گزارش رئیس شورا از اقدامات مشترک شورا و شهردار در هفته گذشته
سه شنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۳ ۱۳:۰۵ ۱۷
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
گزارش رئیس شورا از اقدامات مشترک شورا و شهردار در هفته گذشته

گزارش رئیس شورا از اقدامات مشترک شورا و شهردار در هفته گذشته

رئیس شورای اسلامی شهر در نطق پیش از دستور خود به تشریح
اقدامات مشترک انجام شده توسط شورا و شهرداری طی یک هفته اخیر پرداخت.
به گزارش روابط عمومی شهرداری اسلامشهر، ولی اله اصغری صبح
امروز و در دقایق

رئیس شورای اسلامی شهر در نطق پیش از دستور خود به تشریح اقدامات مشترک انجام شده توسط شورا و شهرداری طی یک هفته اخیر پرداخت.

به گزارش روابط عمومی شهرداری اسلامشهر، ولی اله اصغری صبح امروز و در دقایق آغازین چهل و سومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر اسلامشهر، با اشاره به نشست مفید با معاون وزیر کشور، آثار و نتایج این جلسه را مورد توجه قرار داد و گفت: در این دیدار، هوشنگ خندان دل، معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزیر در خصوص پیگیری مطالبات اسلامشهر قول مساعد داد.

وی در توضیح پیامدهای این دیدار، اضافه کرد: درخواست‌ها و مطالبات اساسی و مهمی نظیر شروع فعالیت اجرایی احداث خط سه مترو آزادگان به اسلامشهر، جابه‌جایی خط راه‌آهن، ایجاد دسترسی از طریق پل موجود خط راه‌آهن از چیچکلو به نسیم‌شهر، احداث تقاطع غیر همسطح میدان نماز، نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و تاکسی‌رانی، ایجاد جایگاه CNG، کمک مالی جهت جابه‌جایی پایانه اسلامشهر، تأمین امکانات لازم جهت به‌روزرسانی سازمان آتش‌نشانی و ارتقا درجه شهرداری اسلامشهر از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر مطرح شد که معاون وزیر نیز با صدور دستور مناسب زمینه های تسریع در تحقق این خواسته های به حق شهروندان را هموار ساخت.

رئیس شورای اسلامی شهر همچنین با اشاره به برگزاری جلسه مشترک با کارشناسان و مشاوران طرح احداث تقاطع غیر همسطح میدان نماز، از طرح های حمایتی استانداری تهران و سایر دستگاه ها در این زمینه خبرداد و یادآور شد: در صورت پیگیری مناسب از سوی مسئولان اسلامشهری و تحقق برنامه های پیشنهادی استانداری در این زمینه، به زودی شاهد احداث چند تقاطع غیرهمسطح و رفع مشکلات ترافیکی شهر اسلامشهر خواهیم بود.

وی اعتبار مورد نیاز برای انجام این پروژه را نزدیک به 50 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: بخشی از این اعتبار از محل کمک وزارت کشور و بخش دیگر از طریق حمایت استانداری محقق خواهد شد.

اصغری در ادامه پیگیری آغاز احداث خط مترو اسلامشهر را یادآور شد و با اشاره به جلسه برگزار شده با مسئولان مترو پایتخت، ضمن تقدیر از هابل درویشی مدیرعامل مترو شهر تهران، از همکاری خوب وی در حفظ دستگاه های حفاری تونل مترو در ابتدای پروژه مترو اسلامشهر تقدیر کرد و گفت: آغاز احداث مترو اسلامشهر هم اکنون وابسته به تخصیص اعتبار اولیه 10 میلیارد تومانی است که در این مرحله نیازمند همکاری همه مسئولان استانی و شهرستانی است که در کنار حمایت های نمایندگان مجلس شورای اسلامی می تواند موجب تسریع در تحقق آرزوی دیرینه شهروندان اسلامشهری شود.

نماینده مردم در شورای اسلامی شهر در ادامه سخنان خود از پیگیری های جدی سرپرست شهرداری اسلامشهر در این موارد تقدیر و تشکر کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر در پایان از نمایندگان شورای اسلامی شهر و اعضای کمیسیون های تخصصی شورا به خاطر تسریع در بررسی لوایح در کمیسیون ها تقدیر کرد  و گفت: طولانی شدن روند بررسی لوایح در کمیسیون ها می توانست موجب نارضایتی شهروندان و بروز خسارت هایی برای شهر شود که خوشبختانه با اقدام مناسب اعضای شورای شهر و روسای کمیسیون ها این مساله به میزان قابل توجهی رفع شده و هم اکنون بخش عمده ای از لوایح در زمانی مناسب بررسی و به صحن علنی ارجاع می‌شود.

آدرس کوتاه شده: