غیرمترقبه شهرداری اسلامشهر در تیرماه سال گذشته با تحویل چهار باب سوله جدیدالاحداث واقع در چیچکلو، واوان و میدان غدیرخم از طرف ستاد کل مدیریت بحران استانداری به این شهرداری تشکیل شده است.

وی ادامه داد: در این مدت سوله میدان غدیر به‌عنوان مرکز اداری این ستاد، تجهیز و اقدامات فنی و عمرانی اولیه در آن انجام گرفته است که امیدواریم با رفع معایب و نواقص موجود بتوانیم سه سوله دیگر را نیز تجهیز و راهاندازی کنیم.

احمدی‌کیا با اشاره به ضرورت تکمیل و تجهیز این مراکز جهت تأمین نیازها و مقابله با خطرات احتمالی در مواقع بحران اظهار داشت: مدیر ستاد حوادث غیرمترقبه در این زمینه بر راه‌اندازی مرکز درمانی و پزشکی، مرکز تأمین مایحتاج عمومی و نانوایی، سیستم‌های گرمایشی سوله‌ها و ایجاد امکانات بهداشتی جهت استفاده آسیب‌دیده‌گان و امدادگران و نیز ایجاد سیستم سانترال برای سوله‌ها و امور رفاهی برای پرسنل شهرداری و امدادگران پیشنهاداتی دارد که در صورت تأمین اعتبار انجام خواهد شد.

معاون خدمات شهری و امور مناطق شهرداری اسلامشهر با اشاره به اهمیت مراکز درمانی در هنگام بحران و آمادگی لازم برای این‌گونه مواقع تصریح کرد: با تلاش‌های مدیریت ستاد حوادث غیرمترقبه، یک ست بیمارستان صحرایی 50 تختخوابی جنب سوله‌ی مدیریت بحران واقع در میدان غدیرخم با امکانات و تجهیزات لازم جهت استفاده شهروندان و پرسنل شهرداری در مواقع غیربحرانی و استفاده حادثه‌دیدگان در زمان بحران آماده راه‌اندازی است.

احمدی‌کیا با اشاره به هزینه‌‌های بالای تجهیز و نگهداری مرکز ستاد بحران و سوله‌های زیرمجموعه و ضرورت استفاده از این مکان‌ها جهت ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری و ستاد عنوان کرد: با تجهیز سوله‌های مدیریت بحران به امکانات ورزشی از قبیل کفپوش، دروازه، تور و... می‌توان در مواقع غیربحرانی از این مکان‌ها برای ایجاد درآمد پایدار استفاده کرد.

وی اسکان اضطراری و منطقه‌ای در حوادث غیرمترقبه را اولین گام در امدادرسانی دانست و اظهار داشت: بدین منظور مکان‌هایی چون پارک‌ها، اماکن ورزشی و عمومی، مدارس و دانشگاه‌ها به‌عنوان مناسب‌ترین مکان‌های اسکان اضطراری شهروندان حادثه‌دیده در نظر گرفته شده است.

جانشین رییس ستاد بحران شهرداری اسلامشهر، در پایان با تأکید بر ضرورت فعال سازی دو کارگروه تخصصی و عملیاتی «آتش‌نشانی» و «آوار و تدفین»، این اقدام را در جهت آمادگی و امکان‌سنجی برای مواقع بحران بسیار م‍ؤثر دانست.

آدرس کوتاه شده: