توسعه شهر مستلزم نظارت و حمایت از مدیریت شهری
یکشنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۳ ۱۳:۰۵ ۱۵
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
توسعه شهر مستلزم نظارت و حمایت از مدیریت شهری

توسعه شهر مستلزم نظارت و حمایت از مدیریت شهری

 
شورای چهارم دومین سال فعالیت خود را با انتخاب ولی‌اله اصغری به‌عنوان رییس آغاز کرد. نمایندگان مردم در پارلمان شهری، با هشت رأی از سیزده رأی خود، بخشدار اسبق بخش مرکزی اسلامشهر و معاون سابق

 

شورای چهارم دومین سال فعالیت خود را با انتخاب ولی‌اله اصغری به‌عنوان رییس آغاز کرد. نمایندگان مردم در پارلمان شهری، با هشت رأی از سیزده رأی خود، بخشدار اسبق بخش مرکزی اسلامشهر و معاون سابق سیاسی – انتظامی فرمانداری بهارستان را که منتخب مردم اسلامشهر در پارلمان شهری است به‌عنوان رییس شورا برگزیدند تا با ایجاد هماهنگی میان اعضا و استفاده از پتانسیل‌های موجود، اولویت‌های شهری را از طریق نظارت دقیق بر روند فعالیت‌های مدیریت شهری دنبال کند.

ولی‌اله اصغری در گفت‌وگوی اختصاصی با توسعه و شهرسازی گفت: دخیل بودن تمام اعضای شورا در مسایل مهم، یکی از اهداف اصلی در سال دوم فعالیت شورای چهارم است که تلاش خواهیم کرد محقق شود.

وی ادامه داد: باید از تلاش‌های هیأت رییسه در سال اول، به‌ویژه از زحمات آقای نایبی که ریاست شورا را بر عهده داشتند قدردانی کنیم چراکه با بردباری و صعه‌صدر خود توانستند شورا را در مشکلاتی که وجود داشت به‌درستی هدایت کنند.

وی تصریح کرد: تعامل باید اصلی‌ترین مولفه شورا باشد و اعضا باید با همدلی و هم‌فکری، امور محوله را به سرانجام برسانند.

اصغری ضمن اشاره به حفظ انسجام و تقویت روحیه همکاری میان اعضا بر فعال‌تر شدن کمیسیون‌ها تأکید کرد و افزود: استفاده از مشاورین و کارشناسان زبده و صاحب‌نظر در سطوح کمیسیون‌ها می‌تواند به تخصصی‌تر شدن تصمیمات و تسهیل و تسریع امور کمک کند.

این عضو شورا در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری این نکته که اسلامشهر جزو پانزده شهر پُرجمعیت کشور است اظهار کرد: اسلامشهر دارای تراکم جمعیتی بالایی است اما متاسفانه زیرساخت‌های لازم در این شهر، متناسب با گسترش جمعیت تأمین نشده‌اند و در حال حاضر سرانه‌های ورزشی، تفریحی، حمل و نقل، فضای سبز، و... نیاز به توجه بیشتری دارند.

اصغری، ناوگان حمل و نقل عمومی شهر را نیازمند توجه بیشتر دانست و گفت: در حال حاضر به نظر می‌رسد یکی از مشکلات اساسی شهر ما، مسأله حمل و نقل عمومی است چراکه بخش قابل توجهی از جمعیت شاغل در اسلامشهر برای تردد به محل کار خود از وسایل نقلیه عمومی به‌ویژه اتوبوس‌ها استفاده می‌کنند که می‌بایست با تکمیل ناوگان و بهسازی وسایل نقلیه موجود، زمینه آرامش و آسایش شهروندان را تأمین کرد.

رییس شورای شهر ضمن تأکید بر اجرای پروژه مترو عنوان کرد: اتصال اسلامشهر به خط مترو تهران می‌تواند بار ترافیکی قابل توجهی را کاسته و تردد شهروندان را به تهران تسهیل کند که در این خصوص با توجه به اقدامات انجام شده و اعلام فرماندار شهرستان، تا پایان سال کلنگ اجرای این پروژه به زمین خواهد خورد.

وی با مهم ارزیابی کردن حل مساله ترافیک به ویژه در محور منتهی به میدان نماز گفت: با توجه به افزایش تعداد اتومبیل‌ها و گسترش روزافزون جمعیت شهر، ترافیک در حال تبدیل به یک مساله‌ی جدی است که باید با برنامه‌ریزی و مطالعه دقیق، برای حل این معضل تدابیر لازم اندیشیده شود که البته باید گفت تکمیل کمربند شمالی و جنوبی از مهم‌ترین اقداماتی است که توسط مدیریت شهری در حال پیگیری است.

اصغری، مبلمان شهری و زیباسازی شهر را از موارد دیگری دانست که باید به آن توجه ویژه داشت. وی در این خصوص گفت: همسایگی اسلامشهر با تهران و مشاهده مجموعه اقداماتی که توسط شهرداری تهران در حوزه مبلمان و زیباسازی شهری صورت گرفته این انتظار را در شهروندان اسلامشهری ایجاد می‌کند تا شهری زیبا و از حیث بهره‌مندی از مبلمان شهری، توسعه یافته داشته باشند، باید توجه داشت که برخورداری از شهری زیبا، می‌تواند تأثیرات روحی و روانی بسیاری داشته باشد و مجموعه مدیریت شهری باید به این مسأله توجه کنند.

رییس شورای اسلامی شهر اسلامشهر، آسفالت معابر و خیابان‌ها را از خواسته‌ها و مطالبات اصلی مردم دانست و یادآور شد: بهسازی معابر و آسفالت کوچه‌ها و خیابان‌ها از وظایف ذاتی شهرداری‌ها به‌شمار می‌رود که امیدواریم با تأمین منابع لازم بتوانیم این مطالبه به حق شهروندان را محقق کنیم.

اصغری در پایان ضمن تأکید بر این مهم که با تلاش جمعی مطالبات مردم محقق می‌شود، خواستار هم‌فکری و هم‌راهی صاحب‌نظران، کارشناسان و شهروندان دلسوز با شورای شهر شد تا از این طریق مشکلات شهری به ‌درستی شناسایی و مرتفع شوند.

 

آدرس کوتاه شده: