بازنگری در وضعیت دفع پسماندهای ساختمانی
شنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۳ ۱۳:۰۵ ۱۶
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
بازنگری در وضعیت دفع پسماندهای ساختمانی

بازنگری در وضعیت دفع پسماندهای ساختمانی

شهردار اسلامشهر از ساماندهی وضعیت نخاله های ساختمانی با
محوریت سازمان مدیریت پسماند خبرداد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری اسلامشهر، احمد رئیسی صبح
امروز در گفتگو با خبرنگار واحد مرکزی خبر با بیان ای

شهردار اسلامشهر از ساماندهی وضعیت نخاله های ساختمانی با محوریت سازمان مدیریت پسماند خبرداد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری اسلامشهر، احمد رئیسی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار واحد مرکزی خبر با بیان این که هم اکنون بیش از 250 خودرو حمل پسماند ساختمانی در اسلامشهر سازماندهی شده اند، اظهار داشت: با تلاش های صورت گرفته توسط سازمان مدیریت پسماند اتحادیه ای برای ساماندهی این خودروها ایجاد شده است که می تواند که به خودکنترلی و نظارت بهتر ودقیق تر بر روند دفع پسماندهای ساختمانی کمک کند.

احمد رئیسی با بیان این مطلب، یادآور شد: بسیاری از مشکلات مربوط به تخلیه نخاله های ساختمانی در حواشی معابر عمومی اصلی و فرعی در ساعات پایانی شب و توسط خودروهای فاقد برچسب قانونی انجام می شود که بخش اعظم آن متعلق به شهرهای همجوار است.

شهردار اسلامشهر همکاری میان بخشی و همراهی همه دستگاه های اجرایی و نظارتی را لازمه کنترل دقیق و جامع  دفع پسماندهای ساختمانی دانست و تصریح کرد: با وجود این که اسلامشهر همواره توسط فعالان غیرقانونی در این بخش مورد هجمه قرار می گیرد، علی رغم تلاش های صورت گرفته در مدیریت دفع این گونه از پسماندها ضرورت بازنگری در روش ها و رویکردها کاملا احساس می شود.

ریسی همچنین یادآور شد:هم اکنون روزانه بیش از یکهزار و 200 تن پسماند ساختمانی در اسلامشهر به صورت قانونی حمل و دفع می شود.

گفتنی است که چندی پیش نیز تاد ساماندهی پسماندهای ساختمانی با مسئولیت معاون عمرانی فرماندار اسلامشهر تصمیمات تازه ای برای مدیریت این پسماندها اتخاذ و به دستگاه های اجرایی ابلاغ کرد.

 اساس این تصمیمات، بخشداریها موظف شدند نسبت به تشکیل ستاد فرعی ساماندهی نخاله های ساختمانی و عمرانی در بخش اقدام کنند. 

در این جلسه تشدید گشت زنی در معابر و مسیرهای مواصلاتی  از سوی تمامی دستگاههای مرتبط از سوی معاون عمرانی فرماندار مورد تاکید قرار گرفت و همچنین مقرر شد بخشداریها  نسبت به توجیه دهیاریها در رابطه با  ساماندهی و جلوگیری از تخلیه نخاله های عادی و ساختمانی اقدام کنند.

آدرس کوتاه شده: