دست تک تک مادران شهدا را می بوسم
جمعه, ۰۷ آذر ۱۳۹۳ ۱۳:۰۵ ۲۳
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
دست تک تک مادران شهدا را می بوسم

دست تک تک مادران شهدا را می بوسم

کارگردان فیلم  شیار143 در مراسم افتتاح اکران این فیلم در سینما فجر اسلامشهر گفت: ما همه مدیون شهدا هستیم و من دست تک تک مادران شهدا را می بوسم.
نرگس آبیار در حضور بیش
از 500نفر از خانواده معظم

کارگردان فیلم  شیار143 در مراسم افتتاح اکران این فیلم در سینما فجر اسلامشهر گفت: ما همه مدیون شهدا هستیم و من دست تک تک مادران شهدا را می بوسم.

نرگس آبیار در حضور بیش از 500نفر از خانواده معظم شهدا و ایثارگران با اشاره به اینکه فیلم شیار 143 تقدیم به مادران شهید است، افزود: روزهای سختی را در گرمای زیاد منطقه کرمان برای ساخت این فیلم گذراندیم ولی مشکلات و سختی ها نتوانست گروه تولید را ذره ای نا امید کند چون همه ما اعتقاد داشتیم که در حال تهیه ی فیلمی هستیم که می تواند بخشی از دردهای ناگفته مادران شهدا را بیان کند.

این فیلمساز در میان احساسات پرشور خانواده شهدا و اشک مادران شهید که قاب عکسی از فرزندان خود به همراه داشتند، ساخت فیلم در عرصه دفاع مقدس را یک افتخار برای خود دانست و اظهار داشت: سعی می کنم این لیاقت را برای خودم محفوظ نگه دارم و هر وقت خسته می شوم صبر، مقاومت و ایثار شما مادران شهدا قوت قلب من است.

 زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست

سرپرست شهرداری اسلامشهر در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگاران گفت: ترتیبی اتخاذ می کنیم تا خانواده معظم شهدا در سانس ویژه ای این فیلم را رایگان تماشا کنند.

علیرضاناصری پور ضمن تشکر از بنیاد شهید، سپاه ناحیه سیدالشهدا و سازمان فرهنگی و ورزشی، افزود: مقام معظم رهبری فرموده اند: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان کمتر از شهادت نیست. شهرستان اسلامشهر با تقدیم 835 شهید و 2800 جانباز و ایثارگر همیشه در خط مقدم دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی بوده است. شهرداری اسلامشهر در مناسبت های مختلف از آثار هنری فاخر و ارزشمند مخصوصا در عرصه دفاع مقدس حمایت می کند.
وی برگزاری مراسم افتتاحیه اکران فیلم شیار 143 را یک اتفاق خوب برای اسلامشهر دانست و گفت: استقبال زیاد خانواده معظم شهدا نشان داد که خانم آبیار و عوامل فیلم توانسته اند ارتباط خوبی با مخاطب برقرار کنند. از برکات این فیلم برای اسلامشهر این است که برای اولین بار بود که مراسم افتتاحیه برای فیلمی در نظر گرفته می شد و سعی می کنیم بعد از این برای فیلم های مطرح سینمای کشور مراسم افتتاحیه بگیریم. 

هنرمندان عرصه دفاع مقدس کار والایی انجام می دهند
رییس شورای شهر اسلامشهر که خود برادر اولین شهید شهرستان اسلامشهر است ضمن خیر مقدم به میهمانان، گفت: انتقال مفاهیم ارزشی از طریق هنر بسیار تاثیرگذارتر است و هنرمندان عرصه دفاع مقدس کار والایی انجام می دهند که اجر آن را دریافت خواهند کرد.
ولی اله اصغری با اشاره به تایید مقام معظم رهبری درباره فیلم شیار143 افزود: کمتر پیش آمده که معظم له در خصوص فیلمی به این صراحت نظر خود را بیان بفرمایند. این فیلم با نگاهی زنانه رنج و مشقت و ایثار مادران شهدا را به تصویر می کشد. مجموعه شهرداری و شورای شهر اسلامشهر از عوامل تولید این فیلم نهایت تقدیر و تشکر را دارد.


مسولان باید در روز قیامت به مادران شهدا پاسخگو باشند
نماینده مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم، با یادآوری دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: روزهای سختی را پشت سر گذاشتیم. زمانی بود که کشورهای دیگر از دادن سیم خاردار به ایران حذر می کردند ولی اکنون به برکت خون شهدا و رهبری مقتدرانه مقام معظم رهبری توانسته ایم در مقابل زیاده خواهی های استکبار بایستیم. امروز جهانیان فهمیده اند که ملت ایران زیر بار حرف زور نخواهد رفت.
حسین طلا، زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت را بخشی از وظیفه هنرمندان دانست و تاکید کرد: واقعا در عرصه دفاع مقدس و مجاهدت شهیدان بزرگوار کم کار کرده ایم. گذشته از این صبر و مقاومت خانواده معظم شهدا باید بیشتر از این مورد توجه هنرمندان قرار بگیرد. فیلم شیار 143 توانسته با احساسات پاک عوامل تولید خود بخشی از این ملامت ها را به تصویر بکشد. باید به جوانان اعتماد بیشتری کرد و مسولان بدانند که در برابر خون شهدا و خانواده معظم شهدا در روز قیامت باید پاسخگو باشند.
شایان ذکر است، سینما فجر اسلامشهر 400 صندلی دارد ولی بیش از 500 نفر وارد سالن شده و سرپا ایستاده بودند تا شاهد این مراسم باشکوه و دیدن فیلم باشند. بسیاری از مردم به دلیل پر بودن سالن مجبور به بازگشت شدند.

گفتنی است در پایان مراسم از مادران شهیدان جاوید الاثر سردار سرتیپ حسین صیدی، محمد بهاری، محمود اصفهانی و حیدر اسدیان و عوامل فیلم شیار 143 تقدیر به عمل آمد.

 

گزارش:امیرعباس رنجبر

 

آدرس کوتاه شده: