جشن بزرگ تجلیل از سادات شاهد و ایثارگر
سه شنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۳ ۱۳:۰۵ ۱۶
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
جشن بزرگ تجلیل از سادات شاهد و ایثارگر

جشن بزرگ تجلیل از سادات شاهد و ایثارگر

در دوران هشت سال دفاع مقدس، مردمان سرزمین‌مان هر یک به نوبه خود، عهده‌دار مسئولیتی در جنگ تحمیلی بودند؛ از حضور در خطوط مقدم گرفته تا پشتیبانی از رزمندگان. زنان و کودکان نیز با تهیه و ارسا


در دوران هشت سال دفاع مقدس، مردمان سرزمین‌مان هر یک به نوبه خود، عهده‌دار مسئولیتی در جنگ
 تحمیلی بودند؛ از حضور در خطوط مقدم گرفته تا پشتیبانی از رزمندگان. زنان و کودکان نیز با تهیه و ارسال مایحتاج مورد نیاز سربازان اسلام، تلاش می‌کردند در جریان دفاع از کیان نظام و سرزمین خود نقشی مؤثر 
ایفا کنند.
به گزارش روابط عمومی شهرداری اسلامشهر، شهر اسلامشهر در دوره هشت ساله دفاع مقدس، به نوبه خود حضوری پُررنگ و
 قابل توجه در جریان جنگ داشت به گونه‌ای که با تقدیم 688 شهید، دو هزار و 200 جانباز و 210 آزاده، نام خود را در دفتر ایثارگری‌های دفاع مقدس ثبت کرد. 
آن‌چه امروز نباید از آن غافل بود توجه به از خودگذشتگی‌ها و ایثارگری‌های مجاهدان در دوران دفاع مقدس است؛ همان‌گونه که مقام معظم رهبری در این خصوص فرموده‌‌اند: «زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.»
بر همین اساس و با توجه به نقش موثر «سادات» در جریان جنگ تحمیلی، شورای اسلامی شهر و شهرداری اسلامشهر با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان همزمان با عید سعید غدیر خم اقدام به تجلیل از خانواده‌ی شهدای سادات، سادات ایثارگر و سادات جانباز ساکن اسلامشهر کرد.


فرهنگ ایثار و شهادت؛ فرهنگ والای اسلامی

جشن بزرگ غدیر و تجلیل از سادات ایثارگر با حضور جمع کثیری از خانواده‌های شهدا، ایثارگران و آزادگان، همچنین نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، رییس شورای اسلامی شهر، سرپرست شهرداری اسلامشهر، رؤسای ادارات و ارگان‌های دولتی، اصحاب رسانه و هنرمندان در سالن سینما فجر برگزار شد.
حسین طلا؛ نماینده مردم ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در ابتدای این مراسم با اشاره به
 
رشادت‌های رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد: جوانان این مرز و بوم با حمله دشمن بعثی، حفظ اسلام، انقلاب و خاک میهن را بر همه‌ی نیازهای خود ارجح دانستند و با حضور در جبهه‌های حق علیه باطل، پاسخ دندان‌شکنی به دشمن دادند.
وی ادامه داد: تاریخ ثابت می‌کند که جنگ تحمیلی یکی از نابرابرترین جنگ‌های
 رخ داده در طول تاریخ بشریت است و بر خلاف بسیاری از جنگ‌ها، در طول هشت سال حملات پی‌در‌پی دشمن بعثی که با همکاری ابرقدرت‌های جهان صورت گرفت دشمن موفق نشد حتی یک وجب از خاک 
این مملکت را تصرف کند که این مهم با عنایات پروردگار و رشادت رزمندگان‌مان صورت گرفت.
نماینده مردم اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:فرهنگ
 ایثار و شهادت؛ فرهنگ والای اسلامیاست و حرکت در این مسیر ما را به سمت پیروزی و ارتقا همه‌جانبه کشورمان سوق خواهد داد.


شهدا، ایثارگران و جانبازان؛ ذخایر عظیم انقلاب

عباس هزارخانی؛ رییس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران اسلامشهر در ادامه آیین تجلیل از سادات ایثارگر، با مهم دانستن جایگاه سادات ایثارگر و لزوم توجه به آنها گفت: سادات ایثارگر از سلاله پاک ائمه معصومین هستند که با حضورشان در جبهه‌های حق علیه باطل، یادآور دلاوری‌های پدران خود در مبارزه با ظلم و ستم بودند.
وی ادامه داد: تجلیل از این بزرگان، توفیق بزرگی است که باید قدردان آن بود.
دیگر سخنران آیین
 
تجلیل از سادات ایثارگر، رییس شورای اسلامی شهر؛ ولی‌اله اصغری بود. وی اسلامشهر را در زمره شهرهایی دانست که شهروندان آن در زمان جنگ تحمیلی توانستند هم‌پای برخی استان‌ها پیش رفته و در اعزام نیرو، از بسیاری از پایگاه‌های مطرح مراکز استان پیشی بگیرند.
رییس شورای شهر گفت: شهرستان اسلامشهر در دوران دفاع مقدس بیش از 830شهید، 210 آزاده و بیش از دو هزار و 300 جانباز را به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم کرد که از این تعداد688  از شهروندان شهر اسلامشهربوده اند و امروز به برکت وجود آنها، نام این شهرستان در آسمان ایثار و شهادت می درخشد.
وی تصیح کرد: عدم چشم‌داشت، معرفت، پیروی از ولایت، رشادت، عشق به اسلام و نظام، تعهد و تأسی از فرامین رهبر کبیر انقلاب از ویژگی‌های بارز رزمندگان اسلام بود که با تقویت این ویژگی‌ها می‌توانیم امروز در تمام حوزه‌ها شاهد حرکت‌های جهادی و توسعه کشور باشیم.
اصغری یادآور شد: خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان انقلاب، ذخایر عظیمی هستند کههمواره در برهه‌های حساس، یار و یاور اسلام و انقلاب بوده‌اند و ما هموراه باید از راه و منش آنها درس گرفته و پیرو فرامین رهبر عظیم‌الشأن انقلاب باشیم.
سرپرست شهرداری اسلامشهر نیز در حاشیه این مراسم با بیان اینکه
 دعای سادات ایثارگر؛ضامن موفقیت دست‌اندرکاران و مسئولان
است گفت: انقلاب مرهون رشادت‌های ایثارگران است، به‌ویژه سادات که از خاندان مطهر و پاک معصومین (ع) هستند و بی‌تردید دعای آنها در توفیق تمام دست‌اندرکاران می‌تواند موثر باشد.
علیرضا ناصری‌پور ادامه داد: تجلیل از سادات ایثارگر، کوچک‌ترین کاری است که ما می‌توانیم انجام دهیم چراکه امنیت و آرامشی که امروز
 در کشور 
از آن بهره‌مند هستیم حاصل جان‌فشانی‌ها و ایثارگری‌های آنهاست.
در پایان این آیین از 124 ایثارگر
شامل
99 جانباز و آزاده و 25 خانواده شهید که همگی از خاندان سادات  بودند تجلیل به عمل آمد.




آدرس کوتاه شده: