ضرورت تزریق نیروی انسانی جدید به آتش نشانی
سه شنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۳ ۱۳:۰۵ ۱۶
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
ضرورت تزریق نیروی انسانی جدید به آتش نشانی

ضرورت تزریق نیروی انسانی جدید به آتش نشانی

مدیرعامل سازمان آتش
نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اسلامشهر صبح امروز به نمایندگان مردم در شورای
اسلامی شهر از وضعیت این سازمان گزارش داد.
به گزارش روابط
عمومی شهرداری اسلامشهر، یوسف افسری به عنوان م

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اسلامشهر صبح امروز به نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر از وضعیت این سازمان گزارش داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری اسلامشهر، یوسف افسری به عنوان مهمان چهل و سومی جلسه رسمی شورای اسلامی شهر، به تشریح وضعیت موجود این سازمان و نیازهای پیش رو در زمینه آتش نشانی و خدمات ایمنی پرداخت.

وی در این جلسه با اشاره به فعالیت 50 ایستگاه آتش نشانی در سطح شهر اسلامشهر، کمبود نیروی انسانی را یکی از مهمترین مشکلات این سازمان معرفی کرد و گفت: هم اکنون به طور متوسط در هر ایستگاه با کمبود 15 نیروی انسانی روبرو هستیم که این مساله می تواند مشکلاتی را ایجاد کند.

وی با اشاره به تفاوت فعالیت هر یک از ایستگاه ها، ایستگاه آتش نشانی شهرک صنعتی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: از آنجایی که بخش عمده ای از کارگاه های صنعتی این شهرک مساحتی بالای 500 متر دارند و اطفاء حریق احتمالی در هرکدام از آنها نیازمند انرژی و توان زیادی است، اما ایستگاه این شهرک تنها 7 نیروی انسانی دارد که این موضوع بسیار قابل توجهی است.

افسری بازنشسته شدن 24 نفر از پرسنل این سازمان طی سال های اخیر را یکی دیگر از دلایل کاهش نیروی انسانی در این سازمان عنوان کرد و گفت: از سال 89 با قرار گرفتن آتش نشانی در زمره مشاغل سخت و زیان آور و کاهش سن فعالیت در این زمینه، تعدادی از همکاران ما بازنشسته شده اند که این خود باعث کمبود بیش از پیش نیروی انسانی شده است.

در این جلسه همچنین جابه جایی نیروی انسانی از سایر بخش های شهرداری به سازمان آتش نشانی مطرح شد و نمایندگان مردم نیز بر لزوم تسریع در این امر تاکید کردند. گفتنی است هم اکنون این سازمان بیش از 120 نفر نیروی انسانی نیاز دارد که در صورت استخدام نیروی جدید، می تواند در سال بیش از 7 میلیارد تومان به هزینه های شهردای بیفزاید در حالی که هم اکنون مجموعه شهرداری اسلامشهر از تورم نیروی انسانی رنج می برد. در صورت رفع برخی موانع و جابه جایی نیروی انسانی شهرداری به سازمان آتش نشانی علاوه بر بهره وری بیشتر در این حوزه، از صرف هزینه های اضافی در این بخش نیز جلوگیری خواهد شد.

 

آدرس کوتاه شده: