استرداد کارخانه آسفالت 29هکتاری به شهرداری اسلامشهر
شنبه, ۰۵ مهر ۱۳۹۳ ۱۳:۰۵ ۱۴
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
استرداد کارخانه آسفالت 29هکتاری به شهرداری اسلامشهر

استرداد کارخانه آسفالت 29هکتاری به شهرداری اسلامشهر

«کارخانه آسفالت شهرداری اسلامشهر» بالاخره بعد از 18 سال تصرف و پایمال شدن حقوق شهروندان اسلامشهری، با پیگیری های مستمر و 5 ساله مسئولان شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر به مدیریت شهری بازگشت.
به گزار

«کارخانه آسفالت شهرداری اسلامشهر» بالاخره بعد از 18 سال تصرف و پایمال شدن حقوق شهروندان اسلامشهری، با پیگیری های مستمر و 5 ساله مسئولان شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر به مدیریت شهری بازگشت.

به گزارش روابط عمومی شهرداری اسلامشهر، این کارخانه در سال 1374 طی توافقی به یک بهره بردار واگذار شد تا در قبال تامین سالانه 10 هزار تن آسفالت مورد نیاز شهرداری، در قالب یک طرح مشارکتی به فعالیت بپردازد اما در این سال ها  طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکرد و در اقدامی عجیب  حق  مالکیت شهرداری را نیز رد می کرد.

علیرضا ناصری پور که  از 5 سال پیش  در مقام معاونت اجرایی شهرداری شخصا به صورت مستمر پیگیر این موضوع بود، حالا در کسوت سرپرستی شهرداری اسلامشهر در این باره گفت: در سال 74 زمین کارخانه آسفالت با مساحتی بالغ بر 29 هکتار به عنوان بخشی از یک زمین 84 هکتاری از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) خریداری و در همان سال طی قراردادی به یک بهره بردار واگذار شده بود.

وی اضافه کرد: قرار بود بهره برداری در قبال این واگذاری سالانه 10 هزار تن آسفالت رایگان در اختیار شهرداری بگذارد اما این اتفاق نیفتاد در حالی که اگر به تعهدات خود عمل می کرد امروز شاهد وضعیت فعلی در معابر شهر نبودیم.

ناصری پور با بیان این که ارزش ریالی زمین باز پس گرفته شده بدون احتساب ماشین آلات آن، هم اکنون رقمی بیش از 300 میلیارد ریال است، گفت: این زمین  در کنار ارزش افزوده و کاربری آن خیلی بیش از اینها ارزش دارد اما ارزش اصلی آن برای ما تامین آسفالت مورد نیاز برای اصلاح وضع خیابان ها و معبر شهر است و در افق بلند مدت نیز می توان روی درآمد های مستمر آن حساب ویژه باز کرد.

دو سال قبل نیز شهروندان در سطح شهر شاهد انتشار اخباری مبنی بر بازپس گیری این کارخانه بودند اما بعدها معلوم شد آن چه به عنوان کارخانه آسفالت شهرداری پس گرفته شده، تنها زمینی با مساحت تقریبی نیم هکتار بوده که به جز چند تکه آهن، هیچ یک از تاسیسات کارخانه آسفالت در آن وجود ندارد.

سرپرست شهرداری اسلامشهر که در همان زمان هم از امضای صورتجلسه تحویل آن زمین امتناع کرده بود به خبرنگار توسعه و شهرسازی گفت: در آن زمان به مقام قضایی اعلام کردم که این به هیچ عنوان کارخانه آسفالت شهرداری نیست و تنها بخشی از ملک آن است و ما به هیچ عنوان حاضر نیستیم از حقوق کامل شهر و شهروندان بگذریم. 

با این وجود بالاخره پیگیری ها به نتیجه رسید و با تلاش های صورت گرفته توسط سرپرست فعلی شهرداری، رییس اداره حقوقی و املاک و همچنین حمایت های  قاطعانه اعضای شورای اسلامی شهر در دوره چهارم و ریاست کریم نایبی کار به نتیجه رسید و امروز شهرداری اسلامشهر صاحب واقعی یک کارخانه آسفالت است.

در این بین نباید از حمایت ها و تلاش های صادقانه دستگاه قضایی به ویژه رییس  دادگستری و دادستان  شهرستان اسلامشهر عبور کرد؛ چرا که اگر حساسیت آنها بر حفاظت از بیت المال در میان نبود، این پرونده به سرانجام نمی رسید.

به گفته ناصری پور، دستگاه های مورد نیاز برای تاسیس کارخانه آسفالت جدید با ظرفیت هر ساعت 10 تن و هنچنین کارخانه تولید قطعات بتنی با اعتبار بالغ بر 7 میلیارد ریال خریداری شده و ظرف دو ماه آینده بعد از نصب و تجهیز آماده بهره برداری خواهد شد.


آدرس کوتاه شده: