خدمت جهادی شهرداری در مسکن مهر
دوشنبه, ۱۰ آذر ۱۳۹۳ ۱۳:۰۵ ۱۷
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
خدمت جهادی شهرداری در مسکن مهر

خدمت جهادی شهرداری در مسکن مهر

چندی پیش بود که
استاندار تهران ضمن بازدید از مسکن مهر اسلامشهر، در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت:
«ما وارث یک مصیبت هستیم. بدون برنامه‌ریزی و کار کارشناسی  محل‌هایی در خارج از شهر ساخته و به زیرساخت

چندی پیش بود که استاندار تهران ضمن بازدید از مسکن مهر اسلامشهر، در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: «ما وارث یک مصیبت هستیم. بدون برنامه‌ریزی و کار کارشناسی  محل‌هایی در خارج از شهر ساخته و به زیرساخت‌های لازم شهری توجه نشده است.  بحث جاده، درمانگاه، مدرسه و امنیت این شهرک‌ها لحاظ نشده و این معضلات در سطح کشور است

واقعیت این است که موضوع مسکن مهر تبدیل شده به یک «مسأله»، مسأله‌ای که یک طرف آن شهروندان هستند و طرف دیگر، گروهی از مجموعه‌های اداری که باید به نوبه خود، خدمات مشخصی به این منطقه ارائه کنند. به تازگی جمعی از شهروندان مسکن مهر با حضور در مسجد این محله اقدام به اعتراض کردند. معاونین فرماندار و سرپرست شهرداری اسلامشهر با حضور در مسجد، نظرات آن‌ها را شنیدند و پاسخ‌های مربوطه را ارائه کردند.

آن‌چه غیر قابل کتمان است توجه ویژه‌ی مسئولان دولت تدبیر و امید و مقامات محلی مانند شهردار و مجموعه شورای شهر است که علاقه دارند مشکلات این شهرک مرتفع شود. دلیل این مدعا، حضور پررنگ شهرداری در مسکن مهر است تا بتواند رضایت شهروندان را حاصل کند. ناگفته پیداست که افزودن پنج هزار خانواده به دامن مدیریت شهری بدون انجام تعهدات اولیه و بدیهی، به خودی خود مشکل‌آفرین است؛ اما شهرداری با توجه به اعتراضات شهروندان این محل، حضور خود را در مسکن مهر پُررنگ‌تر کرده و به ارائه خدمات تخصصی می‌پردازد.

در این میان توجه به چند نکته ضروری است؛ ساخت ایستگاه آتش‌نشانی و تحویل آن به شهرداری اسلامشهر، آسفالت همه معابر، ترمیم آسفالت نوارهای حفاری و تکمیل محوطه‌سازی بلوک‌های ساختمانی  و تحویل به شهرداری اسلامشهر، بررسی و انجام عملیات عمرانی لازم برای انتقال آب‌های سطحی، درخواست دیوارکشی از شهرداری پیرامون زمین‌های زراعی اطراف شهرک و صدور فوری مجوز توسط شهرداری، تحویل دفتر موقت مسکن و شهرسازی به شهرداری جهت راه‌اندازی ناحیه شهرداری، تعیین تکلیف سریع با همکاری شهرداری درباره بازارچه موقتی که در میان فضای سبز ایجاد شده است و پیگیری دریافت انشعاب‌های آب و برق برای فضای سبز شهرک از جمله مواردی بوده که باید توسط اداره مسکن و شهرسازی به سرانجام می‌رسید و پس از آن مسکن مهر به شهرداری تحویل می‌شد تا مجموعه مدیریت شهری بتواند خدمات مورد نیاز را به شهروندان ساکن در آن منطقه ارائه کند. اما متأسفانه هیچ‌کدام از این موارد و تعهدات عملی نشد و همین امر زمینه‌ساز اعتراض شهروندان ساکن در مسکن مهر شد.

موضوع از بین رفتن تنها پارک محلی این شهرک، از دیگر مواردی است که بستر لازم برای نارضایتی شهروندان مسکن مهر را فراهم کرده است. با این حال مدیرعامل سازمان پارک‌ها به دستور سرپرست شهرداری اسلامشهر، با اقدامی جهادی این بوستان را احیا کرد اما پرواضح است که حفظ حیات این بوستان، نیازمند اتصال انشعاب آب است.

رُفت‌و‌روب، فضای سبز، ایجاد مسیر دسترسی، اصلاح چهره‌ی شهری و درخواست‌هایی نظیر این موارد از عمده درخواست‌هایی است که مردم ساکن در مسکن مهر مطالبه می‌کنند و شهرداری اسلامشهر نیز با توجه به احساس مسئولیت و تعهدی که در قبال ایجاد آسایش و آرامش برای شهروندان بر عهده دارد تلاش می‌کند تا رضایت شهرومندان را جلب کند. شاید یکی از اصلی‌ترین مواردی که بتواند موجب رضایتمندی شهروندان مسکن مهر شود، تعیین تکلیف مسیر دسترسی باشد. در مورد مسیر دسترسی به مسکن مهر تا به حال خبرهای زیادی منتشر شده که در این خصوص باید اشاره کنیم که نخستین راه پیش‌بینی شده برای رسیدن به شهرک ضیاء‌آباد، مسیری است که اصطلاحاً در طرح مصوب وجود دارد و مسئولیت ساخت این مسیر بر عهده شهرداری اسلامشهر است که مجموعه مدیریت شهری به جدیت در حال تکمیل این مسیر است.

باید یادآور شد که شهرداری اسلامشهر ارائه خدمات به شهروندان ساکن در مسکن مهر را وظیفه خود می‌داند. همین موضوع باعث شد تا ساکنان مسکن مهر ضیاء‌آباد با نصب پلاکاردهایی از خدمات انجام شده توسط شهرداری اسلامشهر در این شهرک تقدیر کنند. اعضای هیات امناهای شهرک، در پی خدمات گسترده شهرداری در این منطقه، با نصب پلاکاردهایی مراتب تقدیر و تشکر خود را از مجموعه مدیریت شهری اعلام کردند. در این پیام‌ها از سرپرست شهرداری، معاون خدمات شهری و مدیر عامل سازمان فضای سبز به دلیل خدمات ارزنده انجام شده طی روزهای اخیر تقدیر شده است. امید آن می‌رود که سایر دستگاه‌ها نیز شهروندان این منطقه را دریابند.

آدرس کوتاه شده: