آغاز به کار مترو اسلامشهر در گیر و دار تامین اعتبار
شنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۳ ۱۳:۰۵ ۲۰
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
آغاز به کار مترو اسلامشهر در گیر و دار تامین اعتبار

آغاز به کار مترو اسلامشهر در گیر و دار تامین اعتبار

نمایندگان مردم در
شورای اسلامی شهر، سرپرست شهرداری  و معاون
فرماندار امروز با مدیر عامل شرکت مترو تهران دیدار و گفتگو کردند.
به گزارش روابط
عمومی شهرداری اسلامشهر در این دیدار جوانب مختلف آغا

نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر، سرپرست شهرداری  و معاون فرماندار امروز با مدیر عامل شرکت مترو تهران دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری اسلامشهر در این دیدار جوانب مختلف آغاز به کار احداث مترو اسلامشهر که در واقع ادامه خط سه مترو شهر تهران است مورد بررسی قرار گرفت و مسئولان اسلامشهر بر ضرورت تسریع در این کار تاکید کردند.

در این دیدار مدیرعامل مترو تهران با اشاره به اتمام کار احداث خط سه مترو تا مرز اتوبان آزادگان از آماده بودن تجهیزات برای ادامه این خط به سمت شهرستان اسلامشهر خبر داد و گفت: با وجود گذشت چند ماه از پایان این کار ما همچنان تجهیزات را برای ادامه مسیر به سمت اسلامشهر نگه داشته ایم.

هابل درویشی با تاکید بر آمادگی متروی تهران برای ادامه این مسیر در سریع ترین زمان ممکن، اضافه کرد: باید برای آغاز به کار این پروژه بخشی از اعتبار آن تخصیص پیدا کند که دراین صورت پیش از دهه فجر کارگاه  احداث مترو اسلامشهر تجهیز خواهد شد.

  سرپرست شهرداری اسلامشهر نیز در حاشیه این دیدار احداث مترو را یکی از نیازهای حیاتی اسلامشهر و شهرهای اطراف دانست و یادآور شد: هم اکنون اسلامشهر متحمل بار سنگین ترافیک شهرهای اطراف شده است که این امر ضرورت پیگیری جدی احداث مترو را پررنگ تر می کند.

علیرضا ناصری پور با بیان این مطلب، خاطر نشان کرد: احداث مترو یکی از مطالبه های به حق شهروندان اسلامشهری است که بعد از سال ها انتظار و پیگیری های مستمر نمایندگان مردم و مسئولان دولتی هنوز به نتیجه نرسیده است در حالی که اگر اعتبار پیش بینی شده برای امسال پیش از آغاز سال جدید به این پروژه تزریق شود احتمالا تا پایان سال کار احداث خط مترو اسلامشهر آغاز خواهد شد.

 وی با اشاره  به بودجه هشتصد میلیارد تومانی مورد نیاز برای اجرای پروژه متروی اسلامشهر، مبلغ اعتبار پیش بینی شده در بودجه امسال را 10 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود:  همین مبلغ اگر در ماه های باقی مانده از سال تامین شود کلنگ احداث مترو اسلامشهر تا پایان سال به زمین خواهد خورد.

ناصری پور همچنین با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با مدیر عامل مترو تهران از توافق انجام شده برای احداث دو ایستگاه مترو در مسیر مترو فرودگاه امام خمینی خبر داد و تصریح کرد: قرار شد تا اقدامات اولیه برای تملک اراضی در دو منطقه کمالیه و جمالیه واقع در انتهای شهرک واوان برای ایجاد دو ایستگاه مترو انجام شود.

گفتنی است که در این دیدار ولی اله اصغری، رییس شورای اسلامی شهر و حسین علی و  علیرضا مهرپویان طارانی دیگر اعضای شورا و آقا علیخانی معاون فرماندار و سرپرست شهرداری اسلامشهر حضور داشتند.

آدرس کوتاه شده: