طرح ضربتی اصلاح نقاط آبگیراسلامشهر در آستانه فصل بارندگی
چهارشنبه, ۰۷ آبان ۱۳۹۳ ۱۳:۰۵ ۱۴
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
طرح ضربتی اصلاح نقاط آبگیراسلامشهر در آستانه فصل بارندگی

طرح ضربتی اصلاح نقاط آبگیراسلامشهر در آستانه فصل بارندگی

همواره
در اوایل پاییز، همزمان با شروع فصل بارندگی، جمع شدن آب در معابر و مسدود بودن
انهار و جوی های آب به یکی از مهمترین دغدغه های شهروندان تبدیل می شود. امسال اما
با برنامه های جدی شهرداری، این نگ

همواره در اوایل پاییز، همزمان با شروع فصل بارندگی، جمع شدن آب در معابر و مسدود بودن انهار و جوی های آب به یکی از مهمترین دغدغه های شهروندان تبدیل می شود. امسال اما با برنامه های جدی شهرداری، این نگرانی اهالی اسلامشهر مرتفع خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری اسلامشهر، علیرضا ناصری پور  از اجرای طرح ضربتی برای اصلاح معابر آبگیرشهر در آستانه فصل بارندگی خبر داد و گفت: اطلاعات اولیه درباره نقاط آبگیر شهر جمع آوری شده است که طی روزهای آینده با استفاده از اکیپ های عمرانی و خدمات شهر اقدامات لازم برای پیشگیری از آبگیری آنها انجام خواهد شد.

سرپرست شهرداری اسلامشهر همچنین از لایروبی فوری تعدادی از انهار اصلی شهر به عنوان برنامه دیگر شهرداری در این خصوص خبرداد و اضافه کرد: لایروبی کانال های انتقال آب های سطحی و انهار به طور مستمر توسط کارکنان حوزه خدمات شهری  انجام می شود اما جوی‌های آب سطح شهر و محلات هم اکنون نیازمند لایروبی مجدد و آمادگی برای فصل بارندگی هستند.

 

لاین کندرو بلوار اصلی شهر بهسازی می شود

شهروندانی که این روزها از محور اصلی شهر در بلوار بسیج اسلامشهر عبور می کنند شاهد هستند که خط کندرو این مسیر در حال بازسازی اساسی است. این محور روزنامه تردد هزاران خودرو را به خود می بیند و به همین دلیل روکش آسفالت آن به شدت آسیب دیده بود. سرپرست شهرداری اسلامشهر اما معتقد است این محور مشکل اساسی داشت و اگر کمی دیرتر اقدام می شد احتمال می رفت شاهد رویداد جبران ناپذیری باشیم.

ناصری پور با اشاره به آغاز بازسازی و بهسازی این محور از24 مهرماه، اظهار داشت: محور ایستگاه نوری به دلیل وجود قنات و کانال های آب زیر زمینی که بسیار به سطح نزدیک است در حال نشست بود اما متاسفانه اقدامات قبلی انجام شده در این مسیر بیشتر شبیه یک تسکین دهنده عمل می کرد به همین دلیل بازسازی اساسی مسیر تنها راه حل مرتفع شدن همیشگی این مشکل بود.

وی تردد روزانه هزاران خودرو در این مسیر را یکی دیگر از دلایل آسیب دیدگی این مسیر معرفی کرد و یادآور شد: خط کندرو محور اصلی شهر برای تحمل چنین بار ترافیکی سنگینی طراحی نشده است و به همین دلیل علاوه بر مشکلات زیرساختی این معبر، با وجود تردد روزانه انواع خودروهای سبک و سنگین، به ویژه اتوبوس از این مسیر افت کیفیت آسفالت و آسیب دیدگی پیاپی آن هستیم.

مدیر عالی شهرداری اسلامشهر خاطرنشان کرد: اصلاح این محور به صورت به صورت شبانه روزی انجام شد و براساس برنامه های پیش بینی شده شنبه گذشته آماده استفاده شهروندان شد.

 

کوچه های شهر بهسازی می شود

بر اساس آمارهای غیر رسمی شهر اسلامشهر بیش از 7 هزار کوچه و معبر غیر اصلی دارد که بخشی از آنها وضعیت مطلوبی ندارند. با وجود این که شهرداری همواره به دنبال اصلاح تدریجی آسفالت این معابر است اما در آستانه فصل بارندگی برنامه های ویژه ای در این رابطه تدارک دیده شده است.

سرپرست شهرداری اسلامشهر در این رابطه با اشاره به لزوم تامین اعتبارات مورد نیاز در این بخش، گفت: اصلاح کوچه ها و معابر فرعی نیازمند اعتبارات بسیار زیادی است که به همین دلیل شهرداری را مجبور می کند تا این کار را به صورت تدریجی انجام بدهد.

وی افزود: با این وجود اصلاح معابر پرتردد و کوچه هایی که وضعیت آنها مطلوب نیست در دستور کارقرارگرفته است و تلاش می کنیم تا قبل از فرارسیدن زمستان نقاطی که برای شهروندان مشکل ایجاد می کنند را اصلاح کنیم.

وی با اشاره به اصلاح روکش آسفالت بیش از 10 کوچه طی یک ماه اخیر، افزود: فهرستی از این معابر تهیه شده است و براساس اولویت بندی، معاونت عمرانی شهرداری نسبت به اصلاح آنها اقدام می کند.

 

کارخانه آسفالت، نجات بخش معابر

یکی از رویدادهای مهمی که طی روزهای اخیر توانست نقطه امیدی برای اصلاح وضعیت معابر اسلامشهر ایجاد کند، بازپس گیری کارخانه آسفالت شهرداری اسلامشهر از دست متصرفان پس از 18 سال بود.

سرپرست شهرداری اسلامشهر که پیگیری این موضوع را شخصا از 5 سال پیش  آغاز کرده است، در رابطه با برنامه های شهرداری در این خصوص گفت: این کارخانه هم اکنون به طور کامل در اختیار شهرداری است و عملیات توسعه و تجهیز آن آغاز شده و با سرعت درحال انجام است.

وی با اشاره به ظرفیت تولید 80 تن آسفالت در روز ، تاکید کرد بخش اعظم  محصول این کارخانه  صرف پروژه های عمرانی شهر و اصلاح معابر خواهد شد.

ناصری پور اظهار امیدواری کرد تا کارخانه آسفالت شهرداری اسلامشهر حداکثر تا دهه فجر به بهره برداری برسد و پیش از فرارسیدن سال جدید شهروندان بتوانند پیامدهای مثبت راه اندازی این کارخانه را احساس کنند.

 

جوی آب جای زباله نیست

شهروندان حق دارند تا از مدیریت شهری بخواهند وضعیت خدمات شهری  همواره مطلوب باشد اما از سوی دیگر مدیران شهری نیز نکاتی را مطرح می کنند که دیگر از وظایف شهروندان است.

سرپرست شهرداری اسلامشهر در این رابطه با بیان این که برخی مشکلات ناشی از بارندگی محصول رفتارهای نامطلوب شهری است، تاکید کرد: دلیل اصلی بسته شدن کانال های انتقال آب های سطحی و همینطور جوی های سطح شهر ریختن زباله درون آنهاست  که با تجمع و توقف زباله ها در مکان هایی که خارج از دید کارکنان خدمات شهری قرار دارد باعث می شود تا شهروندان خودشان با مشکلاتی روبرو شوند.

وی در پایان از شهروندان و کسبه خواست تا با توجه به دفع صحیح پسماندهای خانگی و واحدهای صنفی، از مسدود شدن این کانال ها جلوگیری کنند.

آدرس کوتاه شده: